• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403050100645
  • خبرنگار : 71567

معاون اداری مالی وزارت علوم خبر داد

تخصیص ۱۱۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها طی سه سال اخیر

تخصیص ۱۱۰ درصد اعتبارات دانشگاه‌ها طی سه سال اخیر

معاون اداری مالی وزارت علوم تاکید کرد: از سال ۱۴۰۰ سه سال پشت هم تخصیص اعتبارات دانشگاه‌ها بالای ۱۱۰ درصد بود.

به گزارش ایسنا، علی خطیبی امروز در اجلاس روسای دانشگاه‌ها با بیان اینکه ساخت مسکن دانشگاهیان برای اولین بار در این دولت اتفاق افتاد که از اراضی مازاد دانشگاهی برای ساخت مسکن استفاده کردیم، گفت: در حال حاضر چهار دانشگاه آماده واگذاری زمین برای مسکن دانشگاهیان هستند، هشت دانشگاه طرح‌شان کامل شده، ۱۱ دانشگاه در حال تهیه طرح هستند و ۱۰ دانشگاه طرح‌شان تصویب شده است.

معاون اداری مالی وزارت علوم افزود: نهضت ساخت خوابگاه متاهلی گام دومی بود که بر داشته شد. از سال ۱۳۱۳ که دانشگاه تهران ایجاد شد تا سال ۱۴۰۰ تعداد خوابگاه متاهلی که ایجاد شده بود زیر یک‌هزار خوابگاه بود اما از سال ۱۴۰۰ تا الان ۵۰۰ واحد متاهلی ساخته و تحویل داده‌ایم و شش هزار و دو واحد در دست احداث داریم. عمده مشکل زوج‌های دانشجو خوابگاه متاهلی بود.

وی افزود: سه میلیون متر مربع فضای عمرانی نیمه‌کاره داریم‌ و ۲۷۲ پروژه در این دولت افتتاح شد.

خطیبی ادامه داد: یک ظرفیت خوبی در مولدسازی وجود داشت، از دانشگاه‌ها خواستیم املاک غیر قابل استفاده را برای پروژه‌های خود مولد کنند، ۱۰ دانشگاه اعلام آمادگی کردند و هشت هزار میلیارد تومان از محل مولدسازی به دانشگاه‌ها کمک شد.

وی با اشاره به مصوبات سفرهای ریاست‌جمهوری گفت: از مجموع سفرهای ریاست جمهوری سرجمع ۱۰ هزار میلیارد تومان توانستیم برای آموزش عالی اعتبار جذب کنیم.

وی با اشاره به روند تخصیص اعتبارات ۱۰ ساله بودجه آموزش عالی گفت: از سال ۹۳ تا ۹۹ تخصیص صددرصد اعتبارات نداشتیم اما از سال ۱۴۰۰ سه سال پشت هم تخصیص اعتبارات دانشگاه‌ها بالای ۱۱۰ در صد بود.

معاون اداری مالی وزارت علوم ادامه داد: در این دوره یکصد میلیون یورو برای تجهیز آزمایشگاه دانشگاهی با مجوز رهبری اختصاص یافت. آیین‌نامه اداری استخدامی کارکنان ابلاغ و پایه تشویقی برای آنها لحاظ شد.

وی به اقدامات برتر برای اعضای هیات علمی اشاره کرد و گفت: پایه‌های تشویقی، وام مسکن اعضای هیات علمی، فوق‌العاده جهش علمی، حذف مالیات پلکانی قرارداد پژوهشی، پرداخت معوقات، پژوهانه اساتید جوان، قانونی شدن همسان‌سازی حقوق، حذف مالیات پلکانی حقوق و پژوهانه دانشمندان پر استناد برخی دیگر از دستاوردهای این دوره وزارت علوم است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha