• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050402709
  • منبع : نمایندگی همدان

«روز تویسرکان» فرصتی برای معرفی توانمندی های این شهرستان

«روز تویسرکان» فرصتی برای معرفی توانمندی های این شهرستان

ایسنا/همدان سرپرست فرمانداری تویسرکان گفت: پنجم مردادماه، همزمان با یادروز شهادت ۴۰ رزمنده تویسرکانی در عملیات مرصاد و«روز تویسرکان» فرصتی کم نظیر برای معرفی ظرفیت ها و توانمندی های این شهرستان است.

یحیی خورشیدخانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: شهرستان تویسرکان از قابلیت های متنوعی در زمینه های فرهنگی، گردشگری، محصولات باغی، آثار تاریخی و مواردی از این دست برخوردار است که نیازمند معرفی بیشتر و عمیقتر در سطح ملی و حتی فرا ملی است.
وی اظهار کرد: تویسرکان با ثبت گردوی خود در سازمان غدا و کشاورزی ملل متحد(فائو) شهر جهانی گردو است و عناوینی مانند شهر ملی منبت گلریز و نشان جغرافیایی مبل و منبت را به خود اختصاص داده است.
خورشید خانی با اشاره به اینکه تویسرکان از ۲۲۱ اثر تاریخی، فرهنگی و جاذبه گردشگری متنوع برخوردار است ادامه داد: بارگاه حیقوق نبی(ع) در تویسرکان یک ظرفیت بین المللی و گنجینه بی بدیل فرهنگی، تاریخی، مذهبی و گردشگری است که این ظرفیت در تعداد بسیار کمی از شهرهای ایران وجود دارد.
وی بیان کرد: پیشینه درخشان تاریخی و تمدنی و نقش آفرینی دلاوران تویسرکانی در جریان پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه عملیات مرصاد ستودنی است و قابلیت کنکاش های دقیق پژوهشی را دارد.
سرپرست فرمانداری تویسرکان، این شهرستان را با توجه به آمار و اطلاعات رسمی و فعالیت چندین شرکت معتبر تولید دارو، یکی از قطب های مهم تولید دارو در غرب کشور دانست و افزود: این شهرستان همچنین مستعد ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و فرآوری گردو، سماق، آلو، سیر و مواردی از این دست است.
وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت رسانه های مختلف و متنوع برای معرفی و بازشناسی شهرستان تویسرکان به صورت فراگیر در سطح ملی و بین المللی استفاده های بیشتری کرد.
به گزارش ایسنا، روز پنج مردادماه همزمان با بزرگداشت شهادت ۴۰ شهید شهرستان تویسرکان در عملیات مرصاد و یادروز برگزاری اولین نماز جمعه در ۱۰۵ سال پیش در این شهرستان، «روز تویسرکان» نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha