• سه‌شنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403042617062
  • خبرنگار : 50469

یک کارشناس مذهبی:

مکتب عاشورا یک آموزگار بی‌نظیر است

مکتب عاشورا یک آموزگار بی‌نظیر است

ایسنا/ایلام یک کارشناس مذهبی گفت: تمام تلاش امام حسین (ع) این بود که ما از گمراهی بیرون بیاییم و از خواب غفلت بیدار شویم.

حجت‌الاسلام و المسلمین «محسن پرویزی» دوشنبه شب ۲۵ تیرماه ۱۴۰۳، در هیئت مذهبی محبان امام حسین (ع) شهر ایلام اظهار کرد: در جامعه امروز همانطور که اکثر افراد قوانین فیزیکی را به درستی می‌دانند و آموزش دیده‌اند ولی متاسفانه تعدادی هستند که نسبت به قوانین متافیزیک و معنوی کوتاهی می‌کنند. مثلا اگر جوانی به پدر و مادر بی احترامی کند، معلوم است قوانین معنوی را به خوبی نمی‌داند و به عواقب آن بی توجهی می‌کند.
این کارشناس مذهبی گفت: وقتی برخی از خانم‌ها دچار بدحجابی می‌شوند، ممکن است از عواقب رفتار خود از نظر معنوی اطلاع نداشته باشند و ندانند همین رفتار، بنیان بسیاری از خانواده‌ها را متزلزل می‌کند و باعث توجه افراد بیمار به سوی خود می‌شوند. 
وی ادامه داد: خداوند متعال از سر لطف و مهربانی راهنمایانی برای ما فرستاده‌ تا با پیروی از این راهنمایان کیفیت زندگی خود را بهبود دهیم. با آزمون و خطا نمی‌توان زندگی را به درستی پیش برد، بی‌شک مکتب عاشورا و درس‌های آن یکی از این راهنمایان است. 
حجت‌الاسلام پرویزی با اشاره به اینکه آموزگار و روزگار دو راهنما برای هر انسانی است، تصریح کرد: امام حسین (ع) و گفتار ایشان یک آموزگار بی‌نظیر برای هر انسانی است. ایشان فرمودند، مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است. همچنین شعار دیگر ایشان در عاشورا امر به معروف و نهی از منکر است. در حال حاضر چقدر به موضوع امر به معروف و نهی از منکر توجه می‌کنیم؟
وی گفت: هیچ فردی از رفاقت با اباعبدالله الحسین (ع) ضرر نخواهد کرد. مکتب عاشورا یک آموزگار درست است. امام حسین (ع) شما را از گمراهی نجات می‌دهد. تمام تلاش امام حسین (ع) این بود که ما از گمراهی بیرون بیاییم و از خواب غفلت بیدار شویم. 
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha