• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۵
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403050302292
  • خبرنگار : 50123

استاندار:

تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شده است

تعداد قابل توجهی از پرونده‌های قضایی چهارمحال و بختیاری تعیین تکلیف شده است

ایسنا/چهارمحال و بختیاری استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در دستگاه قضایی استان با وحدت و همدلی شاهد تحولات خوبی هستیم، چرا که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است.

غلامعلی حیدری سوم مردادماه در شورای اداری چهارمحال و بختیاری که با حضور رئیس قوه قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: قطعا سفرهای استانی برکات بسیاری به دنبال دارد، خوشبختانه مسئولان تراز اول کشور در استان‌ها حضور پیدا می‌کنند که این امر منجر به ایجاد امید بین مردم می‌شود.

وی افزود: مسئولان و مدیران تراز انقلاب با حضور خود در استان‌ها، مسائل و مشکلات را میدانی بررسی می‌کنند که بسیار دلگرم‌کننده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی شاهد دستاوردهای زیادی در کشور و استان هستیم، بیان کرد: به برکت امام و شهدا این استان در قالب تیپ قمر بنی هاشم در جبهه‌ها حماسه آفریدند و شهدایی را تقدیم انقلاب کردند، در حقیقت مردم استان منشأ خدمات بزرگی هستند.

وی گفت: پیش از انقلاب اسلامی تنها یک مرکز دانشجویی در استان بودیم که اکنون تعداد دانشجویان به بیش از ۴۰ هزار نفر رسیده است، همچنین جمعیت بالایی در حوزه‌های علمیه در حال تحصیل هستند.

حیدری ادامه داد: در زیرساخت‌ها شاهد توسعه و پیشرفت هستیم، از طرفی پیش از انقلاب تنها یک جاده آسفالت در استان وجود داشت و استان فاقد گازکشی و بسیاری از شهرها از نعمت برق بهره‌مند نبودند که این مسائل منشأ خدمات انقلاب است، ما خدمتگزاران نظام مدیون مردم و شهدا هستیم که باید تلاش کنیم.

استاندار گفت: طبق گزارش مرکز آمار ایران در این دولت و هدفگذاری‌ها و آسیب‌شناسی‌های انجام شده برای استان، اولویت بر روی مسائل اصلی استان گذاشته شد که یکی از آنها بحث بیکاری بود، نرخ بیکاری استان از ۱۴ درصد به ۸ رسید که نباید به خود مغرور شویم.

حیدری افزود: در حوزه آب پایدار تمرکز انجام و درصدی از چالش استان برطرف شد، به طوری که مشکل ۵۰ درصد از جمعیت استان در حوزه آب شرب که ۱۷ سال متوقف مانده بود برطرف شد، همچنین جهاد آبرسانی به منظور رفع مشکلات آبی روستاها در حال انجام است. 

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان کرد: هدف گذاری در بحث جاده‌ها این بود که راه ارتباطی مرکز استان با سایر شهرستان‌ها به صورت چهاربانده شود، یکی از محورهای استان که به نام جاده مرگ نام گرفته ۲۰ کیلومتر آن زیر ترافیک رفت، همچنین ۳۰ تا ۴۰ کیلومتر از محور شهرکرد-بروجن- لردگان -ایذه باقی مانده که باید به اتمام برسد.

حیدری افزود: جاده‌های روستایی مناطق محروم از جمله لندی و موگویی مشکلات جدی داشت که در دستور کار قرار گرفت، در سفر رئیس جمهور شهید به چهارمحال و بختیاری اعتباری به راه آهن اختصاص یافت، گرچه در آخرین جلسه هیئت دولت قرار شد از محل تهاتر نفت برای تکمیل راه آهن استفاده شود.

وی افزایش تعداد پروازها از فرودگاه شهرکرد، ورود ۱۵۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی به استان، کلنگ زنی شش درمانگاه تامین اجتماعی، افتتاح ۸۰ زمین چمن برای مدارس، اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای زیرساخت‌های فرهنگی و مذهبی در سفر اول به استان را از جمله اقدامات صورت گرفته در استان در دولت سیزدهم بیان کرد.

حیدری تاکید کرد: سفرهای شهرستانی و اردوی جهادی مدیران و برگزاری شورای اداری در هر شهرستان در راستای دنبال کردن مسائل به صورت میدانی و تشکیل میز خدمت در شهرستان‌ها از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

وی پیگیری مستمر اخذ اعتبارات به استان، دیدار با وزرا، سفر هفتگی یک وزیر یا معاون وزیر به استان، سفر و حضور وزیر کشور هشت مرتبه به استان، حضور رئیس جمهور شهید با هیئت دولت به استان دو مرتبه سفر طی سه سال را بیان کرد و افزود: در این سفرها مصوباتی دقیق کاربردی با تخصیص اعتبارات همراه بود، از طرفی ماده ۵۶ پیگیری و ۱۵۵۰ میلیارد تومان از محل تهاتر نفت برای پیگیری و حل پروژه‌های ملی در دستور کار قرار گرفت.

استاندار گفت: زمان جذب اعتبارات تا پایان شهریورماه است که مدیران بر این مساله تمرکز کرده و در حال جذب اعتبارات هستند، زیرا فصل کار در استان محدود است، البته تعداد قابل توجهی پروژه برای افتتاح در هفته دولت آماده شده است.

حیدری در ادامه با اشاره به استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در استان، تصریح کرد: ۲۰۰ شرکت دانش بنیان در استان ساماندهی شدند، این شرکت‌ها می‌توانند نرخ بیکاری تحصیل‌کرده‌های دانشگاهی را کاهش دهند.

به گفته وی، چهارمحال و بختیاری ظرفیت مناسبی در بحث توسعه گردشگری دارد.

استاندار اضافه کرد: مقام معظم رهبری بعد از شهادت شهید رئیسی و شهدای همراه، فرمودند نباید خللی در خدمت‌رسانی در کشور ایجاد شود که خوشبختانه همه مدیران استانی کار جهادی را چندین برابر کردند و اجازه ندادند خللی در خدمت‌رسانی ایجاد شود.

وی با اشاره به تمرکز بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در استان، بیان کرد: بسیاری از پروژه ها به مدت ۱۵ تا ۱۶ سال که به نوعی آینه دق شده بودند، فعال شدند، یکی از آن پروژه‌ها سد غدیر بابا حیدر بود که برای آبگیری این سد منتظر مجوز محیط زیست هستیم.

حیدری خاطرنشان کرد: به همراه نمایندگان با وحدت و همدلی تصمیم گرفتیم که به جای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای به مسائل اصلی بپردازیم، کما اینکه به دلیل وحدت و همدلی کمترین مشکل در استان در بحث اغتشاشات داشتیم که این نتیجه وحدت است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در دستگاه قضایی استان با وحدت و همدلی شاهد تحولات خوبی هستیم، چرا که تعداد قابل توجهی از پرونده‌ها تعیین تکلیف شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha