• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403050201371
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

وجود ۱۵هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید در کهگیلویه و بویراحمد

وجود ۱۵هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۵ هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید در این استان وجود دارد. 

اسماعیل دامیار روز سه شنبه دوم مرداد ماه ۱۴۰۳ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج افزود: تا قبل از سال ۱۴۰۰ جامعه هدف بهزیستی استان ۱۹ هزار خانوار بوده که با تحت پوشش قرار دادن قریب به ۱۱ هزار خانوار، این تعداد هم اکنون به حدود ۳۰ هزار نفر رسیده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون بیش از ۵۳ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۸ هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد حدود ۱۵ هزار نفر معلول شدید و خیلی شدید هستند. 

دامیار تصریح کرد: طی سه سال اخیر مستمری مددجویان بهزیستی ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: ۴۸۰ نفر تا قبل از سال ۱۴۰۰  در سطح استان هر کدام ۹۰۰ هزار تومان حق پرستاری دریافت می‌کردند که هم اکنون این تعداد به ۲۴۸۰ نفر با مبلغ هر کدام دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید.

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به قانون سهم سه درصدی معلولان در استخدام های دستگاه‌های اجرایی عنوان کرد: طی آزمون استخدامی که در سطح کشور برای معلولان برگزار شد، ۸۸ نفر از معلولان جذب شده در دستگاه‌های اجرایی مختلف از این استان بودند.

دامیار تاکید کرد: ۸۳۶ خانواده دوقلو، ۴۷ خانواده سه قلو، دو خانواده چهارقلو تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند و مستمری دریافت می کنند که خانواده های دوقلو در دهک‌های یک تا ۸ تحت پوشش قرار می گیرند و خانواده های سه قلو و چهار قلو بدون محدودیت خدمات ارائه می دهیم.

وی اظهار کرد: طی سه سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض مسکن به مددجویان واجد شرایط پرداخت کردیم. همچنین امسال نیز ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض برای مسکن معلولان پرداخت شده است. 

مدیرکل بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بالغ بر ۲۳۳ میلیارد تومان تسهیلات تسهیلات اشتغالزایی به واجدین شرایط پرداخت کرده ایم.

دامیار افزود: بیشترین تماس‌ها با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ استان کهگیلویه و بویراحمد اختلافات خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری و خشونت علیه دختران و زنان بوده است.

آیت الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه یاسوج نیز در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات و خدمات صورت گرفته به جامعه هدف بهزیستی استان گفت: خدمات رسانی به جامعه هدف بهزیستی باید ادامه داشته باشد. 

وی افزود: باید علت آسیب‌های اجتماعی بررسی و جهت برطرف شدن و کاهش آنها ریشه‌یابی شود.
حسینی با بیان اینکه معلولیت محدودیت نیست، اظهار کرد: در بین معلولان افراد با استعداد و حتی نخبه وجود دارد.

امام جمعه یاسوج خاطرنشان کرد: مسکن معلولان توسط مسئولان و متولیان امر جدی گرفته شود. 

حسینی تصریح کرد: امیدواریم که در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گام‌های مثبتی در سطح استان برداشته شود. 

وی ادامه داد: اعتیاد بلای خانمان سوز است که باید به شکل ریشه‌ای با آن مبارزه شود. 

به گزارش ایسنا، امام جمعه یاسوج با اشاره ضرورت به جوانی جمعیت بیان کرد: پیری و کاهش جمعیت یک خطر جدی است و نباید در این زمینه سهل انگاری شود چرا که پیری جمعیت تبعاتی در پی دارد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha