• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042717753
  • خبرنگار : 71588

افشای جزئیات شکنجه اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

افشای جزئیات شکنجه اسرای غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی

وکیل سازمان امور اسرا و آزادگان فلسطین جزئیات هولناکی از وضعیت شکنجه اسرای نوار غزه در زندان‌های رژیم صهیونیستی فاش کرد.

به گزارش ایسنا، خالد محاجنه، وکیل سازمان امور اسرای فلسطین، در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد اخیرا با ۲ اسیر از نوار غزه به نام‌های «محمد عرب» و «طارق عابد» در زندان عوفر واقع در کرانه باختری دیدار کرده است.

محاجنه به نقل از محمد عرب گفت زندانبان‌های صهیونیست یکی از اسرای در بند عوفر را پس از برهنه کردن، مورد تعرض جنسی قرار داده‌ یا نقاط حساس بدنشان را مورد ضرب و جرح قرار داده‌اند و به همین دلیل این اسیر با شرایط سخت روانی و جسمی روبه‌رو شده است.

وی به نقل از این اسیر فلسطینی همچنین گفت: یک زندانی دیگر به طور کامل برهنه شد و با شوک الکتریکی هدف شکنجه قرار گرفته است. صهیونیست‌ها روش‌های دیگری را نیز برای شکنجه جنسی علیه اسرا به کار می‌برند که حتی بیان آن دشوار است. محمد عرب همچنین تصریح کرد که سگ‌های پلیس به شماری از اسرا در حالی که دست‌هایشان پشت سرشان بسته شده بود، حمله می‌کنند.

خالد محاجنه، وکیل سازمان امور اسرای فلسطین در ادامه گفت: یک هفته قبل از انتقال محمد عرب، روزنامه‌نگار بازداشت‌شده از اردوگاه «سدی تیمان» به زندان عوفر تا زمانی که این موضوع را به او اطلاع نداده بود از حضور او در زندان عوفر مطلع نبود.

وی عنوان کرد: عرب‌ به همراه حدود ۱۰۰ زندانی با چشم‌بند به زندان عوفر منتقل شدند، درحالی‌که زندانیان تصوری از آنچه که به کجا می‌روند، نداشتند و هنگام خوردن، نوشیدن و رفتن به سرویس بهداشتی، اجازه باز کردن دستبند و پابند پلاستیکی را ندارند. اسرا در سلول‌های شلوغ به مساحت ۵ تا ۶ متر، سیمانی و فاقد تهویه و دارای تخت‌های آهنی بدون تشک و پتو نگهداری می‌شوند. در هر کدام از این سلول‌ها ۲۵ اسیر نگهداری می‌شوند که برخی از آنها روی آهن و برخی از آنها روی زمین می‌خوابند.

وی ادامه داد، اسرای غزه مجبورند با دستبند غذا بخورند و هر زندانی در طول روز یک وعده غذایی دارد که شامل ۱۰۰ گرم نان، یک عدد خیار یا گوجه‌فرنگی و مقدار بسیار کمی شیر است.

دوربین‌هایی در هر کدام از این سلول‌ها نصب شده که لنز آنها روی حمام‌ها تنظیم شده است. مدت حمام نیز محدود و برای هر اسیر تنها یک دقیقه است.

محاجنه در ادامه اعلام کرد بیش از ۱۰۰ زندانی بیمار و مجروح از شدت درد فریاد می‌زدند و بدون درمان رها شده بودند.

پیشتر روزنامه عبری «هاآرتص» فاش کرد، دادگاه عالی رژیم صهیونیستی از مقامات ذی‌ربط خواسته تا توضیحات لازم را در خصوص شرایط بازداشت اسرای نوار غزه در بازداشتگاه «سدی تیمان» که گوآنتاناموی رژیم صهیونیستی است، ارائه کنند.

براساس نوشته این روزنامه، تصمیم این دادگاه شامل ارائه توضیح در خصوص کیفیت و نوع غذای ارائه شده به بازداشت‌شدگان، چگونگی معالجه و درمان، وسایل شکنجه و شرایط محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های آنهاست.

پیشتر دادستان کل رژیم صهیونیستی اعلام کرد اردوگاه «سدی تیمان» در صحرای نقب که صدها اسیر فلسطینی از غزه در آن هدف بدرفتاری و شکنجه قرار دارند، به تدریج تعطیل خواهد شد.

اردوگاه «سدی تیمان» یک پایگاه نظامی است که رژیم صهیونیستی آن را به بازداشتگاهی برای بازداشتی‌های غزه تبدیل کرده است. فلسطینی‌های بازداشتی تا زمان تعیین تکلیف در این بازداشتگاه نگهداری می‌شوند.

ارتش رژیم صهیونیستی در پاسخ به گزارش سی‌ان‌ان که در دهم ماه مه منتشر شده، ادعا کرده بود: «ارتش نسبت به رفتار مناسب با زندانیان اطمینان حاصل می‌کند. همچنین هرگونه ادعای سوء رفتار توسط سربازان ارتش اسرائیل مورد بررسی و رسیدگی قرار می‌گیرد و بازداشت‌شدگان بر اساس سطح خطر و وضعیت سلامتی دستبند زده می‌شوند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha