• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403043019375
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

کنگره شهدای گیلان با رویکرد مردمی برگزار شود/ زوار اربعین؛ سفیران ایران

کنگره شهدای گیلان با رویکرد مردمی برگزار شود/ زوار اربعین؛ سفیران ایران

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، خواستار مردمی برگزار شدن یادواره‌های شهدا همانند موکب های اربعین شد و افزود: از ظرفیت موکب های مردمی اربعین در راستای کنگره هشت هزار شهید استان گیلان استفاده شود.

اسدالله عباسی امروز، ۳۰ تیر در جلسه مشترک هماهنگی کنگره سرداران، امیران و هشت هزار شهید استان گیلان و ستاد اربعین این استان، بزرگداشت فرهنگ ایثار و شهادت را تکلیف همگانی دانست و اظهار کرد: همه ما نسبت به شهدا تکلیف دینی، ملی و انقلابی داریم.

وی خواستار مردمی برگزار شدن یادواره های شهدا همانند موکب های اربعین شد و افزود: از ظرفیت موکب های مردمی اربعین در راستای کنگره هشت هزار شهید استان گیلان استفاده شود.

استاندار گیلان هیئت های مذهبی را ظرفیت خوبی برای برگزاری اجلاسیه های کنگره شهدا دانست و متذکر شد: ویژه برنامه های کنگره دوم از مهرماه آغاز می شود و تا اردیبهشت ماه ادامه دارد و لذا فرصت مناسبی است تا از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کنیم.

عباسی شهدا را متعلق به آحاد جامعه دانست و خاطرنشان کرد: انتقال فرهنگ و معارف دفاع مقدس تکلیف معنوی ماست و باید به ماندگاری این فرهنگ کمک کنیم.

وی با بیان اینکه دومین کنگره شهدای گیلان باید در شان شهدا و مردم این استان برگزار شود، تاکید کرد: در یادواره های شهدا باید تولید محتوا و نرم افزار مناسب انجام شود و سخنرانان جهاد تبیین را در دستور کار قرار دهند، زیرا انقلاب ما برخاسته از نهضت عاشوراست و همانگونه که امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) ظلم و ستم حاکمان زمان خود را بر ملا کردند، امروز نیز وظیفه داریم که به تبیین دستاوردهای انقلاب و تلاش های استکبار برای خدشه وارد کردن به اسلام ناب و انقلاب اسلامی بپردازیم.

استاندار گیلان همچنین خواستار تولید محتوای مناسب درباره انقلاب و دفاع مقدس در قالب کتاب و فیلم و تئاتر و سرود و... شد و اضافه کرد: باید جوانان را پای کار انقلاب بیاوریم.

عباسی در ادامه خواستار استفاده از ظرفیت خیرین در موکب های اربعین حسینی شد و بیان کرد: دستگاه های مربوطه هماهنگی های لازم جهت تامین کالاهای اساسی مورد نیاز موکب ها جهت اسکان و تغذیه زائران را انجام دهند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ سلامت و کرامت زائران اربعین، متذکر شد: خدمات رسانی شایسته به زائران در دستور کار موکب ها قرار گیرد.

استاندار گیلان از ثبت نام ۴۶۲۳ گیلانی در سامانه سماح خبر داد و اضافه کرد: ۳۷۷۹ نفر خواستار تردد از مرز مهران هستند؛ البته امکان جابجایی زوار از طریق حمل و نقل ریلی به سوی مرز خسروی وجود دارد و لذا برنامه ریزی های لازم در این بخش نیز انجام شود.

وی زوار اربعین را سفیران جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: در کنار اسکان و تغذیه و فوریت های پزشکی، برنامه های فرهنگی از اهمیت ویژه برخوردار است تا پیام پیاده روی اربعین منتقل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha