• چهارشنبه / ۲۷ تیر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042717605
  • خبرنگار : 71588

خاخام ارشد یهودی حریدی‌ها را به امتناع از خدمت نظامی فراخواند

خاخام ارشد یهودی حریدی‌ها را به امتناع از خدمت نظامی فراخواند

رسانه‌های عبری زبان نوشتند «اسحاق یوسف» خاخام ارشد یهودی از دانش‌آموزان مدارس دینی حریدی که قرار است روز یکشنبه دستور اعزام به خدمت نظامی در ارتش را دریافت کنند، خواست آن را پاره کرده و با ارتش همکاری نکنند.

به گزارش ایسنا، اسحاق یوسف، خاخام ارشد سابق رژیم صهیونیستی از یهودیان افراطی ارتدوکس خواست تا از پیوستن به ارتش خودداری کنند و احکام فراخوان برای خدمت سربازی را پاره کنند.

قرار است یکشنبه آینده ارتش ارسال اوامر فراخوان به منظور خدمت سربازی را برای هزاران نفر از حریدی‌ها که از سال ۱۹۴۹ از معافیت سربازی برخوردار هستند، آغاز کند و این امر باعث ایجاد اختلافات مردمی و سیاسی شده است.

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که فایل صوتی از خاخام ارشد سابق را به دست آورده است که در آن می‌گوید: «هر دانشمند تورات از خدمت سربازی معاف است، حتی یک فرد بیکار که تحصیل نمی‌کند.»

وی افزود: «کسانی که به ارتش می‌پیوندند فاسد می‌شوند. در ارتش سربازان و افسران زن هستند، فحاشی وجود دارد، چیزهای وحشتناک و نامناسبی وجود دارد. آنجا نروید.»

یوسف از هر حریدی که برای خدمت سربازی احضاریه دریافت می‌کند، خواست که «آن را پاره کنند و نروند (برای ثبت نام در ارتش).

تا ساعت ۰۹:۳۰ به وقت گرینویچ، هیچ نظر رسمی در مورد سخنرانی یوسف منتشر نشده بود.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی مارس گذشته هم تهدید کرده بود که اگر مجبور شویم به ارتش اشغالگر ملحق شویم، همگی اینجا را ترک خواهیم کرد.

این خاخام یهودی گفته قبیله لاوی از پیوستن به ارتش معاف هستند و تحت هیچ شرایطی نباید این کار صورت گیرد و در صورتی که مجبور به ملحق شدن به ارتش شوند، همگی بلیط خریده و این سرزمین را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که منابع رسانه‌ای عصر سه‌شنبه از تظاهرات یهودیان «حریدی» علیه برنامه کابینه رژیم صهیونیستی برای تصویب قانون سربازی خبر دادند.

همچنین رسانه‌های عبری گزارش دادند که در جریان نشست کمیته روابط خارجی و امنیت اشغالگران در کنست، درگیری صورت گرفت. طبق این گزارش، این نشست به بحث درباره طرح استخدام حریدی‌ها اختصاص داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha