• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403050100565
  • منبع : پایگاه‌های خبری

رونمایی از دبیرخانه مردمی دولت نوآور

رونمایی از دبیرخانه مردمی دولت نوآور

نشست خبری اوّلین همایش سراسری نوآوران و نخبگان با رویکرد کمک به حکمرانی با مردم در سالن گلشن پژوهشگاه نفت برگزار شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دبیرخانه مردمی دولت نوآور، در نشست خبری این همایش که با حضور دکترناصر عظیمی دبیر همایش، دکترمصطفی پورحامدی قائم مقام دبیر و دکترسید روح اله سیدی دبیرکل مجمع نخبگان ایران و اهالی رسانه برگزار شده است، هدف اصلی این همایش چرایی و چگونگی تعامل دولت و مردم در غلبه بر ابرچالش‌های پیشرو در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و زیر بنایی و همچنین رونمایی از دبیرخانه مردمی دولت نوآور با حضور رییس جمهور منتخب عنوان شد.
عظیمی با اشاره به اینکه ابر چالش‌های بزرگی را برای رسیدن به رفاهی نسبی باید پشت سربگذاریم گفت: مملکت برای عبور از این چالش‌ها نیازمند دولتی مدرن و نوآور با قابلیت بالاست.
وی افزود: باید دولت توسط نخبگان حمایت شود که همان اصلاح و تقویت بوروکراسی متناسب با شرایط است، یعنی تقویت و توسعه دولت به عنوان یک دستگاه حل مساله وارایه خدمات عمومی و تامین کننده امنیت و زیرساخت‌ها است که این عملی نخواهد شد مگر با به میدان آمدن نخبگان بصورت خود جوش.
عظیمی با اشاره به اینکه تقویت نهادهای دموکراتیک با اتکاء به آراء مردم و گردش مسالمت‌آمیزقدرت به کمک رسانه‌ها، احزاب و بخش خصوصی و این یعنی نهادهای سیاسی با دسترسی محدود باز شوند تا نهادهای اقتصادی اختصاصی به نهادی فراگیر و مردمی تبدیل شوند ، تاکید کرد: پس فرصت تاریخی است تا کنشگران اقتصادی و سیاسی و نخبگان و نوآوران وارد میدان شوند و ابتکار عمل را به دست بگیرند و به وظیفه تاریخی خود عمل کنند تا با شبکه‌سازی، بازیگران مستقل و غیر وابسته به حاکمیت را به میدان دعوت کنند.
دبیر همایش سراسری نخبگان و نوآوران اضافه کرد: با هم افزایی با دولت، حکمرانی شبکه‌ای باید تشکیل داد که ابر چالش‌ها را شناسایی کنند و به چالش بگیرند تا مسائل ملی را حل کنند. 
عظیمی گفت: بنظر می‌رسد راه تحقق اهداف ذکر شده هماهنگی با مردم است که بدون همراهی رسانه‌ها محقق نمی‌شود، فلذا از همه دست اندکاران و صاحبان رسانه که درگفتمان انتخابات پیشرو و اثرگذار بودند و آن حضور طوفانی را رقم زدند توقع همراهی و همکاری برای اعتلای ایران سربلند و تحقق توسعه و رفاه می‌رود تا با پوشش رسانه‌ای در این امر بزرگ سهیم شوند. 
در این همایش که روز چهارشنبه سوم مرداد برگزار خواهد شد علاوه بر رونمایی از دبیرخانه مردمی دولت نوآور با حضور رییس جمهور منتخب از نخبگان و نوآوران حاضر در سپهر پیشرفت و توسعه تجلیل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه محورهای این همایش در حوزه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیر بنایی است بیان کرد: مهم‌ترین اهداف این همایش بررسی راه‌های عبور از توسعه‌خواهی به توسعه‌آفرینی ، بررسی راهکار همراهی نخبگان برای تقویت دولت به عنوان دستگاه حل مساله، بررسی راهبرد تشکیل شبکه حل مساله معطوف به ابرچالش‌های پیش‌رو است. وی افزود: این همایش دارای اهداف ارزشمند بلندمدتی هم است که ایجاد انگیزه، دعوت نخبگان به حل مساله و برون رفت از انزوا و پیشگیری از مهاجرت، ایجاد فرصت‌ها، همراهی و ایجاد فضای گفتگو و بحث و نظریه‌پرداز جزو مهم‌ترین آنهاست.

رونمایی از دبیرخانه مردمی دولت نوآوررونمایی از دبیرخانه مردمی دولت نوآور

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha