• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403043019404
  • خبرنگار : 50176

 استاندار لرستان در جمع کارکنان آموزش و پرورش استان:

والدین برای انتخاب رشته تحصیلی به نظر معلمان اعتماد کنند

والدین برای انتخاب رشته تحصیلی به نظر معلمان اعتماد کنند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: والدین برای انتخاب رشته‌ی تحصیلی فرزندان خود به نظر معلمان اعتماد کنند.

ابوطالب شفقت سی‌ام تیرماه در بازدید از اداره کل آموزش و پرورش، در جمع کارکنان این اداره کل، عنوان کرد: هدایت تحصیلی دانش آموزان یکی از تاثیرگذارترین مقاطع در توسعه کشور است که والدین باید در این مقطع به نظر معلمان فرزندان خود نگاه ویژه داشته و اعتماد کنند.

وی ادامه داد: با توجه به آگاهی معلمان از روند آموزش دانش آموزان قطعا نگاه ایشان برای انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان جامع تر و کامل‌تر خواهد بود.

استاندار با تاکید بر نگاه خاص به رشته‌های فنی و حرفه ای به عنوان رشته‌های کاربردی و اشتغال زا در جامعه گفت: با توجه به وضعیت بیکاری در کشور انتظار می رود دست کم ۵۰ درصد دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای گرایش پیدا کنند.

شفقت بر نقش مهم آموزش و پرورش در آینده کشور تاکید کرد و ادامه داد: تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با دانشگاه فرهنگیان و اداره کل آموزش و پرورش همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی همچنین خطاب به فرهنگیان استان اظهار کرد: القای مقوله اندیشیدن هر چه بیش‌تر به دانش آموزان یکی از رویکردهای عمده معلمان باشد.

استاندار افزود: فرآیند تقویت فکر کردن در دانش آموزان و تبدیل آن به علم و نیازمندی های جامعه یک رویکرد مهم برای توسعه کشور است.

شفقت با اشاره به موضوع نقش آموزش و پرورش در جهت دهی به نظام جمهوری اسلامی، عنوان کرد: تمامی ما باید وظیفه خود را بدانیم و به خوبی به آن عمل کنیم.

استاندار لرستان در حاشیه این بازدید با برخی از پرسنل و ارباب رجوع مستقر در این اداره کل دیدار و گفت و گو کرد.

شفقت همچنین در جلسه‌ای با حضور مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش لرستان حضور و در آن در خصوص مشکلات این حوزه بحث و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha