• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403043119930
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد

آبرسانی سیار به ۱۲۸روستای کهگیلویه و بویراحمد

آبرسانی سیار به ۱۲۸روستای کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر ۱۲۸ روستای این استان به وسیله تانکر سیار آبرسانی می شوند.

امید صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: دلیل این تنش آبی در روستاها، انشعابات غیرمجاز در روستا، مهاجرت افراد خوش نشین و ساخت ویلاباغ ها در روستاهاست که باید با این افراد برخورد شود.

وی اظهارکرد: در برنامه امسال از اعتبارات محرومیت زدایی ۱۴۶ روستا را در برنامه قرار داده‌ایم و در سال گذشته نیز فرایند آبرسانی به ۱۰۷ روستا تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت آب و فاضل استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص گلایه مردم شهر یاسوج نسبت به قطعی و نبود آب در برخی نقاط این شهر خاطرنشان کرد: این مسئله یک موضوع زیرساختی است و به همین خاطر حل مشکل آن طی یک مدت کوتاه امکان پذیر نیست، برای مثال در منطقه «مادوان» و  قسمت های گوشه و مزدک که زیرساخت آماده ای نداشته اند، اکنون برای مشکل آب «مادوان» و روستاهای «گوشه» و «مزدک» یک حلقه چاه با عمق ۲۰۷ متر حفاری شده و دو حلقه چاه دیگر نیز از محل اعتبارات تنش آبی احداث خواهند شد و درصورت بهره برداری از چاه‌های یاد شده مشکل آبی بخش «مادوان» و روستاهای اطراف آن حل خواهد شد.

صالحی تصریح کرد: شهر یاسوج و منطقه مادوان در سنوات گذشته بر اساس توسعه شهری زیر ساخت آب و فاضلاب توسعه پیدا نکرده‌اند. به طوری که شهر یاسوج باید بر اساس میانگین کشوری ۸۰ تا ۹۰ هزار متر مکعب مخزن داشته باشد اما در حال حاضر تنها ۳۲ هزار متر مکعب مخزن در یاسوج ساخته شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت یک مخزن ۱۵ هزار متر مکعبی را در دستور کار قرار داده‌ایم که اکنون در مرحله مناقصه است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تصفیه خانه اضطراری یاسوج نیز پنج سال راکد بود که امسال تست پمپاژ آن شروع شده و اکنون در مدار بهره برداری در حال آزمایش است و بهره برداری آن کمک بزرگی به آب‌رسانی شهری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha