• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403043019264
  • خبرنگار : 50355

رئیس اداره پیش‌بینی جوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی:

هوای مشهد گرمتر می‌شود

هوای مشهد گرمتر می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی از افزایش دمای هوای مشهد در اواسط هفته جاری خبر داد.

مرتضی اثمری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پدیده غالب جوی برای این هفته در استان،  وزش باد است و در نواحی بادخیز استان از جمله نیمه جنوبی و جنوب شرق، گاهی وزش باد نسبتا شدید همراه با گردو خاک را داریم.

اثمری خاطرنشان کرد: از روز دوشنبه و سه‌شنبه در نیمه شمالی استان افزایش ابرناکی و در برخی نقاط از جمله نواحی شمال غرب و ارتفاعات آن، احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است.

وی در مورد دمای شهر مشهد در هفته جاری افزود: دمای هوای مشهد تا اواسط  هفته  و در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روند افزایشی خواهد داشت و بعد از آن نیز  هوای گرم  همچنان در استان ماندگار خواهد بود.

رئیس اداره پیش‌بینی و صدور پیش‌آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته حداقل و حداکثر دمای شهر مشهد به ترتیب ۲۲ و ۳۴ درجه سانتی‌گراد بوده است، گفت: دمای  امشب در مشهد ۲۳ و دمای فردای مشهد با ۲ درجه افزایش به ۳۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

اثمری در رابطه با مقایسه دمای هوای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته در اوخر خرداد و تیرماه دمای هوا گاهی اوقات به طور موقت به ۴۰ و ۴۱ درجه سانتی‌گراد هم رسید اما در مشهد تا امروز دمای هوا به این حد نرسیده و بیشترین دمایی که ثبت شده است ۳۷ تا ۳۸ درجه بوده است.

وی همچنین  افزود:سال گذشته تا این تاریخ چند بار پدیده گردو غبار را در مشهد داشتیم و در برخی از روزها شاخص لحظه‌ای حتی به ۴۰۰ هم رسید و میانگین  به طور مدام، چندین بار  بالای ۱۵۰ و خطرناک برای همه‌ گروه‌های سنی بود، ولی سال جاری تا این لحظه  چنین شرایطی نداشتیم و شاید یکی از عوامل موثر بر آن، بارش‌های  بهاره بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha