• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403050402669
  • خبرنگار : 50673

آیین تجلیل از خادمان و فعالان نماز جمعه در بندرعباس:

نماز جمعه یکی از شئون ولی‌ امر مسلمین و حاکمیت اسلامی است

نماز جمعه یکی از شئون ولی‌ امر مسلمین و حاکمیت اسلامی است

ایسنا/هرمزگان   نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، در آیین تجلیل از خادمان و فعالان نمازجمعه بندرعباس در مسجد جامع برگزار شد، یکی از نعمت‌های خدای متعال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را نمازجمعه خواند و اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در این باره فرمودند؛ اگر انقلاب هیچ برکتی انقلاب نداشته باشد، همین اقامه نمازجمعه کفایت می‌کرد و همچنین نمازجمعه را در رأس همه امور دانست و رهبر معظم انقلاب نیز عنایت ویژه به نمازجمعه دارند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عبادی‌زاده، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، نمازجمعه را از شئون ولی‌ امر مسلمین و حاکمیت اسلامی ذکر کرد و افزود: در زمان پیامبر اسلام (ص) خود آن حضرت نمازجمعه را اقامه می‌کرد و بعد از پیامبر نیز در دوره خلفای و در حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس نیز نمازجمعه برگزار می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان بیان کرد: اذن و اجازه در برگزاری نمازجمعه بر عهده حاکم اسلامی است و بدون آن کسی نمی‌تواند این کار را انجام دهد و در زمان پیامبر اسلام (ص) نیز خود ایشان حکم بر برگزاری می‌دادند و این امر در جامعه ادامه داشت.

عبادی زاده عنوان کرد: در غیبت کبری امام‌زمان (عج) این شأن حاکم اسلامی است که نمازجمعه و عیدین را برگزار کند و یک واجب تغییری است و برخی از علما نیز بر واجب عینی‌بودن آن حکم کرده‌اند و برادران اهل‌سنت نمازجمعه را واجب عینی می‌دانند.

وی اظهار کرد: اسلام سه اجتماع را برای مؤمنان دارد و اول نماز روزانه است که در مساجد برگزار می‌شود و دوم هفتگی که تریبون نمازجمعه است که همه مؤمنان جمع می‌شوند و در باب اجتماع و اخلاقی و سیاسی مباحث را پیگیری می‌شود و سوم کنگره سالیانه حج است که همه مسلمانان در آن اجتماع دارند.

امام‌جمعه بندرعباس با بیان اینکه جنبه اجتماعی اسلام بیشتر از فردی آن است، ادامه داد: بخش عمده فعالیت‌های توصیه شده اسلام به مردم جنبه اجتماعی دارد، چنانچه در فقه ۵۰ باب اجتماعی است و بقیه ابواب به فرد اختصاص دارد.

عبادی زاده به برکات نمازجمعه در کشور و استان‌ها اشاره کرد و گفت: میزان قابل‌توجهی از مردم مخاطب نمازجمعه هستند که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در این کنگره هفتگی بهره می‌برند.

وی تأکید کرد: امروز دشمن یک هفته برنامه‌ریزی می‌کند و امامان جمعه در یک روز با بصیرت‌ افزایی و آگاه‌سازی و تبیین مسائل؛ دسیسه‌ها را افشا و خطوط دشمن را شناسایی می‌کنند و این از برکت نمازجمعه برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است. 

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان گفت: نمازجمعه برکات تربیتی، معنوی، اخلاقی و فرهنگی فراوانی برای کشور ما و جوامع اسلامی دارد که با اهمیت ویژه‌ای باید این امر در کشور نهادینه شود.

عبادی زاده خاطرنشان کرد: چراغ نمازجمعه در کشور و شهر ما روشن است و به‌ ویژه در هرمزگان شیعه و اهل‌سنت با همدلی خاصی هر کدام زیر نظر نهاد رهبری در استان نمازجمعه برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، در پایان از خادمان و فعالان نمازجمعه به مناسبت سالروز اقامه اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha