• سه‌شنبه / ۲ مرداد ۱۴۰۳ / ۰۵:۱۵
  • دسته‌بندی: هوش مصنوعی
  • کد خبر: 1403050100683
  • خبرنگار : 71654

رفع محدودیت استفاده از عینک آفتابی در نسخه جدید فناوری خودران تسلا

رفع محدودیت استفاده از عینک آفتابی در نسخه جدید فناوری خودران تسلا

ایلان ماسک می‌گوید نسخه بعدی کاملا خودران(Full Self-Driving) به رانندگان اجازه می‌دهد از عینک آفتابی استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، نسخه بعدی کامل خودران(FSD) تسلا در هفته‌های اخیر به طور گسترده مورد بحث قرار گرفته است، و به‌روزرسانی جدید ایلان ماسک در آخر هفته نشان می‌دهد که این فناوری دیگر رانندگان را از استفاده از عینک آفتابی باز نمی‌دارد.

به نقل از تسلاراتی، سیستم نظارت بر فناوری کاملا خودران از یک ویژگی نظارت بر راننده استفاده می‌کند که مطمئن شود رانندگان مراقب مسیر و بیدار هستند، اگرچه این سیستم به راننده اجازه نمی‌دهد از عینک آفتابی استفاده کند. ماسک در پاسخ به یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس که در روز شنبه از استفاده نکردن از عینک آفتابی هنگام استفاده از فناوری کاملا خودران شکایت کرده بود، نوشت که این مشکل در نسخه ۱۲.۵ برطرف خواهد شد و بسیاری از کاربران از آن قدردانی کردند.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که تسلا قصد دارد از چه زمانی استفاده از این نسخه را آغاز کند.

ماسک در ابتدا گفت که نسخه ۱۲.۵ در اواخر ماه ژوئن عرضه خواهد شد و بسیاری منتظر به‌روزرسانی هستند زیرا انتظار می‌رود در نهایت فناوری کاملا خودران به سایبرتراک(Cybertruck) برسد. اگرچه هدف عرضه اواخر ژوئن از دست رفته است، ماسک تعدادی از بهبودهای دیگر در نسخه را خاطرنشان کرده است و همچنین در روز پنجشنبه بیان کرد که نسخه در واقع آماده رسیدن به سایبرتراک پس از استقرار بود.

او همچنین در این ماه گفته است که FSD Supervised v۱۲.۵ در نهایت با مجموعه نرم افزارهای شهری و بزرگراهی ادغام خواهد شد، همانطور که پیش از این کار با نسخه ۱۱ انجام شده، اگرچه ظاهرا با ورود نسخه ۱۲ در مقطعی در این مورد عقب‌نشینی شد.

تسلا اوایل ماه جاری عرضه فناوری کاملا خودران نسخه ۱۲.۴.۳ را برای برخی از مشتریان آغاز کرد، پس از اینکه عرضه نسخه‌های قبلی به دلیل سطح بسیار پایین مداخلات به تعویق افتاد و پس از اینکه شرکت اساسا عرضه نسخه ۱۲.۴.۲ را متوقف کرد.

ماسک در جلسه سالانه سهامداران تسلا در ماه گذشته توضیح داد که هر چه مداخلات کمتر باشد، آزمایش نسخه‌ها در برابر یکدیگر برای دیدن اینکه کدام یک بهترین عملکرد را دارند دشوارتر می‌شود و سپس، همانطور که قبلا گفتم، در واقع بهبود می‌یابد، با بهتر شدن سیستم، تشخیص اینکه کدام مدل هوش مصنوعی بهتر است، سخت‌تر می‌شود، زیرا اکنون می‌دانید، هزاران مایل بین مداخلات فاصله وجود دارد.

چگونه در سریع‌ترین زمان ممکن بفهمیم کدام مدل هوش مصنوعی بهتر است؟ و هنگامی که این مدل‌های مختلف هوش مصنوعی را می‌سازید، بدیهی است که آنها فوق‌العاده قطعی نیستند، بنابراین ما یک مدل جدید داریم که یک مشکل را حذف می‌کند اما مشکل دیگری ایجاد می‌کند. بنابراین ما سعی می‌کنیم این مشکل را با ترکیبی از شبیه‌سازی، آپلود مدل‌ها و اجرای آنها در حالت سایه حل کنیم.

در واقع به نوعی مفید است که همه افراد نسخه کاملا خودران را ندارند، زیرا می‌توانیم آن را در حالت سایه اجرا کنیم و ببینیم، این مدل جدید در مقایسه با کاری که کاربر انجام می‌دهد چه می‌کند؟

بنابراین از آنجایی که ما میلیون‌ها خودرو داریم که می‌توانیم با آنها این کار را انجام دهیم، این به ما یک دلتا بین آنچه که مدل هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده و کاربر انجام خواهد داد، ارائه می‌دهد. اگر به نوعی خطاهای بین آنها را جمع‌آوری کنید، می‌توانید ببینید یک پشته خطای بزرگ‌تر از این مدل در مقابل آن مدل وجود دارد.

اما این بزرگترین محدودیت در حال حاضر است. این آموزش نیست، داده نیست، در واقع مدل‌های هوش مصنوعی را آزمایش می‌کند و سپس کشف راه‌های هوشمندانه برای فهمیدن اینکه آیا یک مدل جدید بهتر است یا نه. مثل اینکه یک نوع تقاطع خاص وجود دارد که دشوار است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha