• پنجشنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403050402476
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:

نقد منصفانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود

نقد منصفانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نمایندگی ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج گفت: نقد منصفانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود.

آیت‌الله سید نصیر حسینی روز چهارشنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۳ در نشست شورای فرهنگ عمومی از عدم حضور مدیران استانی عضو در این نشست انتقاد کرد و افزود: توقع بود که مدیران استانی در این جلسه حضور پیدا می‌کردند اما به غیر از اعضا شورای فرهنگ عمومی، بقیه نیستند که جای تاسف دارد و به این موضوع معترض هستیم.

وی به پنجم مرداد سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اشاره و اظهار کرد: از برکات نظام اسلامی اقامه نماز است که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود و امروز پایگاه‌های نماز جمعه پشتیبان بزرگ نظام تبدیل شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در برگزاری فریضه الهی نماز ضعف‌هایی است که باید جبران شود، خاطرنشان کرد: مسئولان در خط مقدم شرکت در نماز جمعه باشند، گاهی مردم اعتراض می‌کنند که مسئولان در نماز جمعه نیستند.

وی تصریح کرد: برخی کارها در دولت‌های گذشته رها شده بود اما در دولت سیزدهم پیگیری شدند، زائرسرای استان در مشهد رها شده بود اما دولت پای کار آمد و اعتباراتی برای این زائرسرا اختصاص داده شد.

وی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه فرهنگی ادامه داد: آخرین اقدام این دولت اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار به مساجد است که اخیرا اختصاص داده شد، یا در برگزاری باشکوه اربعین دولت به خوبی عمل کرد.

حسینی در ادامه عنوان کرد: در حوزه اقتصادی و جهاد کشاورزی و بخش صنعت توفیقات خوبی در دولت سیزدهم در استان حاصل شد البته منکر مشکلات نیستیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه حذف ارز ترجیحی نیاز کشور و کار بزرگی بود، گفت: حذف ارز ترجیحی کار خطرناکی بود و دولت‌های گذشته از انجام آن عاجز بودند به حدی که می‌توانست دولت را ساقط کند اما دولت به خوبی آن را انجام داد.

مشکل نبود زمین مانع ۱۰ هزار مسکن در کهگیلویه و بویراحمد

حسینی افزود: دولت قبل از دولت شهید رئیسی در پرداخت حقوق با مشکل مواجه بود و صادرات نفت به صفر رسیده بود اما در دولت سیزدهم فروش نفت سه میلیون بشکه در روز رسید، دولت گذشته کاری برای مسکن نکرد اما در این دولت مسکن مورد توجه قرار گرفت هر چند که مشکل نبود زمین باعث شد ۱۰ هزار واحد محقق نشود.

وی اظهارکرد: خوب نیست که بگویم همه چیز تعطیل و ساقط شده است، نقد منصفانه و دلسوزانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کارهای زیادی انجام گرفته و در حال انجام است اما هجمه سنگین رسانه‌ای که علیه جمهوری اسلامی طراحی شده اجازه نمی‌دهد کارهای صورت گرفته دیده شود.

حسینی با بیان اینکه برخی سوء مدیریت‌ها باید حل شود، تصریح کرد: هر دولتی با هر جریانی که سر کار می‌آید باید در راستای مصلحت نظام و انقلاب، خون مطهر شهدا و خدمت‌گذاری مردم گام بردارد.

وی برای دولت جدید آرزوی موفقیت کرد و ادامه داد: نمی‌شود این همه دستاورد را دست آدم‌های بی‌عرضه که همه چیز را گردن بقیه می‌اندازند داد.

امام جمعه یاسوج با بیان اینکه فرهنگ لازمه همه کارها و برنامه‌ها است، عنوان کرد: در مسئله حجاب دولت‌ها خیلی پای کار نیامدند، لایحه حجاب و عفاف اعلام شده اما مانند توپ فوتبالی پاس‌کاری شد، در حالی که اگر بخواهیم می‌توانیم این قانون را اجرا کنیم.

هزینه های میلیونی برای خوانندگی در عزا و عروسی

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فرهنگ غلط تیراندازی و خوانندگی با هزینه‌های گزاف در مراسمات عروسی و عزا گفت: در سطح صاحبان عزا یک خواننده می‌آوردند بین ۵۰ تا ۶۰ میلیون تومان می‌دهند که در شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها این موارد گوشزد شود، هر چند خود مردم باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

حسینی بر پرهیز از برنامه‌ها و برخوردهای سلیقه‌ای با آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی تاکید و بیان کرد: باید فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر را با گفتمان و رفتارهای مهربانانه ترویج دهیم.

نقد منصفانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود

رشد نگران کننده قهوه خانه ها در کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام علی وحدانی فر، امام جمعه دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه نیز گفت: رشد قارچ‌گونه کافی شاپ‌ها و قهوه خانه‌ها در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است و برخی اقلام حرام در این مکان‌ها ارائه می‌شود.

وی اظهار کرد: با این وضعیت رشد قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها، استان در حال دچار شدن به آسیب‌های متعددی است.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: قهوه خانه‌ها هیچ ضرورتی ندارد که تا ساعت پنج صبح باز باشند و چه دردی را دوا می‌کنند.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه در این قهوه‌خانه‌ها اعمالی انجام می‌گیرد که نمی‌توان در اینجا به آنها پرداخت، تصریح کرد: باید خانواده‌ها در این رابطه به کجا پناه ببرند؛ زیرا بسیاری از آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ریشه‌شان از همین قهوه‌خانه هاست.

وی تأکید کرد: بسیاری از مسائل در این استان خاله و خورزویی رفع می‌شود و بازدارنده نیستند، این‌ مکان قهوه خانه نیست بلکه قلیان خانه است و بسیاری از اقلام جرم و حرام در آنجا وجود دارد.

رشد قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها یک تهدید است

سردار کیقباد مصطفایی، فرمانده نیروی انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: رشد قارچ‌گونه قهوه‌خانه‌ها یک تهدید در ابعاد مختلف است.

وی افزود: نیروی انتظامی بر اساس موارد و مصادیقی که وجود دارد، برخورد قانونی و لازم را انجام خواهد داد.

وی اظهار کرد: برای برخورد با قهوه‌خانه‌ها باید یک اراده و سیاست واحد در قبال فعالیت و یا فعالیت نکردن از این دست امور اتخاذ شود. نیروی انتظامی به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی آخرین حربه در زنجیره رسیدگی به آسیب های اجتماعی است، امیدواریم دیگر دستگاه‌هایی که در زمینه فرهنگی وظیفه دارند، در ابتدا به وظایف خود عمل کنند.

مصطفایی تصریح کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه عفاف و حجاب جزو استان های خوب است اما به دلیل موقعیت گردشگری که دارد بی حجابی را بیشتر شاهد هستیم، بر اساس وظیفه ای که داریم طرح نور در استان اجرایی شده است.

وی در خصوص علاقه مردم به اسلحه بیان کرد: از ائمه جمعه درخواست دارم که در مزمت پدیده تیراندازی و نگهداری اسلحه به مردم متذکر شوند تا بتوانیم این وضعیت را کنترل کنیم، این پدیده خیلی از آسیب ها را به دنبال دارند که گریبان افراد را می گیرد.

امین درخشان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ۵ مردادماه سالروز برگزاری اولین نماز جمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ائمه جمعه نه تنها در مباحث فرهنگی فعالیت دارند، بلکه در همه بحران های کشور پناهگاه امنی برای همه مردم محسوب می شوند. 

وی افزود: این ذهنیت وجود دارد که مصوبات شورای فرهنگ عمومی اجرایی نمی شود، اما با قاطعیت اعلام می کنم که شورای فرهنگ عمومی استان یکی از موفق ترین شوراها در سطح کشور است.

نقد منصفانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود

نماز جمعه متعلق به همه مردم است

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی، مدیر دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: امامان جمعه در سنگر نماز جمعه مدافع انقلاب اسلامی و مدافع حق و مطالبه گر مطالبه مردم اند.

وی با بیان اینکه محور حاکمیت مردم هستند و ائمه جمعه مدافع نظام و مردمند، اظهار کرد: نماز جمعه متعلق به همه مردم است و در راس امور است و قلب فرهنگی هر شهر است.

عبودی تصریح کرد: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است باید همه در تقویت نهاد نماز جمعه تلاش کنیم. به منظور گرامی‌داشت پنجم مردادماه دو قرارگاه تشکیل شده است.

وی تجلیل از ائمه جمعه، سرکشی از خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا، تجلیل از اعضای ستاد نماز جمعه را مهمترین برنامه های این هفته در استان عنوان کرد.

جریان انقلاب نمی‌گذارد کسانی با افکار خاص میدان داری کنند

حجت الاسلام صفدر پناهی، رئیس حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: لازم می دانم تشکر داشته باشم از حمایت های آقای نیکزاد و صابری، به عنوان استاندارانی که در مدت یک ساله در سال های 1390 خدمات بسیار زیادی را ارائه دادند، زمانی که ائمه جمعه هیچ منزلی در اختیارشان نبود منازل سازمانی در اختیار آنان قرار گرفت، در زمان آقای صابری نیز عنایت ویژه ای به مصلی‌ها شد، همین‌طور آقای حجت الاسلام سیدرضا تقوی ریاست وقت شورای سیاستگذاری مبلغ بسیار کمی برای ساخت سقف دفاتر و منازل قرار دادند، اما این بودجه بسیار پر برکت بود و تمام دفاتر و منازل ساخته شد.

وی افزود: در این دوره دوستان آماده باشند، جریان انقلاب باید با صلابت مطالبه گری در مباحث فرهنگی و دینی داشته باشد و جریان انقلاب نخواهد گذاشت کسانی با ایده های و افکار خاصی بیایند و میدان داری کنند.

نامگذاری یک روز به نام استان کهگیلویه و بویراحمد 

هاشمی، امام جمعه شهرستان گچساران نیز در ادامه این نشست گفت: ۱۹ آبان روز قیام مسجد شهیدان در شهرستان گچساران به عنوان روز استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی و در نشستی تصویب شد.

وی اظهار کرد: این مسئله پیگیری شود که دیدار مردم عزیز استان با مقام معظم رهبری در روز 19 آبان ماه اتفاق بیفتد.

نقد منصفانه خوب است اما نباید خدمات نادیده گرفته شود

لحظه شماری برای اتمام دوره مدیریت استان

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل صلواتی، امام جمعه شهرستان بهمئی ضمن انتقاد از مدیریت ارشد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به‌عنوان یک شهروند دغدغه‌مند در این استان برای اتمام دوره مدیریت ارشد استان لحظه‌شماری می‌کنم و بسیار خوشحالم و از آغاز این شمارش معکوس خوشحالم، الحمدلله که از این مدیریت نجات پیدا کردیم از مدیریت ضعیف و بی‌برنامه استان و بی‌توجه به مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی استان و از وعده‌های بی‌عمل خلاص شدیم.

وی ضمن انتقاد شدید از عملکرد مدیریت ارشد استان، اظهارکرد: بعد از دولت عبرت، آرزو داشتیم در این استان با دولت شهید رئیسی به دین، نماز، نماز جماعت، جمعه، ارزش‌ها، باورها و حجاب توجه می‌شد به شخصه به‌عنوان یک شهروند دغدغه‌مند در این استان برای اتمام دوره مدیریت ارشد استان لحظه‌شماری می‌کنم و بسیار خوشحالم و از آغاز این شمارش معکوس خوشحالم و الحمدلله که از این مدیریت نجات پیدا کردیم از مدیریت ضعیف و بی‌برنامه استان و بی‌توجه به مسائل فرهنگی، مذهبی و اجتماعی استان و از وعده‌های بی‌عمل خلاص شدیم.

وی افزود: مردم استان کهگیلویه و بویراحمد انتظار دارند نماینده معزز ولی‌فقیه تدبیری بیندیشند که از چاله به چاه نیفتیم و مدیران متعهد، متخصص، توانمند و اهل علم در استان حاکم شود.

امام جمعه بهمئی ضمن انتقاد از پذیرایی با لیوان‌هایی با تبلیغات و آرم شرکت آمریکایی و صهیونیستی در این نشست اظهارکرد: این شرکت با کافی‌شاپ زنجیره‌ای در سراسر آمریکا پناه‌جویان را برای فروش قهوه استخدام می‌کند و در حمایت کامل صهیونیست‌هاست در عملیات طوفان الاقصی در کنار اسرائیل بود، خیلی‌ها محصولات این شرکت را در دنیا تحریم کردند، متعجب هستم که در این نشست شورای فرهنگ عمومی از لیوان‌هایی که به نام این شرکت هستند، استفاده می‌شود.

ضمانت اجرایی نداشتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی

حجت الاسلام خواجه پور، امام جمعه شهر مارگون نیز گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی هیچ ضمانت اجرایی ندارد، همه مسئولان مصوبات این شورا را به هم پاس می دهند و احساس مسئولیت ها نسبت به مسائل فرهنگی بسیار ضعیف است.

وی افزود: خانم ها بی حجاب در مراکز درمان حضور پیدا می کنند، متأسفانه خانم های بی حجاب را خارج از صف وارد اتاق دکتر می کنند، و خانم های باحجاب را نگه می دارند.

وی اظهار کرد: متأسفانه مشکل از ادارات دولتی شروع می شود، اگر در ادارات مسائل رعایت شود، در کوچه و خیابان هم مشکلات حل می شود.

خوابگاه‌های خودگردان بدون نطارت

صاحب سروش فر، سرپرست جهاد دانشگاهی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در واقع استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه برخی آسیب های اجتماعی و مسایل اجتماعی از جمله افسردگی، ناامیدی، خودکشی، تصادفات، غرق شدگی، ترافیک، آتش سوزی، تیراندازی و سگ های ولگرد مشکلات جدی وجود دارد که باید با ارائه راهکارهای کاربردی و زمانبندی شده دنبال کاهش یافت این مسایل باشیم.

وی افزود: باید برای رفع مسایل اجتماعی استان سیاست‌گذاری های تشویقی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسنا، سروش فر با اشاره به مشکلات خوابگاه‌های خودگردان بویژه خواهران در سطح استان بخصوص شهر یاسوج اظهار کرد: چه برنامه های برای این خوابگاه ها داریم، نظارت براین خوابگاه‌ها نیست در صورتی که باید برنامه های فرهنگی در این خوابگاه‌ها داشته باشیم.

گفتنی است که در این اجلاسیه همچنین از ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اهدای جوایزی تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha