• چهارشنبه / ۳ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۷:۱۲
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050301584
  • خبرنگار : 71129

فرانسه به دنبال توسعه انرژی اتمی در ارمنستان است

فرانسه به دنبال توسعه انرژی اتمی در ارمنستان است

شورای امنیت ارمنستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، دبیر شورای امنیت ارمنستان با هیاتی از شرکت فرانسوی «فراماتوم» که هدفش توسعه و تولید تجهیزات برای نیروگاه‌های هسته‌ای است، دیدار و به اهمیت علاقه فرانسه به توسعه بخش انرژی هسته‌ای در ارمنستان اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، «آرمن گریگوریان» دبیر شورای امنیت جمهوری ارمنستان در این دیدار با هیات فرانسوی همچنین درباره سایر موضوعات مرتبط با منافع دوجانبه گفت‌وگو کردند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در نوامبر ۲۰۲۳ گفت ارمنستان با وظیفه ساخت یک واحد نیروگاه هسته‌ای جدید روبرو است و ایروان در حال مذاکره با شرکای روسیه، ایالات متحده و کره‌جنوبی برای تعیین اینکه کدام پیشنهادها موثرتر خواهند بود.

ارمنستان در حال حاضر یک نیروگاه هسته‌ای مجهز به 2 واحد نیرو دارد که در نزدیکی شهر «متسامور» در ۳۰ کیلومتری جنوب ایروان واقع شده است.

در برنامه ارمنستان، تمدید عمر عملیاتی تنها واحد عملیاتی نیروگاه تا سال ۲۰۲۶ و همچنین راه‌اندازی تدریجی واحدهای جدید پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۴:۳۹

این سرمایه گزاری ها با هدف اعمال نفوظ و ایجاد پایگاهی در ارمنستان است با این کارها می خواهند زمینه وابسته سازی ار منستان به خود را فراهم کنند

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۶:۲۰

روسیه نباید اجازه بده اینا میخوان وابستگی ارمنستان رو به روسیه و ایران رو کم بکنن و ی پایگاه اینجا بزنن و یواش یواش جزو ناتو و اتحادیه اروپا بشه جمعیت کمی هم داره به نفع اروپا هست

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۳ ۱۶:۵۴

هیچی‌ دیگه‌ همینمون مانده بود ارمنستان‌ صاحب‌ انرژی اتمی‌ وصددرصدبمب‌ هسته ای‌ عجب‌ اهداف‌ زیبا‌ وشکیلی‌ اونم کیا این جماعت ارمنی‌ به سلاح‌ اتمی‌ دسترسی‌ داشته‌ باشن‌ معلوم‌ همینجوریش دنبال‌ جنگن‌ وای به اون موقع‌ که سلاح اتمی‌ دست‌ پیداکنن‌ جالب‌ اونم‌ فرانسه‌ خودفرانسه‌ دشمن‌ صددرصداسلام‌ وایرانیهاهستن‌ دقیقن اهدافشان کاملن‌ مشخصدراینده