• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: تشکل‌های دانشجویی
  • کد خبر: 1403050100354
  • خبرنگار : 71974

فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا:

حفظ توازن در مجلس نیازمند یک رویکرد عادلانه است

حفظ توازن در مجلس نیازمند یک رویکرد عادلانه است

فعال حوزه دانشجویی گفت: حفظ توازن در نظارت به معنای داشتن یک رویکرد متعادل و عادلانه است. مجلس باید از ابزارهای نظارتی خود به‌طور منصفانه استفاده کند و از تبدیل نظارت به ابزاری برای اهداف سیاسی یا شخصی بپرهیزد. همچنین، نمایندگان باید بر اساس مستندات و شواهد معتبر اقدام به نظارت کنند و از هرگونه افراط یا تفریط خودداری کنند.

امیر شهبازی فعال حوزه دانشجویی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات مقام معطم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلش اظهار کرد: بیانات ایشان بسیار حائز اهمیت است و نقش مهمی در جهت‌دهی به عملکرد مجلس دارد. استفاده از کارشناسان در فرآیند قانون‌گذاری بسیار حیاتی است. مجلس می‌تواند با تشکیل کمیته‌های مشورتی متشکل از متخصصان و صاحب‌نظران در هر حوزه، از نظرات آنان بهره‌برداری کند. همچنین، برگزاری جلسات مشورتی و همایش‌های تخصصی می‌تواند به تدوین قوانین دقیق و جامع کمک کند.

این فعال حوزه دانشجویی با بیان اینکه رهبر انقلاب نظارت مجلس بر قوه مجریه را ضروری دانسته‌اند، اما هشدار داده‌اند که از افراط و تفریط پرهیز شود،‌ عنوان کرد:حفظ توازن در نظارت به معنای داشتن یک رویکرد متعادل و عادلانه است. مجلس باید از ابزارهای نظارتی خود به‌طور منصفانه استفاده کند و از تبدیل نظارت به ابزاری برای اهداف سیاسی یا شخصی بپرهیزد. همچنین، نمایندگان باید بر اساس مستندات و شواهد معتبر اقدام به نظارت کنند و از هرگونه افراط یا تفریط خودداری کنند.

وی افزود: هیأت نظارت باید با دقت و بی‌طرفی، عملکرد نمایندگان را رصد کند و هرگونه تخلف یا رفتار نامناسب را شناسایی و گزارش دهد. همچنین، ایجاد یک سیستم شفافیت و پاسخگویی می‌تواند نمایندگان را مسئولیت‌پذیرتر کند. آموزش و ارتقاء آگاهی نمایندگان درباره وظایف و مسئولیت‌هایشان نیز می‌تواند به بهبود عملکرد آنها کمک کند.

شهبازی بیان کرد: مجلس می‌تواند با تشکیل کمیته‌های تخصصی در حوزه سیاست خارجی و برگزاری جلسات مشورتی با کارشناسان و دیپلمات‌ها، نقش مؤثری در تدوین سیاست‌های خارجی ایفا کند. همچنین، مجالس می‌توانند با برقراری ارتباطات بین‌المللی و همکاری با مجالس دیگر کشورها، نقش فعالی در دیپلماسی پارلمانی داشته باشند. این فعالیت‌ها می‌تواند به دولت‌ها در اتخاذ تصمیمات دقیق‌تر و جامع‌تر کمک کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha