• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403050100498
  • منبع : بازار

ابزار کاربردی مناسب منزل/ ۱۴ ابزاری که باید در جعبه ابزار خانه داشته باشید

ابزار کاربردی مناسب منزل/ ۱۴ ابزاری که باید در جعبه ابزار خانه داشته باشید

با داشتن ابزارهای مناسب، می‌توانید بسیاری از تعمیرات ساده در خانه را خودتان انجام دهید، بدون اینکه نیاز به تماس با متخصص و پرداخت هزینه‌های اضافی داشته باشید.

به گزارش ایسنا به نقل از ابزار شادمهر، تعمیراتی مانند تعویض شیر آب، نصب قفسه، تعمیر لوازم برقی و ... از جمله مواردی هستند که می‌توانید با استفاده از ابزارهای موجود در جعبه ابزار خود انجام دهید. داشتن جعبه ابزار به شما این امکان را می‌دهد که در مواقع ضروری، بدون نیاز به کمک دیگران، مشکلاتی را که در خانه پیش می‌آید حل کنید.

همانطور که گفته شد، با انجام تعمیرات خودتان می‌توانید در هزینه‌های مربوط به تعمیرات و خدمات فنی صرفه‌جویی کنید. کار با ابزار و انجام کارهای ساده تعمیرات می‌تواند به شما کمک کند تا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید. در مواقعی که برق قطع می‌شود یا لوله‌ها یخ می‌زنند، داشتن ابزار مناسب می‌تواند به شما کمک کند تا مشکل را به طور موقت حل کنید به جای اینکه منتظر کمک متخصص باشید؛ معمولا در این مواقع متخصصان یا دیر مراجعه می کنند یا به دلیل شرایط هزینه بیشتری را از شما دریافت می کنند. 

معرفی ۱۴ ابزار کاربردی در جعبه ابزار خانگی شما

انتخاب ابزار مناسب برای جعبه ابزار خانگی به عوامل مختلفی مانند نیازها، مهارت‌ها و بودجه شما بستگی دارد. با این حال، به طور کلی، هنگام انتخاب ابزار باید به برخی نکات توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ به دنبال ابزارهایی باشید که از مواد باکیفیت ساخته و توسط برندهای معتبر تولید شده باشند. ابزارهای باکیفیت ممکن است گران‌تر باشند، اما عمر طولانی‌تری دارند و در درازمدت به صرفه‌تر هستند. به این فکر کنید که از ابزارها برای چه کاری استفاده خواهید کرد. اگر فقط می‌خواهید تعمیرات ساده در خانه را انجام دهید، نیازی به خرید ابزارهای تخصصی و گران‌قیمت ندارید.

۱۴ ابزار کاربردی که به انتخاب سردبیر فروشگاه ابزار شادمهر، از معتبرترین فروشگاه‌های عرضه حضوری و آنلاین ابزارآلات برقی، شارژی، دستی و سایر دسته‌های ابزارآلات خانگی و صنعتی انجام شده است به شما معرفی می گردد:

انبردست

انبردست یکی از ابزارهای ضروری در هر جعبه ابزار خانگی است. دندانه‌های روی فک انبردست به شما این امکان را می‌دهد که اشیاء را محکم بگیرید و نگه دارید. برخی از انواع انبردست دارای سیم‌بر هستند که برای بریدن سیم و کابل‌های نازک کاربرد دارد. انبردست برای خم کردن مفتول و ورق‌های نازک فلز نیز مناسب است.

پیچ گوشتی

پیچ گوشتی ابزاری دستی است که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره استفاده می‌شود. این ابزار از دو قسمت اصلی دسته و میله تشکیل شده است. در انتهای میله، نوکی با شیار مخصوص وجود دارد که باید با نوع پیچ یا مهره مورد نظر مطابقت داشته باشد. پیچ گوشتی‌ها در انواع مختلفی از جمله تخت، ستاره ای، آلن، چهار سو، شش سو و ... وجود دارند. هر نوع پیچ گوشتی برای باز و بسته کردن نوع خاصی از پیچ یا مهره طراحی شده است. بهتر است حداقل دوسو و چهارسو را در خانه داشته باشید.

آچار

آچار ابزاری دستی است که برای باز و بسته کردن پیچ و مهره استفاده می‌شود. آچارها در انواع مختلفی وجود دارند که هر کدام برای کاربرد خاصی طراحی شده‌اند. دو نوع آچار خیلی پرکاربرد هستند؛ آچار تخت دارای دو سر تخت در اندازه‌های مختلف است و برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های شش گوش استفاده می‌شود. و مورد دوم، آچار رینگی است که دارای یک سر حلقه‌ای شکل می باشد و در اندازه‌های مختلف وجود دارد و برای باز و بسته کردن پیچ و مهره‌های شش گوش استفاده می‌شود. البته از آچار فرانسه نیز غافل نشوید که تمامی کارهای بالا را انجام می دهد.

ابزار کاربردی مناسب منزل/ ۱۴ ابزاری که باید در جعبه ابزار خانه داشته باشید

دم باریک

دم باریک ابزاری دستی است که برای گرفتن، نگه داشتن، خم کردن و بریدن اشیاء کوچک و ظریف استفاده می‌شود. دم باریک از دو دسته و دو فک تشکیل شده است. دسته‌ها معمولاً از جنس پلاستیک یا فلز هستند و دارای روکش ضد لغزش برای سهولت در گرفتن هستند. فک‌ها از جنس فولاد سخت هستند و در انتهای آنها نوک‌هایی باریک و ظریف وجود دارد. 

متر دستی

متر دستی ابزاری است که برای اندازه‌گیری طول اشیاء استفاده می‌شود. این ابزار از یک نوار بلند و انعطاف‌پذیر تشکیل شده است که بر روی آن واحدهای اندازه‌گیری مانند سانتی‌متر، متر و اینچ چاپ شده است. نوار متر به طور معمول در داخل بدنه‌ای جمع می‌شود که برای سهولت حمل و نقل و محافظت از نوار طراحی شده است.

چکش

چکش ابزاری دستی است که از دو قسمت اصلی دسته و سر تشکیل شده است. سر چکش معمولاً از جنس فولاد سخت است و در اشکال مختلفی مانند گرد، صاف، چنگکی و ... وجود دارد. دسته چکش می‌تواند از جنس چوب، فلز یا پلاستیک باشد.

دریل

دریل ابزاری دستی یا برقی است که برای ایجاد سوراخ در سطوح مختلف مانند چوب، فلز، بتن و پلاستیک استفاده می‌شود. این ابزار از اجزای مختلفی از جمله موتور، گیربکس، سه‌نظام و مته تشکیل شده است. شما می بایست حتما یک دریل برقی یا شارژی در خانه داشته باشید.

فاز متر

فازمتر ابزاری دستی است که برای تشخیص وجود جریان الکتریکی در سیم‌ها، کابل‌ها و پریزها استفاده می‌شود. این ابزار به شما کمک می‌کند تا سیم فاز را از سیم نول تشخیص دهید و از برق‌گرفتگی جلوگیری کنید.

کاتر 

کاتر ابزاری دستی است که برای برش انواع مختلف مواد مانند کاغذ، مقوا، پارچه، چرم، پلاستیک و ... استفاده می‌شود. این ابزار از یک تیغه تیز و یک دسته تشکیل شده است. تیغه کاتر می‌تواند ثابت یا متحرک باشد و در اندازه‌ها و جنس‌های مختلفی وجود دارد.

ابزار کاربردی مناسب منزل/ ۱۴ ابزاری که باید در جعبه ابزار خانه داشته باشید

سیم چین

سیم چین ابزاری مکانیکی است که بیشتر در الکترونیک و برق کاربرد دارد. از آن برای بریدن و لخت کردن سیم و جدا کردن عایق آن از هسته مسی یا آلومینیومی استفاده می‌شود. از سیم چین همچنین برای برش انواع کابل با قطرهای مختلف نیز استفاده می‌شود.

کمان اره

کمان اره ابزاری دستی است که برای برش انواع مختلف مواد مانند چوب، فلز، پلاستیک و گچ استفاده می‌شود. این ابزار از یک دسته، یک تیغه و یک قاب تشکیل شده است. تیغه کمان اره در قاب ثابت می شود و با حرکت دادن دسته به جلو و عقب، تیغه در مواد مورد نظر برش ایجاد می کند.

کاردک

کاردک ابزاری دستی و چند منظوره است که از یک تیغه نازک و صاف و یک دسته در امتداد آن تشکیل شده است. کاردک برای صاف کردن و پخش کردن بتونه، رنگ، لاک و سایر مواد روی سطوح مختلف مانند دیوار، سقف، گچ و چوب استفاده می شود. 

روغن دان

روغن دان ابزاری است که برای نگهداری و جابجایی روغن به منظور روانکاری قطعات مختلف ماشین آلات و ابزارآلات استفاده می‌شود. این وسیله دارای مخزنی برای ذخیره روغن و درپوش یا لوله‌ای برای ریختن روغن است. 

 جعبه ابزار

و در آخر جعبه ابزار تا تمامی ابزارهای خود را درون آن قرار دهید. جعبه ابزار یک محفظه است که برای نگهداری ابزار استفاده می شود. جعبه ابزارها در اندازه ها و سبک های مختلفی وجود دارند و می توانند از مواد مختلفی مانند فلز ، پلاستیک و چوب ساخته شوند.

ابزار شادمهر، یکی از برترین فروشگاه‌های عرضه ابزارآلات در ایران، تمامی ابزارهای بالا و سایر ابزارآلاتی که در خانه به آن نیاز دارید را با تضمین اصالت و قیمت به شما عرضه می نماید. کافیست ابزار شادمهر را در گوگل جستجو نمایید و وارد وبسایت این فروشگاه شوید تا بیش از هزار محصول کاربردی را مشاهده و اقدام به خرید نمایید. 

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha