• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050302348
  • خبرنگار : 71592

کارشناسان و تحلیگران نظامی: تولید پهپاد یافا تغییر استراتژیک در معادله نظامی است

کارشناسان و تحلیگران نظامی: تولید پهپاد یافا تغییر استراتژیک در معادله نظامی است

کارشناسان و تحلیگران نظامی ضمن اذعان به عملیات بزرگ یمن علیه تل‌آویو، تاکید کردند این عملیات با پهپاد یمنی «یافا» تغییری راهبردی در معادله نظامی ایجاد می‌کند.

به گزارش ایسنا، رسانه‌های نظامی از پهپاد یمنی «یافا» رونمایی کردند که عمق رژیم صهیونیستی را در تل‌آویو هدف قرار داد. این رسانه‌ها تصاویری از افتتاح نمایشگاه ویژه پهپاد یافا، برخی ویژگی‌های آن و عملیات پرتاب این پهپاد را پخش کردند که بامداد جمعه یک هدف مهم دشمن صهیونیستی را در منطقه اشغالی یافا بمباران کرد.

رسانه‌های نظامی گزارش دادند پهپاد «یافا» دوربرد و چندوظیفه‌ای است، کلاهک انفجاری قوی حمل می‌کند و دارای سیستم‌هایی است که از دید رادارها و پدافند هوایی پنهان می‌شوند.

این پهپاد در حالی رونمایی می‌شود که رژیم صهیونیستی در وضعیت ترس و نگرانی از پاسخ یمن به حمله وحشیانه روز شنبه خود به بندر الحدیده یمن است.

پهپاد یمنی «یافا» یکی از مهم‌ترین تسلیحاتی است که نیروهای مسلح یمن برای بمباران تاسیسات حیاتی در فلسطین اشغالی می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. این پهپاد با مشخصاتی که دارد با توجه به پیشرفته بودنش، توانایی پنهان ماندن و مانور دادن و رسیدن به اهدافی که دشمن انتظارش را هم ندارد، موجب نگرانی رژیم صهیونیستی شده است.

با اولین عملیات این پهپاد، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر انصارالله یمن از آغاز مرحله پنجم مقابله با مثلث شر؛ آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در حمایت و پشتیبانی از مردم غزه و مقاومت فلسطین خبر داد که ۱۰ ماه است در معرض جنگ نسل‌کشی قرار دارند.

رهبر انصارالله یمن در سخنرانی روز یکشنبه تاکید کرد این مرحله قدرتمندتر و تاثیرگذارتر و با معادله جدیدی خواهد بود که دشمن را نگران می‌کند. وی افزود خطر و تهدید به تل‌آویو رسیده است که نشان از شکست کامل حامیان و مزدوران دشمن صهیونیستی دارد.

تغییر استراتژیک

در همین راستا، سرلشکر «یحیی المهدی» عضو مجلس شورا، کارشناس امنیتی و نظامی گفت عملیات نیروهای مسلح یمن علیه تل‌آویو، بزرگترین و موفقترین عملیات بود و تاثیر زیادی دارد.

وی به سایت خبری المسیره گفت پهپاد یافا با طی بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مسافت و دور زدن تمامی سامانه‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی و کشورهای همسایه توانست به تل‌آویو برسد. این عملیات برای همه غافلگیر کننده بود زیرا سابقه نداشت که عمق رژیم صهیونیستی با این قدرت و از سوی یک کشور عربی آن هم با پهپاد  ساخت خود یمن هدف قرار بگیرد و به قلب رژیم صهیونیستی در مسافت ۱۰۰ متری کنسولگری آمریکا اصابت کند که  با تمام سامانه‌های دفاعی پیشرفته احاطه شده است.

المهدی تاکید کرد این عملیات تأثیر عمده‌ای بر روند رویارویی و عملیات نظامی یمن در دریاها، خشکی‌ها و عمق دشمن دارد و شامل یک تغییر استراتژیک در معادلات نظامی است. به‌ویژه اینکه نیروهای مسلح یمن شهر یافا (ایلات) را به عنوان منطقه ناامن اعلام کردند. غافلگیری که کمتر از غافلگیری 7 اکتبر نیست. این اعلام رژیم صهیونیستی و شهروندان صهیونیست را نگران کرده و آنها به کابینه اعتماد ندارند.

ضربه یمن

ارتش رژیم صهیونیستی تحمل ورود به یک جنگ دیگر را ندارد به ویژه پس از بن بست بسیار بزرگی که ارتش یمن با حمله به تل‌آویو به وجود آورد و باعث ایجاد وحشت و ترس در بین دشمن  شد. ارتش یمن با این عملیات بار دیگر تاکید کرد توانایی ایجاد تغییرات و تعامل با همه چالش‌ها، رویدادهای بزرگ، تبعات، تحولات سریع و پیاپی آن را دارد.

سرتیپ «محمد الخالد»، کارشناس نظامی نیز به نوبه خود با اشاره به عملیات ارتش یمن در عمق اراضی اشغالی، گفت این عملیات بیانگر این است که ارتش یمن زمام امور را در دست گرفته و قدرت پوشش دادن صحنه عملیات گسترده جغرافیایی را دارد و می‌تواند معادلات درگیری با رژیم صهیونیستی و متحدانش را برهم بزند. این عملیات تنها از یک کشور بزرگ برمی‌آید.

وی تاکید کرد نیروهای مسلح یمن می‌تواند هر هدف حیاتی، نظامی یا اقتصادی را مورد حمله قرار دهند و با تعطیلی بندر ایلات اشغالی، خسارت زیادی به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha