• یکشنبه / ۳۱ تیر ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403043119845
  • خبرنگار : 71496

۳ شرط نمایندگان حزب لیکود برای موافقت با قرارداد تبادل اسرا

۳ شرط نمایندگان حزب لیکود برای موافقت با قرارداد تبادل اسرا

تعدادی از نمایندگان حزب لیکود رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به مخالفت خود با قرارداد پیشنهادی برای تبادل اسیران با حماس، سه شرط را برای موافقت خود با آن تعیین کردند.

به گزارش ایسنا، هشت تن از قانونگذاران رژیم صهیونیستی وابسته به حزب لیکود، مخالفت خود با شکل فعلی توافق آتش‌بس و آزادسازی اسیران نزد حماس در غزه را ابراز کرده و نسبت به اجرای آن هشدار دادند.

روزنامه «تایمز اسرائیل» به نقل از گزارش شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت، این پیشنهاد چند هفته‌ای است که در مذاکرات غیرمستقیم میان این رژیم و جنبش حماس در حال بررسی است.

به نوشته این روزنامه، این قانونگذاران صهیونیست اعمال تغییرات اساسی در توافق را شرط موافقت خود اعلام کرده‌اند.

طبق گزارش تلویزیون رژیم صهیونیستی، این هشت قانونگذار صهیونیست، با ارسال پیامی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم، مجموعه‌ای از درخواست‌های خود برای تغییر در توافق پیشنهادی را ارائه و تاکید کردند در صورتی که خواهان حمایت آنها از طرح پیشنهادی هستند، این تغییرات باید اعمال شوند.

روزنامه صهیونیستی در این رابطه نوشت، خواسته‌های این قانونگذاران صهیونیست شامل سه شرط زیر است: اولا، تمامی «گروگان‌ها» باید یک باره و نه طی چند مرحله آزاد شوند. دوم اینکه، تل‌آویو نباید از گذرگاه نتزاریم و یا آنچه گذرگاه فیلادلفیا خوانده می‌شود، عقب‌نشینی کند. سوم اینکه ارتش باید در طول تمام مسیرهای مهم غزه حضور گسترده‌ای داشته باشد.

همچنین در ادامه این گزارش آمده است که این قانونگذاران صهیونیست چند درخواست دیگر هم مطرح کرده‌اند اما به این درخواست‌ها پرداخته نشد.

به نوشته «تایمز اسرائیل»، پس از آنکه بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در چند روز گذشته، چند درخواست غیر قابل مذاکره را به قرارداد تبادل اسرا افزود، این مذاکرات موقتا برای تعیین بندهای جدید متوقف شد. این رسانه به نقل از تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت که قانونگذاران صهیونیست از حزب لیکود بر این باور هستند که اصلاحات در توافق پیشنهادی هنوز کافی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha