• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1403050201261
  • خبرنگار : 50560

رئیس کل دادگستری قزوین:

دستگاه نظارتی تخلف مدیران را توجیه نکند

دستگاه نظارتی تخلف مدیران را توجیه نکند

ایسنا/قزوین رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: وظیفه دستگاه نظارتی آن است که واقعیت‌ها را برای مدیران و دستگاه‌ها بیان کند و زمانی که این واقعیت‌ها بیان شد نبایستی برای خطاهای صورت گرفته توجیه‌گر باشد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا روز سه شنبه ۲ مرداد در مراسم تکریم و معارفه بازرس کل استان قزوین، اظهار کرد: باید برای مبارزه با فساد دست به کار شویم و مواظب باشیم تا دستگاه‌های نظارتی و قضایی استان را در مقابله با فساد ضعیف نشان ندهند.

وی ادامه داد: مردم از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی انتظار دارند و انتظار آن‌ها این است که دستگاه‌های نظارتی چشم بیدار نظام باشند، اینکه ما متعهد به قانون باشیم و دستگاه‌های نظارتی ما فعال باشد در واقع انتظار مردم تأمین و مرتفع شده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین افزود: سلامت نظام اداری موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود، اگر نظام اداری سست باشد، نظام سیاسی نیز سست و ناکارآمد خواهد شد از این روی تبیین و روشنگری قوانین بسیار لازم و ضروری است.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه دستگاه نظارتی آن است که واقعیت‌ها را برای مدیران و دستگاه‌ها بیان کند و زمانی که این واقعیت‌ها بیان شد نبایستی برای خطاهای صورت گرفته توجیه‌گر باشد.

حجت‌الاسلام علی مصطفوی‌نیا به اخذ رشوه در برخی از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: ما هم قبول داریم که حقوق و مزایای برخی کارمندان دولت کم است اما قرار نیست کمبود دریافت حقوق و مزایای کارمندان به جایی برسد که عامل مهمی در دریافت رشوه شود  در این راستا دستگاه قضایی وظیفه تعیین حقوق را ندارد بلکه با متخلفان به شدت برخورد می‌کند.

وی به نقش دشمن در ناامیدی مردم نسبت به وضعیت امروز جامعه اشاره و اظهار کرد: امروز دشمن تمام همت خود را در جهت ناامیدی و دلسردی مردم نسبت به بهبود مسائل و مشکلات موجود به کار بسته و اگر هر شخصی ترویج‌کننده ناامیدی باشد در میدان دشمن بازی می‌کند و باید تفهیم شود که مردم را نباید به ارزش‌های نظام سست و ناامید کرد.

حمایت از تولید از اولویت‌های سازمان بازرسی قزوین بود

به گزارش ایسنا، سعید اقبالی، مدیرکل سابق بازرسی استان قزوین، نیز در این مراسم اظهار کرد: در بازرسی کل استان قزوین، تلاش بر این بوده که تمامی اقدامات آن بر اساس سیاست‌های سازمان بازرسی کل کشور باشد و منویات دکتر خداییان، رئیس کل سازمان بازرسی کشور را اجرا کنیم.

مدیرکل سابق بازرسی استان قزوین با بیان اینکه در استان قزوین هر جلسه‌ای که داشتیم، مبنا و ملاک حمایت و دستگیری از مدیران بوده، افزود: تمامی تلاش و توان حمایتی خود را در سازمان بازرسی کل استان به کار گرفتیم که خدایی نکرده، مدیری در جریان تخلف یا جرم قرار نگیرد و اگر کار به آنجا رسید، قانون تکلیف را برای او مشخص کرده است.

وی با بیان اینکه، مبنا  و اصل خدمت در سازمان بازرسی را بر صیانت قرار داده‌ایم، بیان کرد: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری یکی از اولویت‌های کاری ما بود. همانطور که استحضار دارید؛ سازمان بازرسی کل کشور دفتری مبنی بر حمایت و سرمایه‌گذاری دارد، بر این مبنا بازرسی‌های مستمری از کارخانه‌های استان قزوین داشتیم و تلاش کرده‌ایم که در راستای منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری بخشنامه‌ها و قوانین را طوری تفسیر کنیم که به نفع سرمایه‌گذار و تولیدکننده و در نتیجه اقتصاد باشد.

اقبالی در پایان صحبت‌های خود، ضمن آروزی موفقیت برای مدیرکل جدید سازمان بازرسی استان قزوین گفت: با تجربه و توان علمی مدیرکل جدید قطعاً در استان شاهد خیر و برکت خواهیم بود؛ همچنین در پایان خدمت از مردم شریف قزوین که افتخار زیست ۱۷ ساله را در معیت آنان داشتم، طلب حلالیت می‌کنم.

در پایان این مراسم از سعید اقبالی، مدیرکل سابق بازرسی استان قزوین تقدیر و ابوالفضل خمسه، به عنوان سرپرست جدید سازمان بازرسی استان قزوین معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha