• دوشنبه / ۱ مرداد ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۹
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403050100308
  • خبرنگار : 50416

مدیرکل نوسازی مدارس استان خبر داد

جمع‌آوری ۵ مدرسه کانکسی استان همدان تا مهر ماه

جمع‌آوری ۵ مدرسه کانکسی استان همدان تا مهر ماه

ایسنا/همدان مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با اشاره به تحصیل ۵۲ دانش‌آموز در ۱۴ مدرسه کانکسی این استان، گفت: مهر ماه امسال پنج مدرسه کانکسی جمع‌آوری و شش کلاس درس جدید با اعتبار شش میلیارد تومان جایگزین آنها می شود.

حمید شیرازیانی در گفت‌و گو با ایسنا با بیان اینکه عملیات اجرایی این مدارس سال گذشته آغاز شده و مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: مدرسه یک کلاسه ناصح‌آباد سامن، مدرسه یک کلاسه دولت آباد قهاوند، مدرسه یک کلاسه اکبرآباد خزل، مدرسه یک کلاسه گزل‌ابدال گل‌تپه و مدرسه دو کلاسه قهورد سفلی مهرماه امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

شیرازیانی با اشاره به اینکه عملیات احداث مدارس جایگزین چهار مدرسه کانکسی دیگر نیز امسال آغاز خواهد شد، افزود: عملیات اجرایی مدرسه یک کلاسه وزندان فامنین، مدرسه یک کلاسه قبان‌قلی فامنین، مدرسه سادات‌آباد قلقلرود، مدرسه یک کلاسه بدیع‌آباد نهاوند و مدرسه سه کلاسه سولیجه گل‌تپه امسال آغاز می‌شود.

وی به ۱۷۹ پروژه در دست احداث استان در سال گذشته با ۱۰۹ هزار و ۷۰۶ متر مربع زیربنا اشاره و تصریح کرد: از این تعداد ۴۸ طرح با زیربنا ۳۲ هزار و ۳۳۴ مترمربع و ۳۸۰ کلاس درس با اعتباری بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان تحویل دانش‌آموزان شده است.

شیرازیانی این ۱۷۹ طرح را شامل ۲۱ طرح ورزشی، ۱۲ طرح پرورشی و ۱۴۶ طرح آموزشی دانست و افزود: در سال گذشته همچنین سه باب هنرستان با تمامی امکانات و تجهیزات ساخته و تحویل شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با بیان اینکه سال گذشته هشت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تجهیزات هنرستانی خریداری شد، گفت: ۱۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای خرید تجهیزات آموزشی و در مجموع مبلغ ۲۴ میلیارد تومان بابت خرید تجهیزات هنرستان‌ها و تجهیزات آموزشی مدارس هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه سرانه فضای آموزشی استان ۴.۹ مترمربع است که فاصله ۳.۵ متر مربعی با سرانه استاندارد دارد، خاطرنشان کرد: خیرین استان همدان در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۹۰۳ میلیارد تومان تعهد داشتند که صد در صد آن محقق شد و به‌طور میانگین ۵۵ درصد پروژه‌های تحویلی سال گذشته استان همدان در حوزه مدرسه‌سازی با همت و مشارکت خیرین بوده است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان همدان با تاکید بر اینکه سال گذشته هر روز یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای مدرسه‌سازی هزینه شده است، تصریح کرد: سال گذشته هر روز یک کلاس و اتاق احداث و هر روز ۸۸ متر مربع به فضاهای آموزشی استان اضافه شده است.

شیرازیانی، مجاب کردن مدیران و مسئولان شرکت‌ها در مورد اولویت قرار دادن مدرسه‌سازی را از امتیازهای مشارکت در مدرسه‌سازی دانست و افزود: برگزاری تورهای بازدید از مدارس ساخته شده، معرفی چهره‌های شاخص خیری مشارکت‌کننده در مدرسه‌سازی و ... از برنامه‌های در دست اقدام است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha