• جمعه / ۲۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403042918565
  • خبرنگار : 50160

امام جمعه زنجان:

حفظ انسجام و وحدت در کشور حائز اهمیت است

حفظ انسجام و وحدت در کشور حائز اهمیت است

ایسنا/زنجان نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به مشارکت در انتخابات اشاره کرد و گفت: این حق هر فرد ایرانی است که در انتخابات شرکت می‌کند و در این مسیر قطعا پیروز انتخابات، مردم هستند که در انتخابات شرکت کردند.

آیت‌الله علی خاتمی امروز (جمعه ۲۹ تیر ماه) در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: امسال انتخابات ریاست‌جمهوری در دو مرحله برگزار شد و بالای ۵۰ درصد در انتخابات شرکت کردند ولی آنهایی که شرکت نکردند با جمهوری اسلامی ایران دشمنی ندارند اما باید دید که مانع و مشکل این افراد چه بوده است.

وی تصریح کرد: همه ما سرنشین یک کشتی بوده و دارای یک سرنوشت هستیم و مسئولان باید هدایت‌های مقام معظم رهبری در این ربطه را آویزه گوش خود قرار دهند. البته نگه داشتن دستاوردها از سوی مسئولان امر حائز اهمیت است و همه برای پیشرفت و عزت کشور باید در کنار هم باشند و به این موضوع که مورد تاکید رهبر انقلاب است، باید توجه لازم شود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه کمک به دولت را همه باید وظیفه خود بدانیم، عنوان کرد: دشمنان سال‌ها است که به‌دنبال نابودی ایران اسلامی هستند و در برابر این‌چنین دشمنی، باید با وحدت بایستیم و به یکدیگر کمک کنیم و انسجام داشته باشیم و همچنین یکدیگر را ناامید نکنیم. امید مایه حیات است.

او ادامه داد: رقابت‌ها باید به رفاقت تبدیل شود و همه در یک مسیر برای پیشرفت کشور قرار گیریم. هواداران کاندیداها نیز باید رفتار معقول و خداپسند داشته باشند و رسانه‌ها نیز با نیک‌اندیشی خیرخواه مردم بوده و برای پیشبرد اهداف کمک کنند. البته باید از زحمات برگزارکنندگان انتخابات و تیم‌های امنیتی نیز قدردانی کرد.

وی تصریح کرد: شهادت پیام و پیامد دارد؛ فرد در مسیر شهادت از هر دلبستگی می‌گذرد اما مهم بعد از شهادت است چرا که حاصل این عمل تزریق خون در پیکر جامعه است. اصل مسئله پاسداری از قرآن و سیره پیامبر اکرم (ص) است.

امام جمعه زنجان در ادامه با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) در مسیر آزادگی و حریت بود، گفت: تزریق خون در جامعه اسلامی بعد از قیام عاشورا حائز اهمیت است و باید به آن توجه لازم را داشت و درس بزرگی از آن گرفت.

خاتمی با اشاره به اینکه ذاکران و مداحان و امامان جماعات باید بعد از عاشورا به تبیین اهداف این قیام بپردازند، افزود: باید تبیین قیام عاشورا جزو اولویت‌ها باشد تا همه بدانند که امام حسین (ع) برای چه وارد این مسیر شد. این وظیفه را باید مهم بدانیم و به آن توجه لازم را نیز داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha