• جمعه / ۲۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403042918592
  • خبرنگار : 50214

امام جمعه یزد:

سیاست جمهوری اسلامی با تغییر رئیس‌جمهور تغییر نمی‌کند

سیاست جمهوری اسلامی با تغییر رئیس‌جمهور تغییر نمی‌کند

ایسنا/یزد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر این که سیاست جمهوری اسلامی با تغییر رئیس‌جمهور تغییر نمی‌کند، گفت: هر کسی مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی برعهده می‌گیرد باید در مسیر تحقق حکومت الهی و خدمت به مردم فعالیت کند.

آیت‌الله «محمدرضا ناصری» امروز ۲۹ تیرماه در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه شهر یزد که در مسجد ملااسماعیل اقامه شد، با اشاره به اهداف قیام امام حسین(ع)، اظهار کرد: سیدالشهدا(ع) هدف از قیام خود را تنها برای تقویت دین خدا و برپایی حکومت الهی ذکر کردند و هدف از حکومت جمهوری اسلامی نیز همین است و مسئولان نظام باید در این مسیر مشخص شده حرکت کنند.

وی با بیان این که مسئولان در حکومت اسلامی در جهت جلوگیری از مظلوم واقع شدن مردم در برابر ستمگران و کمک به حرکت آنها در مسیر رشد به سمت خداوند همت می‌کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی بر اساس همین سیاست شکل گرفته و پیش می‌رود لذا کسی که به عنوان مسئول در این نظام انتخاب می‌شود، خادم مردم است و برای هدایت جامعه در این مسیر و زمینه سازی برای زندگی بهتر مردم است.

امام جمعه یزد با تاکید بر این که رقابت‌های انتخاباتی پایان یافته و باید رفاقت جایگزین آن شود، گفت: نباید جامعه دوقطبی شود به طوری که برخی خود را پیروز این میدان بدانند و در مقابل برخی منفعل شوند و کینه توزی کنند بلکه باید همه وارد میدان خدمت به مردم و رشد کشور شوند.

وی گفت: باید از همه نیروها و استعدادها برای پیشرفت کشور استفاده شود و عده‌ای چه در داخل یا خارج کشور این تصور را نکنند که جامعه دچار بی بند و باری شده بلکه باید به قوانین کشور و مظاهر اسلامی احترام گذاشت و ضمن رعایت حقوق یکدیگر، برای رشد کشور تلاش کرد.

آیت‌الله ناصری با اشاره به اقتدار و عزت امروز جمهوری اسلامی در سطح دنیا، گفت: مردم نباید به دلیل برخی کاستی‌ها و تحریم‌ها احساس حقارت کنند و پیشرفت‌های امروز کشور را برای رفع کمبودها و کاستی‌ها بکار گیریم.

وی با تاکید بر لزوم برقراری ارتباطات کشور با سایر کشورها، شرط سیاست خارجی کشورمان را رعایت اصول عزت، حکمت و مصلحت دانست و گفت: مسئولان کشورمان حق ندارند در برقراری این روابط برای کشورمان ذلت بیاورند بلکه باید براساس مصلحت مقام معظم رهبری، عظمت و عزت کشور را حفظ کنند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد ضمن قدردانی از برگزاری باشکوه عزاداری‌های اباعبدالله(ع) در دهه اول محرم، گفت: از شعرا، مداحان و متولیان عزاداری‌ها با توجه به اهمیت رعایت معنویت در این سوگواری‌ها می‌خواهم اشعار و عملکرد خود را بعد از این مراسم‌ها مورد ارزیابی قرار دهند تا اگر برنامه‌هایشان فاقد معنویت لازم و برای غیر سیدالشهدا(ع) و رضایت خدا بوده، حتماً در عملکرد خود و نحوه برگزاری برنامه‌هایشان تغییر رویه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha