• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۱
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403042717770
  • خبرنگار : 50214

صرفه‌جویی ۵۱۶ هزار مترمکعبی آب در قطب کشاورزی یزد

صرفه‌جویی ۵۱۶ هزار مترمکعبی آب در قطب کشاورزی یزد

ایسنا/یزد شهرستان‌های خاتم و مروست از قطب‌های کشاورزی استان یزد محسوب می‌شوند که طی سه ماه گذشته با تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی آنها، ۵۱۶ هزار و ۸۴۵ مترمکعب آب در این شهرستانها صرفه جویی شده است.

«مهدی حیدری» رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست در این باره گفت: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی، با تلاش گروه‌های گشت و بازرسی این اداره، تعداد ۹ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی به میزان ۲۴ لیتر بر ثانیه، صرفه جویی ۵۱۶ هزار ۸۴۵ متر مکعبی آب را به همراه داشته است.  

وی تعداد پنج مورد قطع و جمع آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی غیر، ۱۳ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه های مجاز دارای تخلف، یک مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز ، یک مورد شناسایی چاه غیر مجاز و دو مورد پر کردن چاه غیر مجاز را از اقدامات حفاظتی صورت گرفته توسط این اداره برشمرد.

حیدری با اشاره به همکاری خوب دستگاه های قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی، اظهار کرد: اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

رئیس اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست همچنین ابراز کرد: در سه ماه گذشته تعداد هفت واحد صنعتی تأمین آب شده است و حجم مجاز بهره برداری چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات نیز به صورت تحویل حجمی در اختیار آنها قرار گرفته است.

وی به تعداد مجوزهای صادره در بخش های مختلف اشاره کرد و گفت: تعداد ۵۱ مجوز در سه بخش کشاورزی، صنعت و خدمات و شرب و تعداد ۵۹ مجوز رفع عیب و تعمیر پمپ و لوله از سوی این اداره صادر شده است.

حیدری در ادامه افزود: ۴۵۰ مورد بازدید چاه و قنات و کالیبراسیون کنتور های هوشمند چاه های کشاورزی و صنعت و خدمات از سوی گروه گشت و بازرسی این اداره صورت پذیرفته است.  

وی همچنین ابراز کرد: در راستای مشارکت همگانی مردم و مسئولین در حفاظت بیشتر از منابع آب، تعداد یک جلسه شورای حفاظت از منابع آب با ۱۳ مصوبه، در شهرستان مروست برگزار شده است.  

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، حیدری در پایان به تجهیز ۵۳۶ حلقه چاه به کنتور هوشمند در بخش کشاورزی و ۴۷ مورد در بخش صنعت و خدمات تاکنون اشاره کرد و گفت: ۹۹.۸۱ درصد از چاه‌های کشاورزی و ۷۵.۸ درصد از چاه‌های صنعت و خدمات این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha