• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۷
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403050402625
  • خبرنگار : 50294

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری:

توسعه کردستان نیازمند کار جهادی است

توسعه کردستان نیازمند کار جهادی است

ایسنا/کردستان نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اقدامات توسعه‌ای خوبی در استان کردستان بە ویژە شهر سنندج انجام شده اما رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در این خطه نیازمند کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی است.

ماموستا اقبال بهمنی امروز (٤مرداد) در اختتامیه هفتاد و دومین اجلاس رسمی مجمع مشورتی روسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور که در مجتمع فرهنگی شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: مجمع مشورتی شورا یا خود شورا یک امر قرآنی و دینی است در هرجایی از خرد جمعی و شور و مشورت استفاده شد بستری برای توسعه شهر و استان فراهم خواهد شد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: اصل حاکمیت دین مبین اسلام بر مبنای شور و مشورت است و در صدر اسلام بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها به این مهم توجه و پیامبر مکرم اسلام بر آن تاکید داشته است.

وی اضافه کرد: شهر سنندج در طول تاریخ هم شاهد خوشی‌ها و ناخوشی‌های زیادی بوده است این شهر در دوران جنگ تحمیلی هر روزه یک بار مورد تجاوز هواپیماهای رژیم بعث قرار می‌گرفت و در 28 دی تمام شهر مورد حمله هوایی قرار گرفت و خیلی از مردمان این شهر آواره و به شهادت رسیدند.

به گفته ماموستا بهمنی، مردم این دیار ایثار و از خودگذشتگی زیادی در راه دفاع از ارزش‌های اسلام و انقلاب داشته و باید با خدمت هرچه شایسته به آن‌ها و برداشتن قدم‌های توسعه‌ای در این دیار قدردان این ایثارگری‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: وحدت بین شیعه و سنی، ترک، فارس و کرد در این دیار مثال‌زدنی است و سنندج شهر عالم‌پرور بوده و انسان‌هایی در این شهر به دنیا آمده و پرورش یافته‌اند که نقش مهمی در توسعه علم و علم‌آموزی داشته‌اند.

ماموستا بهمنی با بیان اینکه روحانیون این دیار نسبت به اسلام و انقلاب تا جایی ایثار کردند که در میان قرآن‌هایشان توسط ضدانقلاب سوزانده شده‌اند، گفت: مردم این استان از اقشار مختلف همواره ثابت کرده‌اند که پای نظام ایستاده و وفادار به این آب و خاک و انقلاب هستند.

وی در ادامه بر بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌ها برای توسعه هرچه بیشتر در این استان و شهر سنندج تاکید کرد و گفت: اقدامات توسعه‌ای خوبی در این استان انجام شده اما این استان نیاز به کارهای توسعه‌ای بیشتر با روحیه جهادی است.

به گفته ماموستا بهمنی، اگر انتقادی وجود دارد به این معنی نیست که گامی برداشته نشده است، اما معتقدیم رفع مشکلات و تحقق توسعه پایدار در این خطه نیاز به کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و نخبگانی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha