• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403043019400
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ کهگیلویه و بویراحمد مربوط به چه مسایلی است؟

بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ کهگیلویه و بویراحمد مربوط به چه مسایلی است؟

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیشترین تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳، افکار خودکشی، درگیری و اختلافات خانوادگی و خشونت یکی از اعضای خانواده نسبت به فرد تماس گیرنده بوده است‌.

هدایت عظیم فر روز شنبه، ۳۰ تیر در جمع خبرنگاران افزود: در سال گذشته ۷۲۱۱ نفر از جمله کودکان کار، زنان آسیب دیده و دختران فراری در اورژانس اجتماعی ۱۲۳ استان پذیرش شده‌اند و خدمات متعددی به آن‌ها ارائه شد.

وی اظهار کرد: همچنین ۲۲ هزار خدمت روانشناسی ارائه شد و سه میلیارد تومان جهت توانمندسازی جامعه هدف هزینه شده است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در سطح استان به ۴۲۷ کودک بد سرپرست و بی‌سرپرست خدمات مختلف ارائه می‌دهیم.

عظیم فر تصریح کرد: ۶ هزار و ۵۸۷ خانوار با جمعیت ۲۵ هزار و ۵۰۰ زن سرپرست خانوار و بدسرپرست در دفتر زنان و بانوان بهزیستی استان خدمات دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: خانه امن برای ساماندهی و رسیدگی به مشکلات زنان و دختران خشونت دیده استان راه‌اندازی شده است که امسال ۳۵ زن و دختر خشونت دیده در این خانه حضور دارند و خدمات حقوقی، قضایی، مالی، روانشناسی و... ارائه کرده‌ایم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ایجاد اورژانس اجتماعی دیشموک با توجه به موضوع خشونت علیه زنان، خودکشی، فقر و خشونت علیه زنان در دستور کار است، اورژانس اجتماعی شهرستان چرام هم با توجه به موضوع طلاق و خودکشی در آن منطقه راه‌اندازی شده و در سال ۱۴۰۰ نیز اورژانس اجتماعی شهرستان بهمئی نیز راه‌اندازی شد.

عظیم‌فر تاکید کرد: یکی از مشکلات و چالش‌های اصلی بهزیستی استان نیروهای اورژانس اجتماعی آموزش دیده نیستند.

وی اظهار کرد: تمام کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست که در مراکز نگهداری ما بودند (کودکان رسوبی تا ۱۸ سال) همگی تعیین تکلیف شده و بصورت بازپیوند و یا فرزند خواندگی واگذار شدند

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۸۳۷ تماس با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ بهزیستی استان صورت گرفت که بیشترین تماس با این مرکز افکار خودکشی، درگیری و اختلافات خانوادگی و خشونت یکی از اعضای خانواده نسبت به فرد تماس گیرنده بوده است‌.

عظیم فر تصریح کرد: حدود ۷۰ درصد تماس‌های صورت گرفته با اورژانس اجتماعی ۱۲۳ استان منجر به سازش شده است.

وی ادامه داد: طی سال کذشته ۱۵۰ مداخله جهت پیشگیری از خودکشی در یاسوج و اطراف مادوان انجام شده است.

به گزارش ایسنا، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۳۰۰ کودک کار در سطح استان شناسایی شده است که از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۵۰ نفر به خانواده و تحصیل برگردانده شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha