• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403050200973
  • خبرنگار : 50455

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور خبرداد:

۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی قابل کشت در کشور

۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی قابل کشت در کشور

ایسنا/قم فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور گفت: با توجه به مساحت اراضی کلاس یک و دو در عرصه کشاورزی و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری نیازمند یک عزم ملی در راستای حفظ کاربری اراضی هستیم.

سرهنگ اکبر امینی فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور امروز ۲ مردادماه در حاشیه قرارگاه صدور اسناد کشاورزی استان قم در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۸.۵ میلیون هکتار اراضی قابل کشت در کشور وجود دارد که از این آمار فقط یک میلیون هکتار آن در کلاس یک و ۳ میلیون هکتار در کلاس دو قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به مساحت اراضی کلاس یک و دو در عرصه کشاورزی و همچنین تاکیدات مقام معظم رهبری نیازمند یک عزم ملی در راستای حفظ کاربری اراضی هستیم.

امینی یادآور شد: حفظ کاربری اراضی تنها به حیطه وظایف سازمان جهاد کشاورزی محدود نمی‌شود، بلکه تمام ارگان‌ها از جمله؛ نیروی انتظامی و سازمان محیط زیست نیز باید کمک کنند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان امور اراضی کشور یکی از مولفه‌های اقتدار کشور را امنیت غذایی معرفی کرد: اگر نتوانیم امنیت غذایی کشور را تامین کنیم قطعاً اقتدار لازم را نخواهیم داشت و لازمه‌ی آن حفظ کاربری اراضی کشاورزی است.

امینی گفت: یگان حفاظت سازمان امور اراضی در حوزه عملیاتی شناسایی و مقابله (اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی) در رابطه با قلع و قمع بناهای غیر مجاز فعالیت می‌کند.

وی در پایان تاکید کرد: ضرورت دارد رؤسای سازمان جهاد کشاورزی در استان‌ها حمایت‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم کاربری اراضی را در راستای تحقق امنیت غذایی حفظ کنیم.

به گزارش ایسنا؛ تغییر کاربری اراضی کشاورزی تهدیدی جدی برای تأمین و تضمین امنیت غذایی جامعه است. اراضی کلاس یک بدون هیچ مشکلی توان کشت دارند. از زمین‌های کلاس یک که جلوتر می‌رویم محدودیت‌ها آغاز می‌شود. مثلاً در اراضی کلاس ۲ ممکن است با سفتی خاک رو به رو باشیم که قابل اصلاح است.

اصلاح زمین‌های کشاورزی کلاس ۳ سخت‌تر بوده اما می‌توان هزینه کرد و در ادامه از سود آن در تضمین امنیت غذایی بهره مند شد. زمین که کمی شورتر می‌شود جزء دسته کلاس ۴ قرار می‌گیرد و زمین‌های کلاس ۵ هم که قابلیت کشاورزی دارد می‌توان برای برخی محصولات خاص در نظر گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha