• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403050200849
  • خبرنگار : 71660

زالوژنی: غرب از اوکراین به‌عنوان محل آزمایش تسلیحات استفاده می‌کند

زالوژنی: غرب از اوکراین به‌عنوان محل آزمایش تسلیحات استفاده می‌کند

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین که به دلیل اظهارات جنجالی‌اش پیشتر توسط زلنسکی برکنار شد، گفت کشورهای غربی از اوکراین به عنوان «محل آزمایش» تسلیحات جدید و فناورهای نظامی خود استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در تاریخ نوامبر ۲۰۲۳ طی مصاحبه‌ای وضعیت جنگ اوکراین را «بن‌بست» توصیف کرد و پس از آن روابطش با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین دچار مشکلاتی شد که در نهایت زلنسکی او را از سمتش برکنار کرد.

وب‌سایت «گلوبال اینفو فکتوری» به نقل از این فرمانده سابق اوکراینی گزارش کرد: «کشورهای غربی از اوکراین به عنوان زمین آزمایشی برای تسلیحات جدید و فناوری‌های نظامی استفاده می‌کند.»

او که اکنون سفیر اوکراین در انگلیس است، در جریان اولین سخنرانی‌اش پس از انتصاب به این مقام در موسسه «رویال یونایتد سرویسز» (RUSI)، اندیشکده امنیتی-دفاعی مستقر در لندن عنوان کرد: «به دلیل خطر جنگ‌های جدید، شهروندان غربی باید به‌خاطر بقای خود از تعدادی از آزادی‌های خود چشم‌پوشی کنند.»

زالوژنی: غرب از اوکراین به‌عنوان محل آزمایش تسلیحات استفاده می‌کند
«والری زالوژنی»

زالوژنی افزود: «امروز اوکراین بیش از پیش به دنبال راه‌هایی برای بقا و ایجاد فناوری است اما به دلایل مشخصی، ما قادر به افزایش آنها نیستیم. شرکای ما منابعی دارند اما بستری برای آزمایش آنها وجود ندارد.»

او هم‌چنین با طرح ادعایی مبنی بر آنکه روسیه «تهدید» به‌شمار می‌رود، گفت: «ما باید آماده جنگ‌های آینده باشیم.»

بیش از ۲ سال از جنگ اوکراین می‌گذرد و هنوز هیچ چشم‌انداز صلحی برای این کشور جنگ‌زده اروپایی وجود ندارد. این وضعیت درحالی در شرایط بن‌بست به سر می‌برد که نیروهای روسیه به دستاوردهایی در میدان جنگ دست یافته‌اند و ارتش اوکراین برای کمبود نیرو و جبران خسارات، به سربازی اجباری مردان اوکراینی متوسل شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha