• شنبه / ۳۰ تیر ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403043018805
  • خبرنگار : 50649

رئیس پارک ملی بمو شیراز خبر داد:

‌دستگیری ۴ گروه شکارچی، طی یک هفته در پارک ملی بمو شیراز 

‌دستگیری ۴ گروه شکارچی، طی یک هفته در پارک ملی بمو شیراز 

ایسنا/فارس رئیس پارک ملی بمو شسزاز از تعقیب و گریز و دستگیری شکارچیان در پارک ملی بمو شیراز و دستگیری ۴ گروه شکارچی طی یک هفته خبر داد.

احمد رستگار امروز، ۳۰ تیرماه در حاشیه بازدید از پارک ملی بمو شیراز گفت: با رشادت محیط‌بانان پارک ملی بمو و با کمک تجهیزات نوین از جمله دوربین‌های پیشرفته دید در شب ظرف یک هفته گذشته ۴ گروه از شکارچیان غیر مجاز دستگیر شدند و در این رابطه ۸ نفر از متخلفین شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شدند. 

وی ادامه داد: مامورین یگان حفاظت این پارک یک گروه از متخلفین شرور را به مدت دو روز تحت نظر قرار گرفتند. این گروه در تاریکی شب تاسوعای حسینی با استفاده از پروژکتور و اسلحه مبادرت به شکار غیر مجاز یک راس میش کرده بودند در ساعت ۴ بامداد روز عاشورا با هوشیاری نیروهای جان برکف یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بمو پس از ساعاتی تعقیب و گریز این شکارچیان به دام افتادند.

به گزارش ایسنا، پارک ملی بمو با ۴۸ هزار هکتار وسعت در شما شیراز و در ۱۰ کیلومتری شهر شیراز قرار دارد. این پارک یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس محسوب می‌شود که حدود ۵۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته است. 

این منطقه که از آن به عنوان بهترین زیستگاه برای پلنگ ایرانی یاد می‌شود محل زندگی ده‌ها و صدها نوع پستاندار، پرنده، خزنده و همچنین گونه‌های متنوع گیاهی است.

کارشناسان حفاظت محیط زیست، فارس را از نظر زیستگاهی منطقه‌ای بسیار با اهمیت توصیف کرده و وجود ۱۱ منطقه تحت مدیریت و ۱۸ منطقه شکار ممنوع، هفت و نیم میلیون هکتار مرتع و ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل در این استان را محل بسیار مناسب برای زیستن و احیای حیات وحش می‌دانند.

مهم‌ترین عوامل تهدید حیات وحش وجود سلاح‌های مجاز و غیر مجاز در دست مردم، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و عمرانی بدون رعایت ملاحظات زیست محیطی، توسعه شهرها و روستاها، دام مازاد در مراتع، تخریب و تصرف اراضی است که پارک ملی بمو شیراز نیز در معرض این آسیب‌ها قرار دارد.

مسئولان این پارک خواستار توجه ویژه تمامی بخشها به حفاظت از محیط زیست به‌خصوص ایجاد محیط امن برای تداوم حیات و تکثیر و پرورش حیات وحش شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۳:۵۷

اول که شکار اون میش درست نبوده ماده و فصل زاد و ولد دوم هم محیط زیست باید یه فکری به حال خودش کنه همه جا پارک ملی، قرق ، منطقه حفاظت شده،جریمه های سنگین ،خشک سالی، بی آبی، احداث بزرگ راه ها ،تلفات جاده ای ....ندادن پروانه شکار. طرف اون اسلحه و سهمیه شکارش را چی کار کنه

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۶:۳۴

اعدام اعدام

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۵:۵۱

زندان طویل المدت بدون بخشش.

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۷:۱۰

درود بر شکاربانان باید این مجرم ها را به دار آویخت

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۰ ۱۷:۲۲

دستگیر کردن که واقعاً هم فایده‌ای نداره، چون با جریمه شدن اندک و جلوگیری ساده طبیعتاً دوباره همون شکارچیان طبیعت و حیوانات را شکار می‌کنند، باید برای جلوگیری واقعی شکارچیان قانون سنگینی باشه که دیگر هیچ شکارچی نتواند حتی به فکر شکار کردن بیفتد، که انصافاً در آینده نزدیک دیگر حیوانی برای کشور عزیزمان ایران بزرگ نخواهد ماند و تمام گونه های جانوری نابود خواهند شد مگر اینکه برای شکارچیان مخصوصاً شکارچیان غیر مجاز قوانینی وضع بشه که دیگر شکارچی وجود نداشته باشه. (( لعنت الله اهل الظالمین من الاولین والآخرین ))

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۳۱ ۱۳:۳۴

هیچ جا مانند فیروزآباد. طبیعت نابود نکردند شکار رو شکار

avatar
۱۴۰۳-۰۵-۰۱ ۱۷:۴۹

اونهایی را که گرفتین بیارین تو تلویزیون حسابی باهاشون مناظره کنید. اسم برنامه را بزارید طبیعت. هر کسی که به طبیعت این مملکت آسیب می رساند تفهیم اش کنید.