• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۸:۲۰
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403050200793
  • خبرنگار : 50463

مبینا فلاح: می‌خواهم تاریخ المپیک ایران را در رشته تیر و کمان به نام خودم ثبت کنم

مبینا فلاح: می‌خواهم تاریخ المپیک ایران را در رشته تیر و کمان به نام خودم ثبت کنم

ایسنا/یزد ورزشکار المپیکی تیراندازی با کمان بانوان گفت: برنامه من برای المپیک فقط حضور نیست بلکه می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم و تاریخ المپیک ایران را در رشته تیر و کمان به نام خودم ثبت کنم، امیدوارم موفق شوم، هرچند کار بسیار سختی است.

مبینا فلاح در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: برای رسیدن به المپیک هزینه‌ زیادی پرداخت کردم؛ تیراندازی با کمان یکی از رشته‌های هزینه‌بر است و تجهیزات حرفه‌ای آن هزینه بالایی دارند، تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در این رشته هزینه کرده‌ام، تجهیزات به دلیل استهلاک باید به مرور تعویض شوند و این باعث می‌شود هزینه‌ها پایانی نداشته باشند، حمایت مسئولین برای ورزشکارانی که در این رشته افتخارآفرینی می‌کنند بسیار ضروری است.

وی افزود: یکی از رویاهای هر ورزشکار حرفه‌ای، کسب جواز حضور در المپیک است و من نیز مدام با رویای المپیک زندگی می‌کردم، دوسال است که به طور مداوم در تهران تمرین می‌کنم و از خانواده دور هستم، در شرایط بسیار سختی تمرین داشتیم، حداقل روزی ۱۶ ساعت تمرین می‌کردم.

ورزشکار المپیکی تیراندازی با کمان بانوان ادامه داد: در چند مسابقه تا یک قدمی مدال و کسب سهمیه پیش رفتم اما نتوانستم کار را تمام کنم تا در نهایت در مسابقات ترکیه با شکستن رکورد ایران و کسب مدال نقره جهان توانستم تاریخ سازی کنم و سهمیه حضور در المپیک  را کسب کنم.

فلاح تصریح کرد: برنامه من برای المپیک فقط حضور نیست؛ بلکه می‌خواهم تاریخ‌سازی کنم و تاریخ المپیک ایران را در رشته تیر و کمان به نام خودم ثبت کنم، امیدوارم موفق شوم، هرچند کار بسیار سختی است.

وی افزود: مهم‌ترین رویداد جهان المپیک است و همه ورزشکاران برای بهترین عملکرد تلاش می‌کنند، من نیز تا لحظه آخر تمرین کرده‌ام و تمام سعی و توانم را گذاشته‌ام تا بهترین بازی را به نمایش بگذارم.

مبینا فلاح در خصوص تمریناتش پیش از شروع مسابقات المپیک گفت: روزانه ۱۲ تا ۱۶ ساعت تمرین می‌کنم و روزی ۶۰۰ تا ۷۰۰ تیر می‌زنم؛ برای هر تیری که پرتاب می‌کنم نزدیک به ۳۰ کیلو وزن را تحمل می‌کنم. تمریناتمان خیلی فشرده است و در کنار آن تمرینات بدنسازی داریم. معنای سخت‌کوشی را فقط کسی می‌فهمد که با مربی کره‌ای کار کرده باشد، زیرا مربیان کره‌ای اعتقاد زیادی به سخت‌کوشی و تلاش دارند.

دختر المپیکی تیراندازی با کمان در خصوص نحوه آشنایی با این رشته گفت: از زمانی که به طور اتفاقی با رشته تیراندازی با کمان آشنا شدم، زندگی‌ام تغییر کرد. در ابتدا رشته ورزشی من کاراته بود، اما یک‌روز که از کلاس برمی‌گشتم، ورزشکارانی که در زمین روبروی ما مشغول تمرین بودند، توجه من را به خود جلب کردند، از آن روز به بعد ذهنم درگیر این رشته شد و تصمیم گرفتم به سمت آن بروم. اولین باری که دست به کمان بردم، دیدم علاقه دارم به این رشته و دوست داشتم که ادامه بدهم. از سال ۹۲ این رشته را شروع کردم و اکنون نزدیک به ۱۱ سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم.

وی افزود: در طول این مدت، موفقیت‌های زیادی در سطح ملی، آسیایی و جهانی کسب کرده‌ام. اعزام‌های زیادی داشتم که نهایتاً به کسب سهمیه المپیک و مدال نقره جهان ختم شد. در این مدت رکوردهای زیادی شکستم و اکنون رکورد انفرادی بانوان ایران و رکورد میکس تیم و تیمی را به نام خودم ثبت کرده‌ام. از جمله افتخاراتم می‌توان به مقام سوم مسابقات جهانی آمریکا، مقام چهارم بازی‌های آسیایی هانگژو، مقام چهارم سهمیه المپیک پاریس در تایلند و مقام پنجم مسابقات جهانی چین اشاره کرد. همچنین مدال طلای فینال فینالیست‌های کشور در سال ۱۴۰۲ و مدال نقره فینال فینالیست‌های کشور در سال ۱۴۰۱ از دیگر افتخاراتم هستند.

مبینا فلاح در پایان گفت: من به خاطر این افتخارآفرینی که برای کشور عزیزمان به ارمغان آورده‌ام بسیار خوشحالم و امیدوارم بهترین نتیجه ممکن را با تمام توانم به دست آورم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha