• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403042416463
  • خبرنگار : 50649

استاندار فارس:

محوطه اطراف حافظیه و سعدیه ساماندهی شوند

محوطه اطراف حافظیه و سعدیه ساماندهی شوند

ایسنا/فارس استاندار فارس خواستار ساماندهی محوطه اطراف حافظیه و سعدیه در راستای اهداف این مراکز شد.

محمدهادی ایمانیه امروز، ۲۴ تیرماه در جلسه بررسی وضعیت مجموعه‌های حافظیه و سعدیه شیراز با تاکید بر اینکه این مجموعه‌ها بهترین و ارزشمندترین مراکز و کانون‌های فرهنگی کشور هستند، گفت: بهسازی و ساماندهی این مجموعه‌ها باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد؛ ضمن اینکه یک سازمان به تنهایی نمی‌تواند این مراکز را ساماندهی کند.

 استاندار فارس با بیان اینکه مصوبه‌ای مبنی بر هیئت امنایی شدن مجموعه‌های تخت جمشید و پاسارگاد و حافظیه و سعدیه در گذشته ابلاغ شده است، افزود: این مصوبه علی‌رغم پیگیری‌های متعدد بنا به دلایلی که نیازمند بررسی هم هستند، تاکنون اجرایی نشده است.

ایمانیه افزود: پیشنهاد می‌کنیم این مجموعه‌ها، همانند دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هیئت امنایی اداره شود؛ وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعضای هیئت امنای این مجموعه‌ها را منصوب کند و مصوبات این هیئت امنا پس از امضا مقام عالی وزارت میراث فرهنگی رسمیت یابد و ضمانت اجرایی پیدا کند.

استاندار فارس، تحقق این مهم را یکی از راه‌های تسریع در ساماندهی این مجموعه‌ها دانست و بر پیگیری‌ها در سطوح عالی وزارت میراث فرهنگی تاکید کرد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه محوطه اطراف حافظیه و سعدیه باید در راستای اهداف این مراکز فرهنگی ساماندهی شود، گفت: طرح‌هایی در اطراف این مراکز در دست اجراست که لازم است با رایزنی‌های فشرده و پیگیری‌های مجدانه، سریع‌تر تکمیل و بهره‌برداری شوند.

 نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به پروژه موزه منطقه‌ای شیراز گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان پیشنهاد خود را مبنی بر واگذاری این طرح به شهرداری شیراز تدوین و ارائه کند؛ شهرداری نیز با مشورت شورای اسلامی شهر از این طرح بازدید و در صورت موافقت، مجوز تکمیل آن توسط شهرداری شیراز را صادر کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، بخش دیگر این جلسه به بررسی پیشنهاد اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر برگزاری آیین‌های مختلف عزاداری اقوام ایرانی در محوطه بیرونی ارگ کریم خان زند در ایام ماه محرم و پس از دهه اول آن اختصاص یافت و پس از تبادل نظرهای انجام شده مقرر شد، سازمان فرهنگی و هنری شهرداری شیراز محوریت این برنامه را بر عهده بگیرد و هزینه‌های اجرای آن نیز مابین استانداری شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی فارس تقسیم و تامین شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha