• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050301993
  • خبرنگار : 71496

حمایت ماکرون از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس

حمایت ماکرون از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس

رئیس جمهور فرانسه و وزرای کشور و امور خارجه او حمایت خود را از حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در مسابقات المپیک در این کشور و حفاظت 24 ساعته از آنها اعلام کردند.

به گزارش ایسنا، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در مصاحبه‌ای با شبکه «فرانسا۲» ضمن مخالفت با فراخوان‌های برخی نمایندگان چپ فرانسه و کمیته فلسطین در المپیک برای حذف ورزشکاران رژیم صهیونیستی از المپیک پاریس، اعلام کرد که از این ورزشکاران در المپیک استقبال خواهد شد.

ماکرون در حمایت آشکار از جنایات رژیم صهیونیستی در نورا غزه گفت: از ورزشکاران اسرائیلی در کشور ما استقبال می‌شود و آنها باید بتوانند با رنگ‌های خود در رقابت‌ها شرکت کنند چراکه المپیک چنین تصمیمی گرفت.

رئیس جمهور فرانسه افزود: تمامی آنهایی را که در مسیر این ورزشکاران خطراتی را ایجاد کرده و تلویحا آنها را تهدید می‌کنند، به شدیدترین شکل ممکن محکوم می‌کنم.  

پیش از این یک ویدیوی جعلی توسط فعالان شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن شخصی تهدید می‌کند به دلیل مشارکت رژیم صهیونیستی در المپیک پاریس، دست به عملیات کشتار در این شهر خواهد زد.

جنبش حماس امروز درباره این ویدیو اعلام کرد که حساب‌های کاربری وابسته به دستگاه‌های امنیتی رژیم صهیونیستی این ویدیوی جعلی و منسوب به مقاومت را منتشر کردند و نحوه صحبت کردن این شخص به زبان عربی در این ویدیو نشان می‌دهد که او یک خارجی غیرعرب است.

او در اظهاراتی متناقض مدعی شد که «اسرائیل حق دفاع از خود را دارد» و در عین حال تاکید کرد که استمرار حملات به نوار غزه غیرقابل قبول است.

«ژرالد دارمنن» وزیر کشور فرانسه نیز در مصاحبه‌ای تلویزیونی تاکید کرد که پاریس در طول برگزاری مسابقات المپیک که پس فردا جمعه آغاز می‌شود، حمایت ۲۴ ساعته‌ای را برای ورزشکاران رژیم صهیونیستی فراهم خواهد کرد.

«استفان سژورنه» وزیر خارجه فرانسه نیز روز دوشنبه در نشستی در بروکسل با حضور همتایان خود در اتحادیه اروپا گفت: می‌خواهم به نمایندگی از فرانسه به هیات اسرائیلی بگویم که از شما برای حضور در این دوره از مسابقات المپیک حمایت می‌کنیم.

سژورنه در ادامه نیز اعلام کرد که به زودی در تماس تلفنی با همتای اسرائیلی خود بر این مساله تاکید خواهد کرد و به او اطلاع خواهد داد که پاریس امنیت هیات اسرائیلی را تضمین می‌کند.

یکی از مسوولان وزارت خارجه آمریکا که در حال هماهنگ‌سازی امنیت هیات آمریکا در این مسابقات است، به خبرگزاری رویترز گفت: احساسات ضد اسرائیلی در واقع یکی از مسایلی است که واشنگتن در حال بررسی آن بوده و بخشی از تحلیل مستمر آن برای تعیین جهت تغییر استراتژی ما است.

پیش از این «توما پورت» نماینده حزب «فرانسه تسلیم‌ناپذیر» در ویدیویی اعلام کرد که از هیات رژیم صهیونیستی در فرانسه استقبال نمی‌شود و برگزاری اعتراضاتی علیه حضور آنها در المپیک را خواستار شد.

به نوشته روزنامه عربی۲۱، پورت گفت: چند روز دیگر یک رویداد بین‌المللی در پاریس برگزار می‌شود و آن مسابقات المپیک است، من به اینجا آمدم تا بگویم نه، از هیات اسرائیلی در پاریس استقبال نمی‌شود و از ورزشکاران اسرائیلی در بازی‌های المپیک پاریس استقبال نمی‌شود.

جمعی از نمایندگان حزب فرانسه تسلیم‌ناپذیر تاحدی از اظهارات پورت حمایت کردند.

مانوئل بومبار، یکی از مسوولان ارشد این حزب و از نمایندگان پارلمان فرانسه در پلتفرم «ایکس» اعلام کرد که از پورت در مقابل این موج از نفرت که با آن مواجه شده، حمایت می‌کند.

او نوشت، با توجه به نقض‌های مکرر قوانین بین‌المللی توسط «کابینه اسرائیل»، جایز است از ورزشکاران آن بخواهیم با پرچم بی‌طرف در مسابقات المپیک رقابت کنند.

این دوره از مسابقات المپیک با توجه به تنش‌های ژئوپلتیک ناشی از دو جنگ غزه و اوکراین، همراه با نگرانی‌های امنیتی آشکاری روز جمعه آغاز می‌شود.

حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در مرکز توجه احزاب چپ فرانسه قرار دارد.

کمیته فلسطین در مسابقات المپیک پاریس دوشنبه با ارسال پیامی برای توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک خواستار حذف رژیم صهیونیستی از این مسابقات شد.

این کمیته در پیام خود رژیم صهیونیستی را متهم کرد که با استمرار حملات خود به غزه، آتش‌بس مرسوم در مسابقات المپیک که قرار است از ۱۹ ژوئیه تا بعد از مسابقات در اواسط سپتامبر برقراری باشد، نقض کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha