• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۱:۴۹
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403050302444
  • خبرنگار : 50643

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری تاکید کرد

لزوم توجه بیشتر به بحث جوانی جمعیت در آذربایجان‌شرقی

لزوم توجه بیشتر به بحث جوانی جمعیت در آذربایجان‌شرقی

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی در ۶ شاخص در وضعیت بحرانی قرار دارد، گفت: استان ما به دلیل قرار گرفتن در قطب اقتصادی، بحث‌های امنیتی و بسیاری از موارد دیگر دارای اهمیت است که اگر به مسئله مهم جوانی جمعیت دقت لازم انجام نشود، نسبت به دیگر نقاط کشور دچار آسیب بیشتری خواهد شد.

زهرا کوهی روز چهارشنبه در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت که در سالن شهید شایان مهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: مقرر شده بود که دومین رویداد جایزه استانی جمعیت در سوم خردادماه برگزار شود اما متاسفانه به خاطر سانحه تلخ شهدای خدمت از این فیض محروم شدیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: برمبنای حساسیت رئیس جمهور شهید و همچنین استاندار شهید نسبت به بحث جمعیت، وظیفه دانستیم تا نگذاریم چراغ جمعیت حتی با نادیده گرفتن رویداد جوانی جمعیت از بین برد.

وی با اشاره به ارزیابی‌های انجام شده در حیطه موالد گفت: در سال ۱۴۰۲ ما با کاهش حدود پنج درصدی موالید روبه رو بودیم یعنی نوزادان ۲میلیون و خورده‌ای کمتر در استان متولد شدند که علاوه بر این مورد، استان ما با کاهش ازدواج روبه رو بود که به تبعه آن، افزایش طلاق را در کنار این معضل به همراه داشت که درنتیجه بیشترین مجموعه‌ای که دچار آسیب می‌شد، بحث خانواده و فرزندآوری بود. 

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه وقتی از خانواده سخن می‌گوییم در اصل از قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت سخن میگوییم، تاکید کرد: اولویت؛ خانواده است و مسئله فرزندآوری درون این بحث قرار می‌گیرد که تمام مولفه‌ها مثل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همانند طلاق، خشونت، ازدواج در سنین بالا، در مسیر جوانی جمعیت باید مدیریت شود تا ما بتوانیم یک خانواده متعادل و پایدار داشته باشیم و همچنین خانواده بتواند در مسیر رشد و پیشرفت خود، به یکی از فاکتورهای اساسی که فرزندآوری است، دست پیدا کند.

وی مطرح کرد: باید بتوانیم مشکل ابر بحران پیری جمعیت را در جامعه ایران مرتفع کنیم.

وی ابراز کرد: امیدواریم رئیس جمهور و دولت منتخب، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که به عنوان یک مطالبه جدی از طرف مقام معظم رهبری و مردم است را با سرعت بیشتر و برنامه‌ریزی بهتر مدیریت کند و بتواند رضایت خداوند و مردم را کسب کرده و با قوت و قدرت این راه را ادامه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha