• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403050301859
  • خبرنگار : 71496

المسیره: توافق عربستان و یمن به منزله شکست تمامی باج‌خواهی‌ها و اعمال فشارهای دشمن است

المسیره: توافق عربستان و یمن به منزله شکست تمامی باج‌خواهی‌ها و اعمال فشارهای دشمن است

صنعا با مجبور کردن عربستان به متوقف کردن تنش اقتصادی و انسانی خصمانه‌اش علیه ملت یمن، در مسیر مقابله با دشمنان سه‌گانه خود و ادوات آن در منطقه، دستاورد جدیدی را محقق کرد.

به گزارش ایسنا، روز سه‌شنبه شبکه خبری المسیره یمن از حصول توافق جدیدی میان یمن و عربستان خبر داد که بر اساس آن تصمیمات گرفته شده علیه بانک‌های تجاری ۲ طرف لغو شده و فرودگاه صنعا با افزوده شدن مقصدها و پروازهای جدید بازگشایی می‌شود، مساله‌ای که به منزله شکست باج‌خواهی‌های ۲ طرف آمریکایی و سعودی در برابر موضعگیری مقتدرانه رهبری یمن است که از حمایت کامل مردم یمن برخوردار است و این امر بار دیگر شکست قطعی تمامی تلاش‌های دشمن برای متوقف کردن نقش موثر جبهه حامی ملت فلسطین در یمن را ثابت کرده و نشان داد دور زدن حقوق ملت یمن در مساله صلح غیرممکن است.

به گزارش المسیره، توافقی که هیئت ملی مذاکره‌کننده یمن و فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن روز سه‌شنبه اعلام کردند با طرف سعودی حاصل شده، شامل چهار بند است که اولی لغو تصمیمات و اقدامات اخیر علیه بانک‌های ۲ طرف و لغو هرگونه تصمیمی در آینده و یا اقدامات مشابه است و این یعنی رژیم  سعودی و مزدورانش تصمیمات خصمانه درباره انتقال بانک‌های تجاری از صنعا و محدود کردن فعالیت‌های آنها را که در راستای اجرای دستورات آمریکا مبنی بر اعمال فشار برای متوقف کردن عملیات‌های یمنی در حمایت از غزه بود، لغو می‌کند.

بند دوم این توافق ازسرگیری پروازهای یمن میان صنعا و اردن و افزایش تعداد روزانه آنها به سه پرواز و آغاز پروازهای روزانه به قاهره و هند و یا دیگر مقصدها بر اساس نیاز است، این بند به منزله موفقیت بزرگی برای صنعا در الزام دشمن و مزدورانش به عقب‌نشینی از تصمیم تعطیلی فرودگاه است که در کنار اقدامات اقتصادی با همان هدف خصمانه گرفته شده بود و همینطور به معنای موفقیت در بازپس‌گیری بیشتر حقوق یمنی‌ها است که دشمنان و مزدوران آنها در گذشته سعی می‌کردند آنها را به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی و باج‌گیری برای خود حفظ کنند.

بند سوم این توافق بر برگزاری نشست‌هایی برای حل‌وفصل چالش‌های اداری، فنی و مالی پیش روی شرکت خطوط هوایی یمن دلالت دارد، این بند به منزله گامی رو به جلو برای پایان دادن به نفوذ دشمن سعودی و مزدورانش در این شرکت و استفاده آنها از آن به عنوان یکی از ابزارهای اعمال محاصره بر ملت یمن است.

بند چهارم این توافق آغاز برگزاری نشست‌هایی برای بررسی تمامی مسایل اقتصادی و انسانی بر اساس یک نقشه راه است و این به منزله اعمال فشار ملی مهمی بر دشمن سعودی جهت پایان دادن به وقت‌کشی و انتقال از مرحله کاهش تنش به توافق صلح روشن است.

این توافق به شکل آشکاری شکست تمامی باج‌خواهی‌ها و اعمال فشارهای دشمن آمریکایی و رژیم سعودی با هدف منصرف کردن صنعا از تصمیمش برای حمایت از ملت فلسطین و نیز قدرت رهبری یمن در اعمال فشارهای معکوس قدرتمندتر و موثرتری را نشان داد که دشمن نه تنها به متوقف کردن اقدامات تنش‌زای جدیدش مجبور کرد بلکه آن را مجبور کرد از لجاجتش درباره حقوق یمنی‌ها دست بردارد.

روشن است که هشدارهای شدید اللحن عبد الملک بدر الدین الحوثی، رهبر حنبش انصارالله یمن خطاب به رژیم سعودی و پس از آن حمایت گسترده مردم یمن به منزله سنگ بنای این دستاورد ویژه است که بار دیگر ثابت می‌کند رهبری یمن قدرت تحمیل معادلات به میدان و میز مذاکرات و پایان دادن به دوره باج‌خواهی را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha