• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۶
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403050301839
  • خبرنگار : 71145

اذعان رسانه عبری به صداقت سیدحسن نصرالله در وعده گسترش دایره حملات حزب‌الله

اذعان رسانه عبری به صداقت سیدحسن نصرالله در وعده گسترش دایره حملات حزب‌الله

روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» تاکید کرد که در یک معادله جدید که مستلزم پاسخگویی به حملات اشغالگران به غیرنظامیان در لبنان و در نتیجه گسترش کمربند امنیتی در شمال فلسطین اشغالی است، حزب‌الله شهرک‌های جدیدی را که هنوز تخلیه نشده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت» با تایید اینکه حزب‌الله در پاسخ به حملات ارتش اشغالگر در لبنان کمربند امنیتی و اهداف خود را در شمال فلسطین اشغالی گسترش داده و آتش حملات خود را در هدف گیری‌های اخیر خود افزایش داده است، توضیح داد که حزب‌الله در هفته گذشته ۱۶ بار به شهرک‌هایی که تخلیه نشده و در بیش از پنج کیلومتری مرز واقع شده‌اند، حمله کرد و صهیونیست‌ها در هشت شهرک در دره حوله حملاتی دریافت کردند که روزنامه آن را به دلیل ماندن‌شان در نزدیکی پناهگاه‌ها «یک امر غیرمعمول» توصیف کرد. 

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که اسرائیلی‌ها در روزهای اخیر خود را در میان «گروه اهداف» قانونی اعلام شده توسط حزب‌الله یافتند.

طبق اشاره این روزنامه بخش امنیتی شورای منطقه‌ای الجلیل علیا از صهیونیست‌ها خواسته است تجمعات و فعالیت‌های برنامه ریزی شده در فضای بیرون از منزل را کاهش دهند.

این روزنامه به یافته‌های پژوهشگر مؤسسه «آلما» رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله، «اسرائیل را با معادله جدیدی تهدید کرد که اگر هدف‌گیری غیرنظامیان در لبنان ادامه پیدا کند، حزب‌الله لبنان شهرک‌های جدیدی را که تاکنون به آنها حمله نکرده است، هدف قرار می‌دهد، استناد کرد.

یدیعوت آحارونوت گزارش داد که از ۱۶ ژوئیه، یک روز قبل از تهدید سید نصرالله، تا ۲۲ همان ماه، حزب‌الله ۱۶ بار به شهرک‌هایی در بیش از پنج کیلومتری مرز حمله کرد، ۱۱ مورد از این حملات، شهرک‌هایی را هدف قرار دادند که تخلیه نشده بودند و پنج مورد از آنها نیز پایگاه‌های نظامی را تحت تأثیر قرار دادند.

این روزنامه اشاره کرد که این حمله پس از تجاوز اشغالگران انجام شد که پنج پناهجوی سوری را در لبنان هدف قرار داد، از جمله سه کودک و ۲ زن لبنانی که همراه برادرشان بودند.

این روزنامه همچنین با اذعان به اینکه این عملیات منجر به مجروح شدن ۲ صهیونیست و وارد شدن خسارات مالی جدی به شهرک «تزوریل» شد، گفت: حزب‌الله ده‌ها راکت به سمت شهرک «تزوریل» که تخلیه نشده و در حدود هفت کیلومتری مرز با لبنان است، شلیک کرد.

این روزنامه اشاره کرد این پاسخ مقاومت در پی حمله ارتش اشغالگر در حانین (جنوب لبنان) صورت گرفت که در آن یک دختر زخمی شد.

در همین زمینه رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته از آخرین تحولات در مرز شمالی خبر دادند. اظهارنظر کنندگان به اتفاق آرا در مورد صداقت وعده سید نصرالله اتفاق نظر داشته و تاکید کردند که حزب‌الله دایره هدف گیری خود را گسترش داده است و شهرک‌های جدید وارد اهداف حملات آن شده است.

«رابی هامارشلاگ»، خبرنگار شبکه عبری «کان» در شمال، خاطرنشان کرد: «اگرچه حزب‌الله با بیانیه‌ها و از طریق برد آتش ما را به چالش می‌کشد، اما به نظر می‌رسد این موضوع برای هیچ‌کس در اسرائیل مهم نیست و هیچ‌کس به این موضوع واکنش نشان نمی‌دهد.»

در ۱۷ ژوئیه، سید حسن نصرالله اشغالگران را تهدید کرد که «ادامه هدف قرار دادن غیرنظامیان، مقاومت را به پرتاب موشک و هدف قرار دادن شهرک‌های جدیدی که قبلاً هدف قرار نگرفته‌اند، سوق خواهد داد».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha