• دوشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۳ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403042516905
  • خبرنگار : 71145

مذاکرات فلسطین و انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش امدادرسانی

مذاکرات فلسطین و انگلیس برای توقف جنگ علیه غزه و افزایش امدادرسانی

وزیر خارجه انگلیس و نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله دیدار و درباره توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه و افزایش امدادرسانی به این منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش ایسنا، بر اساس بیانیه نخست وزیری تشکیلات خودگردان فلسطین، محمد مصطفی در دفتر خود در رام الله از «دیوید لمی» وزیر خارجه انگلیس استقبال کرد که طی آن بر ضرورت پیشبرد تلاش‌ها برای توقف جنگ نسل کشی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و تقویت امدادرسانی اضطراری و افزایش ورود کمک‌های بشردوستانه در کنار توقف تجاوزات اشغالگران و شهرک نشینان و توقف شهرک سازی درکرانه باختری از جمله در قدس تاکید کرد.

طبق گزارش آناتولی، مصطفی خاطرنشان کرد که قطعنامه اخیر ۲۷۳۵ شورای امنیت سازمان ملل که با موافقت همه کشورها همراه شد، نقطه شروع خوبی برای توقف جنگ علیه نوار غزه به شمار می‌رود و به بازگشت ساکنان به منازلشان و ورود کمک‌ها و پایان اشغالگری در نوار غزه و پایان عملیات بازسازی کمک و بر راه حل ۲ دولتی تاکید می‌کند.

وی گفت: «ما نوار غزه را ترک نکرده‌ایم و هر آنچه را بتوانیم برای کمک به مردم خود در این منطقه تقدیم خواهیم کرد.»

مصطفی در گفت‌وگو با لمی، اهمیت تقویت حمایت بریتانیا از فلسطین را که به توانمندسازی نهادها و رشد اقتصادی در برابر پیامدهای جنگ اشغالگران علیه مردم فلسطین و تلاش‌های امدادرسانی و بازسازی کمک می‌کند، بررسی کرد.

وزیر خارجه انگلیس هم بر پایبندی کشورش به راه حل ۲ دولتی و به کارگیری تلاش‌ها برای دستیابی به توافق آتش‌بس فوری و رسیدن کمک‌ها به تمام ساکنان نوار غزه و توقف شهرک سازی غیرقانونی اشغالگران و خشونت روزافزون شهرک نشینان در کرانه باختری و نیز حمایت بریتانیا از دولت فلسطین و تلاش‌های اصلاحی آن تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۴-۲۵ ۱۴:۱۶

به امید روزی که غرب جنایتکار در رأس آنها آمریکا و انگلیس به سزای جنایات خود علیه مسلمانان مظلوم در سرتاسر جهان برسند..مرگ بر آمریکا