• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403050402508
  • خبرنگار : 71560

با اشاره به بیانات رهبری در دیدار با نمایندگان

علی‌آبادی: باید نگاه استاندارد و جامع به مسائل داشته باشیم

علی‌آبادی: باید نگاه استاندارد و جامع به مسائل داشته باشیم

یک عضو کمیسوین بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت:رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که هر سازمان و ارگانی در کشور کارکرد خود را دارد اما در نهایت باید یکصدا از فضای ملی شنیده شود.

روح الله علی آبادی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معظم  رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بیان کرد:مقام معظم رهبری در هشت محور فرمایشاتی را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کرد. در وهله اول رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند علاوه بر روحیه و ویژگی پرسشگری که مجلس دارد، حتما بایستی مجلس پاسخگو نیز باشد. در وهله اول باید پاسخگو به خداوند باشیم. در وهله دوم باید به مردم پاسخگو باشیم.

وی اظهار کرد: این نگاه در ذات نمایندگان وجود دارد. نماینده مردم بودن به معنای پاسخگو مردم بودن است. باید دقت کنیم به خدا نیز پاسخگو باشیم. این نکته مهمی است که توجه کنیم که این صندلی ها همه زودگذر هستند. آنچه که می ماند ما  و خدای خود هستیم. این توصیه رهبر معظم انقلاب بسیار مهم بود که باید حتما رعایت کرد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:  از سوی دیگر رهبری تاکید داشتند که باید قوا در کنار یکدیگر باشند. هر سازمان و ارگانی در کشور کارکرد خود را دارد اما در نهایت باید یکصدا از فضای ملی شنیده شود. این هم صدایی بسیار مهم اهمیت دارد. رهبری تاکید کردند نباید جزئی نگر باشیم. برخی افراد در برخی از اتفاقات ریز می شوند. مثلا رهبری تاکید کرد سوالات مکرر از وزرا پرسیدن منجر به تلف کردن وقت وزرا می شود.

وی تاکید کرد: شاید در برخی از موارد مجلس با دولت هم سلیقه نباشد. اگر احساس می کنیم کلیت مسیر درست است باید به سلیقه مخالف خود احترام بگذاریم. رهبری نیز فرمودند که حتما باید تعامل سازنده بین مجلس و دولت باشد. موفقیت رئیس جمهور، موفقیت همه ما است. بحث نظارت را نیز رهبری فرمودند که نه باید افراط شود و نه باید تفریط شود.

وی افزود: این که فکر کنیم باید در ۲۴ ساعت یک ذره بین بگذاریم تا ببینیم یک وزیر کجا رفت و چه کرد افراط است. از طرفی هم نباید بشینیم هر کسی هر کاری دوست دارد انجام دهد. باید یک نگاه استاندارد و یک نگاه جامع به مسائل داشته باشیم. یک نکته جالبی که رهبری تاکید داشتند این بود که نمایندگان در فضای بین المللی حضور داشته باشند. از نگاه بنده این حضور می تواند یک بازو برای دولت در مذاکره و تعامل بین المللی باشد. در فضای بین المللی ما نه دوست دائمی و نه دشمن دائمی داریم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: به همین خاطر حضور نمایندگان در صحنه بین المللی و موضع گیری های بین المللی آنان  می تواند قدرت چانه زنی برای دولت ایجاد کند. از نگاه بنده این حضور دست دولت را برای مذاکره باز خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha