• جمعه / ۲۹ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403042918482
  • خبرنگار : 50604

ادای دین شهرهای ۳۶ گانه گلستان به شهید رئیسی و مفاخر استان

ادای دین شهرهای ۳۶ گانه گلستان به شهید رئیسی و مفاخر استان

ایسنا/گلستان سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: با هدف تکریم شهید رئیسی و پنج شخصیت فرهنگی و برجسته استان گلستان برخی میادین و معابر شهری به نام آن ها مزین می‌شود.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: باتوجه به اینکه پنج شخصیت فرهنگی برجسته ملی و فراملی یعنی «میرداماد» ، «حکیم میرفندرسکی»، «حکیم جرجانی»، «مختومقلی فراغی» و «فخر الدین اسعد گرگانی» برخاسته از استان گلستان هستند و نیز به پاس خدمات رئیس جمهور فقید "شهید دکتر رئیسی" و جانشین شهید لشکر ۲۵ کربلا «سردار محمدرضا عسگری» که فرزند استان گلستان است، برخی میادین، معابر، بوستان‌ها، پل‌ها و شهرک‌ها در شهرهای استان به نام آنان نامگذاری می‌شود.

سیدمحسن حسینی با بیان اینکه تمدن اسلامی ایرانی در فرهنگ کشور کهنسال ایران ریشه دوانده و گاهی سرمشق تمدن ملل دیگر نیز بوده، افزود: بر این اساس شهرهای جمهوری اسلامی ایران در ظاهر و باطن باید بیانگر عظمت تمدن و فرهنگ اسلامی ایرانی باشد که یکی از مصادیق این امر اسامی خیابان‌ها، میادین، پل‌ها، شهرک‌ها و بوستان‌های شهری است.

وی اضافه کرد: همچنین نامگذاری‌های شهری به پاس گرامیداشت تلاش‌های بی‌دریغ رئیس جمهور فقید شهید دکتر رئیسی و نیز سردار شهید محمدرضا عسگری جانشین لشکر ۲۵ کربلا در زمان دفاع مقدس ، اقدامی در راستای تکریم و قدردانی از انسان های بزرگ منش و بلند آوازه است.

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان اضافه کرد: نامگذاری معابر به اسم این مفاخر باعث ایجاد روحیه افتخار و نشاط شده و بیانگر غنای فرهنگی، علمی و حماسی استان است ازاین رو از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای ۳۶ گانه استان خواسته شده است تا با همکاری سایر مراجع ذیربط نامگذاری برخی میادین، خیابان ها، پل ها، شهرک‌ها و بوستان های شهرها به نام ایشان تکمیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha