• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403050201161
  • خبرنگار : 71299

/گزارش/

مدیریت کشتارگاه صنعتی ایلام به پشتیبانی امور دام سپرده شد

مدیریت کشتارگاه صنعتی ایلام به پشتیبانی امور دام سپرده شد

ایسنا/ایلام مدیریت کشتارگاه صنعتی ایلام پس از کش و قوس‌های فراوان باز هم به پشتیبانی امور دام استان سپرده شد.

پس از اینکه کشتارگاه ایلام در یک تجربه ناموفق خصوصی‌سازی به فردی واگذار شد که اراده‌ای معطوف به احیا و راه‌اندازی مجدد آن نداشت و خسارت‌های زیادی نیز به بیت‌المال و نیروهای آن وارد کرد، استاندار ایلام و دستگاه‌های مرتبط برای سلب مالکیت خصوصی و بازگرندان آن به بیت المال تلاش خود را آغاز کردند.

با ورود دستگاه قضایی و سازمان خصوصی سازی مالکیت از فرد مذکور سلب شد و دستگاه‌های ذی‌ربط با مسئولیت معاون اقتصادی استاندار ایلام سعی در سپردن مدیریت آن به یک دستگاه یا شرکت غیردولتی نظیر شهرداری داشتند که شهرداری نتوانست عهده‌دار این مسئولیت پرچالش شود.

این کشتارگاه که سال‌ها تعطیل و بلاتکلیف مانده بود تنها واحد کشتار صنعتی دام در استان ایلام محسوب می‌شد و ظرفیت روزانه یک هزار رأس دام سبک و ۱۰۰ رأس دام سنگین دارد و مدرن‌ترین و بزرگترین کشتارگاه غرب کشوراست.

مدیریت کشتارگاه صنعتی ایلام به پشتیبانی امور دام سپرده شد

دکتر یونس احمدی مدیرکل دامپزشکی استان ایلام در این خصوص به ایسنا اظهار کرد: با توجه به اینکه مالک این کشتارگاه در فرایند فعالیت این واحد صنعتی کشتار دام موفق نبود، لذا پس از کش و قوس های فروان و پیگیری های متعدد، مالکیت کشتارگاه از وی سلب شد.

وی افزود: به دستور دستگاه قضایی و سازمان خصوصی تا زمان تعیین مالک جدید، این واحد صنعتی - خدماتی در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام قرار خواهد گرفت.

احمدی یادآور شد: هم اکنون برای مالکیت این کشتارگاه درخواست هایی از سوی بخش های خصوصی، دولتی و نیمه دولتی دریافت شده که در هفته آینده روند واگذاری کشتارگاه به مالک جدید بررسی می شود.

مدیرکل دامپزشکی ایلام و دبیر کارگروه ساماندهی کشتارگاه های استان تاکید کرد: با ورود دیوان محاسبات استان به موضوع، انتظار می رود روند آغاز به کار مجدد کشتارگاه تسریع پیدا کند.

مدیریت این کشتارگاه اخیراً در نشست معاون امور اقتصادی استانداری ایلام که با حضور مدیران کل دستگاه‌های مرتبط برگزار شد، به پاداره پشتیبانی امور دام واگذار شد و از این اداره خواسته شد سازوکار راه‌اندازی این مجتمع با همان کارگران قبلی و به شکل فوری انجام شود.

«شهریار عباسی» معاون اقتصادی استانداری ایلام در این خصوص اظهار کرد: آخرین نشست هماهنگی واگذاری کشتارگاه دام ایلام برگزار شد و این کشتارگاه به پشتیبانی امور دام استان برمی‌گردد.

مدیریت کشتارگاه صنعتی ایلام به پشتیبانی امور دام سپرده شد

وی افزود: پرداخت همه هزینه‌های کشتارگاه از این پس بر عهده پشتیبانی امور دام استان است و همه درآمدهایی که خواهد داشت هم متعلق به این اداره است.

این مسئول افزود: با خلع‌ید شدن مالک بخش خصوصی، ۵۰۰ میلیارد تومان به بیت‌المال برگشت داره شده است.

عباسی ادامه داد: از این پس توپ در زمین پشتیبانی امور دام استان است یا باید خودش آن را فاعال کند یا به بخش تعاونی غیرخصوصی و نیمه دولتی بسپارد.

وی اضافه کرد: پشتیبانی امور دام استان باید هر چه سریع‌تر این مجتمع را فعال کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha