• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403042717968
  • خبرنگار : 50664

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

نوسان برق به سوختن ۳۸ موتور پمپ چاه کشاورزی خلیل‌آباد منجر شد

نوسان برق به سوختن ۳۸ موتور پمپ چاه کشاورزی خلیل‌آباد منجر شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد گفت: نوسانات برق منجر به سوختن ۳۸ موتور پمپ چاه کشاورزی خلیل‌آباد شد.

محمود شبان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه از کل چاه موتورهای شهرستان، ۱۱۰ حلقه به کشت انگور، ۷۳ حلقه کشت پسته و ۹۸ حلقه چاه موتور به‌شکل مشترک به کشت محصول پسته، انار و انگور اختصاص پیدا کرده است، اظهار کرد: خاموشی چاه موتورهای کشاورزی با توجه به موضوع ناترازی انرژی به کشاورزی منطقه خسارت‌هایی وارد کرده است.

وی میزان خسارت برآوردشده ناشی از خاموشی چاه‌های کشاورزی را در سال زراعی گذشته حدود ۸۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در سال زراعی جدید، در صورت تداوم خاموشی‌ها این خسارت‌ها بیشتر خواهد شد.

او میزان خسارت در سال ۱۴۰۳ را بالغ‌ بر ۱۰۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی و بیان کرد: تاکنون ۳۸ پمپ چاه موتورها براثر نوسانات برق سوخته‌اند که این، مبلغی حدود هشت میلیارد تومان خسارت به کشاورزان وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد درباره اجرای قانون خاموشی چاه موتورهای کشاورزی در هر هفته یک روز به مدت پنج ساعت، اظهار کرد: مهم‌ترین راهکار کاربردی در حال حاضر با توجه به اشتغال ۹۰ درصدی این شهرستان در بخش کشاورزی، این مستثنی شدن بخش کشاورزی از قطعی برق و جبران کسری و ناترازی برق از سایر بخش‌هاست.

وی ادامه داد: راهکار دوم برای این موضوع با توجه به پیشنهاد وزارت نیرو برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی با ظرفیت تولید ۸۰ درصد برق مصرفی چاه موتورهاست، زیرا با این طرح علاوه بر خاموش نشدن چاه‌ موتورهای کشاورزی با فروش برق، درآمدی عاید بهره‌برداران خواهد شد.

شبان افزود: در شرایط فعلی، احداث نیروگاه‌های خورشیدی نیازمند مساعدت بیشتر و تأمین تسهیلات لازم برای بهره‌برداران است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۹ ۰۱:۵۷

آیا مدیران جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم به فکر کشاورزان خویش هستند

avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۹ ۱۰:۲۳

فقط خراسان نیست کل شهرهای استان کرمان هم مصیبت وارد شده هیچ کس جواب گو نیست زیرا عدم مدیریت درهم امور باعث شده تا مردم این وسط درمانده شوند اگر قطعه ای از یک نیروگاه برق خراب شده مقصر اصلی کیه هرروز هم اختراع درزمینه تولید قطعات صنعتی کارخانجات برقی منتشر شده همه دنیا کارشون خرابه فقط ما بیستو پنجم هستیم