• جمعه / ۲۹ تیر ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۹
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403042918441
  • خبرنگار : 50126

استاندار ایلام:

اربعین، کنگره‌ای معنوی برای شکوفایی ایلام است

اربعین، کنگره‌ای معنوی برای شکوفایی ایلام است

ایسنا/ایلام استاندار ایلام گفت: اربعین کنگره‌ای معنوی برای شکوفایی استان است. انتظار می‌رود که دلسوزان واقعی مردم و استان در راستای توسعه همه‌جانبه استان و گشایش وضعیت اقتصادی و سفره مردم کمک و همراهی کنند.

«حسن بهرام‌نیا» شامگاه پنجشنبه ۲۸ تیرماه، در نشست ویژه کمیته‌های اربعین استان  اظهار کرد: با توجه به گرمای شدید امسال، از امروز هر کس  وظیفه خود را به درستی انجام دهد تا خدمات‌دهی به زوار در بالاترین حد باشد.

وی افزود: روسای این کمیته‌ها باید از روز شنبه در محل کار حضور یابند و بیشترین فعالیت را داشته باشند تا مشکلی در خدمات‌دهی به زوار نداشته باشیم.

استاندار ایلام یادآورشد: امسال هر شهرستان یک ستاد معین اربعین دارد و تمامی مدیران کل، در ستاد اربعین مستقر خواهند شد و یاری‌گر فرماندار در خدمات‌دهی به زوار خواهند بود.

رئیس ستاد اربعین استان با تاکید بر این‌که این که میانگین کلی نمره مدیران استان خوب بود، گفت: فرماندهی میدان اربعین، واحد است و به دلیل این‌که امورات بسیار زیاد است باید تصمیم‌گیری‌ها هم واحد باشد.

وی اضافه کرد: سامانه جامع مدیریت راهپیمایی پارکینگ برای «شفاف‌سازی هزینه پارکینگ» و «مدیریت هوشمند» یک الگوی مناسب برای استان‌های زائرپذیر خواهد بود و در صورت راه‌اندازی این سامانه هیچ‌گونه وجهی از هیچ راننده‌ای دریافت نمی‌شود. شنبه ۶ مردادماه این سامانه به‌صورت آزمایشی وارد مدار می‌شود.

استاندار ایلام تصریح کرد: علاوه بر سامانه جامع مدیریت پارکینگ، نرم‌افزار اجرایی سامانه جامع مدیریت مواکب، نرم افزار اجرایی سامانه جامع مدیریت مواکب، مدیریت انبار و مانیتورینگ زندها ز جمله نرم‌افزارهای بسیار خوب در اربعین است.

بهرام‌نیا ادامه داد: برای موضوع گشایش مرز چیلات و تحقق مطالبه دیرینه مردم شهرستان دهلران و حوزه جنوب استان، هماهنگی رسمی و لازم در دولت شهید رییسی صورت گرفته بود و دعوت‌نامه و هماهنگی رسمی برای سفر و دیدار استانداران دو استان ایلام و میسان قبل از انتخابات و با ارسال دعوت‌نامه رسمی و هماهنگی با وزارت امور خارجه انجام شده بود. بنا بر همین هماهنگی و توافق رسمی، گروهی متشکل از استاندار میسان و رئیس مجلس محلی میسان و دیگر متولیان امر وارد استان ایلام شدند و نشستی با این تیم در خصوص مرز چیلات برگزار شد. 

وی افزود: در این جلسه گفتگو و مفاهمه شد و در قالب یک کمیته تخصصی، مزیت‌ها، چالش‌ها و مشکلات گشایش مرز چیلات مطرح شد و پس از این نشست مقرر شد کمیته‌ای در هر استان برای بررسی موضوعات و مشکلات مرتبط با بازارچه مرزی چیلات تشکیل شود و پس از تشکیل  این کمیته بود که نقطه نظرات و پیشنهادات به استانداری میسان ارسال گردید.

استاندار ایلام تاکید کرد: پس از ارسال نظرات و پیشنهادات تیم گشایش مرزی استان ایلام به استانداری میسان، استانداری میسان به صورت رسمی از استانداری ایلام دعوت کرد که به استان میسان سفر کند و در قالب هیاتی متشکل از مقامات عالی‌رتبه استان، شامل استاندار،نمایندگان استان( خانم دکتر فلاحی نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و دکتر چراغی نماینده مردم حوزه جنوبی استان در مجلس شورای اسلامی)، معاونین استاندار ایلام، امام‌جمعه و فرماندار ویژه شهرستان دهلران، مدیر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل استانداری، مسئولین امنیتی و مرتبط با موضوع و نیز یکی از رسانه‌های محلی شهرستان دهلران، سفر صورت گرفت.

رییس ستاد اربعین استان ایلام ادامه داد: ساعت ۴ صبح و پس از هفت ساعت طی مسافت و در گرمای ۵۲ درجه وارد شهر العماره مرکز استان میسان شدیم. در سفر به استان میسان و در گرمای ۵۲ درجه، انگیزه‌ای جز خدمت به مردم و تحقق مطالبه دیرینه مردم شهرستان دهلران و حوزه جنوب(گشایش مرز چیلات) نبود.

وی اضافه کرد: به لطف خدا در نشست مشترک در میسان، تیم استانداری ایلام با تیم متناظر استانداری میسان، شروع به گفتگو کردند و خروجی این دیدار و نشست مشترک این بود که مقامات محلی و مقامات حقوقی استان میسان با تهیه نامه‌ای متقن و مستند به دلایل محکم و اقناعی توسط مقامات محلی،(مقرر شد رییس مجلس محلی استان میسان عهده‌دار این موضوع باشد) با دولت مرکزی مرکزی عراق مکاتبه کند که با توجه به اشتراکات فرهنگی، اجتماعی، قومی، مذهبی و نیز علایق دو طرف به فعال شدن مرز چیلات، مبادلات تجاری از مرز چیلات آغاز شود. در واقع پیگیری برای بازگشایی مرز چیلات در زمان حیات و حضور شهید رئیسی آغاز شده بود چون در یکی از بندهای ابلاغی ۱۸ گانه رئیس جمهور به استانداران ارتباط با استانداران همجوار مرزی در جهت تقویت مبادلات اقتصادی بود و بر همین اساس استاندار ایلام با مکاتبه رسمی خواستار گشایش مرز چیلات شد و بارها از طریق وزرای کشور ایران و عراق پیگیر این موضوع بودند و چنین نبود که فی‌البداهه و آنی این موضوع شکل گرفته باشد.

استاندار ایلام بیان داشت: در این جلسه همچنین مقرر شد از هفته آینده نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری سلامت و خدمات مهندسی در استان میسان شروع به کار کند و تا قبل از فعال شدن و رسمیت یافتن بازارچه چیلات، برگزاری این نمایشگاه‌ها تداوم داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام عنوان کرد: تا آخرین روز و لحظه خدمت؛ استاندار، معاونین، مدیران ستادی و اجرایی استان در چارچوب قانون، با اقتدار به فعالیت خود ادامه خواهند داد و تحت تاثیر حاشیه‌سازی و سنگ‌اندازی هیچ کسی قرار نخواهند گرفت و ما وظیفه داریم که تا آخرین لحظه مسئولیت به وظیفه خود عمل کنیم و خود را همیشه سرباز نظام می‌دانیم. سنگر خدمت در نظام اسلامی زیاد است و برای سرباز نظام خداحافظی وجود ندارد و فقط سنگر خدمتش تغییر می‌کند.
دکتر بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: براساس تعهد خود، سرباز نظام و انقلاب و خدمتگذار مردم هستیم و وظیفه داریم تا آخرین لحظه، انجام وظیفه کنیم و از مصادیق این روحیه و باور، پیگیری برای فعال شدن مرز چیلات است که با هدف تحقق بخشیدن به آرزوی دیرینه مردم دهلران و گشایش در زندگی مردم حوزه جنوب است. سربازی نظام لقلقه زبان و ادعایی نیست بلکه تعهد باورمند توام با اخلاق، وفاداری و عشق به خدمت است.

وی خاطرنشان کرد: به کسانی که بدون توجه به عدالت و عدالت‌محوری و با بی‌توجهی، حاشیه‌سازی می‌کنند، می‌گوییم که به فکر منافع مردم باشید و باید توجه داشت که با این‌گونه جوسازی‌ها و هیاهو راه انداختن، هیچ خللی در اراده مسئولین و مدیران دولت شهید رییسی در خدمت به مردم و تامین منافع عمومی به وجود نمی‌آید. این افراد دلسوز مردم استان نیستند، از جمله ادعاهای بی‌اساس این است که بدون اطلاع اعلام می‌کنند که این گونه سفرها هزینه‌های ارزی و مالی دارد، اما خوب است بدانند که در سفر خارجی و برابر با دعوت نامه رسمی مطابق با عرف دیپلماتیک تمامی هزینه‌های میهمانان و مدوعین از جمله هزینه تردد، اسکان، پذیرایی و ... با کشور میزبان است. لازم است که رسانه و یا هرکس دیگری در اظهار نظرها و یا درج مطالب خود و انتشار آن در فضای مجازی و رسانه‌ها، دارای پشتوانه حقوقی، اسنادی و مدارک متقن و محکم برای دفاع از اظهارات خود باشند و باید دانست که برای نشر اکاذیب و تشویش اذهان و افکار عمومی بدون اطلاع از موضوعی و بدون اسناد و مدارک باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به فعالیت رسانه‌های استان، گفت: رسانه‌هایی که قضاوت عادلانه و نقد سازنده و درست و در چارچوب داشته باشند، می‌توانند در توسعه و پیشرفت استان نقش‌آفرین باشند.

بهرام‌نیا گفت: دست همه کسانی که برای اعتلای همه‌جانبه استان همگام هستند و بیشترین کمک را داشته‌اند به گرمی می‌فشاریم و باید دانست که با اظهارات افرادی که حاشیه‌سازی می‌کنند، سربازان واقعی نظام از مسیر خدمت به مردم  خارج نمی‌شوند و جدی‌تر از گذشته پای کار هستند.

استاندار ایلام تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های شهید رئیسی این بود که می‌فرمودند که اگر با هر مسئله‌ای مواجه شدیم بدون حل‌مسئله نباید از آن عبور کنیم. یکی از مطالبات مهم مردم حوزه جنوب و مخصوصا شهرستان دهلران موضوع مرز چیلات بوده است که سال ۹۶ توسط هیئت دولت مصوب شده است، بنابراین با مکاتبات مستمر با استاندار میسان عراق و نیز پیگیری‌های مداوم از طریق وزرای کشور ایران و عراق، فعال‌سازی بازارچه چیلات در دستور کار قرار گرفت و اصلا به صلاح نیست که پیگیر فعال‌سازی بازارچه چیلات نباشیم و این موضوع را به آینده موکول کنیم.

بهرام‌نیا گفت: این سفر، سفری برای امیدواری مردم و ناامید کردن افرادی است که مدام چوب لای چرخ خدمات‌رسانی و خدمت‌گزاری مسئولین دولت می‌گذارند.به واسطه این گونه سفرهاست که استان جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند و حضور در استان میسان توسط مسئولان دغدغه‌مند و به خاطر توسعه استان، با هدف گشایش در سفره مردم و فعلیت بخشیدن به آرزوی دیرینه و خواسته مردم استان مخصوصا شهرستان دهلران و حوزه جنوب صورت گرفت و بر همین اساس بناست که پیگیر ترتیب سفر به استان‌های واسط و دیاله در راستای گشایش اقتصادی و بهبود وضعیت زندگی مردم باشیم.

وی با اشاره به کنگره بزرگ اربعین‌حسینی، گفت: کنگره اربعین را در پیش داریم و از همگان و کسانی که دلسوز مردم هستند دعوت می‌کنیم که دو روز در این کنگره بزرگ شرکت کنند و حضور داشته باشند و گرمای بالای ۵۰ درجه را لمس و به زوار حضرت

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha