• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۲۰:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403050302422
  • خبرنگار : 50976

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی است

صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی است

ایسنا/فارس معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بسیاری از مسائلی که روی میز مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی آموزش عالی بود، توسط جهاد حل و فصل شد. صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی است.

عبدالحسین کلانتری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با توجه به نزدیک شدن به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی و اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت این نهاد پویا استفاده کرد، پس از تبریک به مناسبت تأسیس این نهاد و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای جهاد دانشگاهی، گفت: جهاد دانشگاهی که به صورت خود جوش شروع به فعالیت کرد و مورد تأیید امام(ره) قرار گرفت، در طول تاریخ حیات خود ثمرات و برکات زیادی داشته است.

وی ادامه داد: این نهاد ابتدا فعالیت‌های خود را از حوزه فرهنگی، اجتماعی، عقیدتی و مکتبی آغاز کرد و به تدریج وارد حوزه‌های دیگر شد. می‌توان گفت جهاد دانشگاهی یک نهاد بسیار چابک، جوان و صف شکن است که بسیاری از مسائلی که به روی میز مجموعه‌های فرهنگی، اجتماعی و علمی آموزش عالی بود، توسط جهاد حل و فصل شد. صف شکنی، خط شکنی، چابکی و فعالیت جهادی از ویژگی‌های جهاد دانشگاهی است که همواره به دنبال حل معضلاتی بوده است که شاید بسیاری از نهادها در مجموعه‌های دیگر نمی‌توانستند به این سرعت در موضوع ورود کنند.

کلانتری بیان کرد: هنوز در مجموعه کشوری خاصه در حوزه مجموعه عالی احتیاج به نهادهایی مانند جهاد دانشگاهی داریم. مسائل مهم و لاینحلی به روی میز آموزش عالی است که انتظار می‌رود جهاد دانشگاهی ورود کند و این مسائل را حل، صف شکنی و خط شکنی کنند.

وی تصریح کرد: البته بسیاری از موارد و مشکلات به صورت نظاممند در مجموعه آموزش عالی جاگیر و حل شده است و نهادهای متولی وجود دارد که ضرورتی به ورود جهاد دانشگاهی نیست اما از این مجموعه تقاضا داریم کماکان و حتی بهتر از گذشته به حل مسائل مجموعه عالی کمک کند.

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر مشکلات که در جهاد دانشگاهی وجود دارد اظهار کرد: می‌دانیم که مجموعه جهاد با مشکلات و مسائل بسیاری روبرو است اما به لطف خدا در این سال‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است و امیدواریم در دولت بعدی کمک‌های شایانی صورت بگیرد تا مشکلات درونی جهاد حل و فصل شود که بتواند به عنوان یک نهاد موثر و پر تلاش کمک حال دولت و مجموعه نظام باشد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha