• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403050301742
  • خبرنگار : 50123

چهارمحال و بختیاری؛ پیشتاز در امر گذشت و جوانمردی

چهارمحال و بختیاری؛ پیشتاز در امر گذشت و جوانمردی

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: فرهنگ بزرگواری، گذشت، جوانمردی، به حیث ایرانی بودن و مسلمان بودن فرهنگ ماست، گرچه از گذشته گذشت و جوانمردی فرهنگ ایرانی بوده و مربوط به یک خطه خاص نیست، البته این مساله در این خطه پیشتاز بوده که جای تقدیر و شکرگزاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی سوم مردادماه در همایش ستاد صبر چهارمحال و بختیاری ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: در این ایام پویش بزرگی به نام «به عشق امام حسین می‌بخشم» از ماه محرم تا اربعین حسینی اجرا می‌شود.

وی افزود: این پویش‌ها نتایج درخشانی دارد، از جمله برکات آن بخشش‌هایی است که به عشق اهل بیت انجام می‌شود، کما اینکه این خطه کشور جزو محبان و دلاوران اهل بیت است.

صادقی با اشاره به اینکه از ۱۲ پرونده آماده اجرای قصاص در استان ۱۰ مورد منجر به رضایت شد، تصریح کرد: در این استان حدود ۱۴۰۰ صلح‌یار وجود دارد و ۳۵۸ هیات صلح، ۴۴ طلایه‌دار و ۹ سفیر صلح فعالیت دارند.

وی با اشاره به آزادی ۱۹۳ زندانی توسط هیات صلح، طلایه‌داران و سفیران صلح در استان، بیان کرد: ۲۷ نزاع دسته جمعی به خیر و مصالحه ختم شد، نزاع‌هایی که می‌توانست آفات بسیاری به همراه داشته باشد.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه گفت: فرهنگ بزرگواری، گذشت، جوانمردی، به حیث ایرانی بودن و مسلمان بودن فرهنگ ماست، گرچه از گذشته گذشت و جوانمردی فرهنگ ایرانی بوده و مربوط به یک خطه خاص نیست، البته این مساله در چهارمحال و بختیاری پیشتاز بوده که جای تقدیر و شکرگزاری دارد.

صادقی با اشاره به تحلیف و دریافت پروانه برای ۱۸ نفر از داوران و ۲۲ نفر از میانجی‌گران در استان، بیان کرد: این امر نشان از مورد اعتماد بودن این افراد و راحت‌تر شدن کارها توسط داوران و میانجی‌گران است که وظیفه ما ساماندهی آن‌هاست.

وی تاکید کرد: دستور مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه، توسعه دادن و ساماندهی داوران و میانجی‌گران است، باید نهادهای غیر قضایی، صلح‌یاران و شوراهای حل اختلاف توسعه داده شود، زیرا حل و فصل غیر قضایی به نفع دو طرف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha