• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403050302103
  • خبرنگار : 50175

مهار آتش سوزی در جنگل‌های منطقه زمزم شاهیوند شهرستان چگنی

مهار آتش سوزی در جنگل‌های منطقه زمزم شاهیوند شهرستان چگنی

ایسنا/لرستان مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت: آتش سوزی در جنگل‌های منطقه زمزم شاهیوند به طور کامل مهار شد.

پیام عالیخانی چگنی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه آتش سوزی در جنگل‌های منطقه زمزم از توابع بخش شاهیوند شهرستان چگنی به طور کامل مهار شده است، اظهار کرد: این آتش سوزی ۲ مردادماه ساعت ۱۶ در منطقه شاهیوند شروع شد و تا حوالی ساعت ۱ بامداد با تلاش و همکاری نیروهای منابع طبیعی شهرستان‌های چگنی و کوهدشت، یگان حفاظت استان، تشکل‌ها، دوستداران طبیعت و ...به طور کامل اطفا شد، اما تمامی پرسنل تا ساعت ۸ صبح امروز چهارشنبه ۳ مردادماه منطقه را به‌منظور پایش و بررسی ترک نکردند و در محل حضور داشتند.

وی با اشاره به اینکه میزان وسعت حریق پس از بررسی‌ها معلوم خواهد شد، افزود: برای کمک به اطفای حریق در این مناطق از تجهیزاتی مانند دمنده اطفای حریق، آتش‌کوب و... استفاده کردیم که مناسب برای مهار آتش سوزی در ارتفاعات هستند.

مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان، عامل حریق را انسانی عنوان و درباره علت آتش سوزی این منطقه، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد چندین کشاورز پس از آتش زدن کاه و کلش و پس چر مزارع خود، نتوانستند آتش را کنترل کنند و متاسفانه دامنه این آتش سوزی به جنگل‌های منطقه زمزم شاهیوند سرایت کرد که به سختی موفق به مهار آن شدیم، البته افراد خاطی شناسایی شده و به زودی به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

عالیخانی اضافه کرد: برای ایجاد حریق، عناصر مواد سوختی، اکسیژن و حرارت نیاز است که همه این عوامل در جنگل‌های زاگرس علی‌الخصوص منطقه شاهیوند موجود است که متاسفانه با افزایش دمای هوا، وزش باد و اشتباه عامل انسانی، حریق‌ها حادث می‌شوند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از افراد محلی، بالاخص خانواده و بستگان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان چگنی که بومی منطقه هستند، تصریح کرد: از مردم عزیز، کشاورزان و همه افرادی که با منابع طبیعی سروکار دارند عاجزانه تقاضا داریم در راستای صیانت از انفال کوشا باشند چرا که این نعمت خدادادی متعلق به مردم است و منابع طبیعی تنها متولی آن نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha