کمال شعبانی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر این شهرستان دارای ۲۵۹۶ کارگاه فعال بوده که در یکسال گذشته از این تعداد کارگاه و شرکتهای تابعه یک تا سه بار بازرسی انجام گرفته است.
وی در ادامه تصریح کرد: از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری اسدآباد، ۴۸ هزار و ۸۰۷ نفر معادل ۴۹ درصد جمعیت شهری و روستایی این شهرستان تحت پوشش بیمه اجتماعی بوده و از خدمات و حمایتهای این سازمان بهرهمند هستند.
شعبانی افزود: ۱۴ هزار و ۷۷۱نفر بیمهشده اصلی، ۲۶هزار و ۲۵۱نفر بیمهشده تبعی، ۳۹۷۲ نفر مستمریبگیر و ۳۸۶۶ نفر تبعی مستمریبگیر هستند.
وی ادامه داد: از بیمهشدگان اصلی، ۸۶۲۰ نفر بیمهشده اجباری، ۱۸۶ نفر اختیاری، ۱۶۶۳ نفر مشاغل آزاد، ۷۸نفر بیمه بیکاری، ۲۴۹۰نفر از رانندگان، ۱۴۶۷ نفر کارگر ساختمانی، ۱۲۲ نفر قالیباف، ۲۲۵ نفر زنان سرپرست خانوار، ۱۳۲ نفر مددجویان کمیته امداد، ۶۸ نفر کارفرمای کارگاه صنفی و ۵۲ نفر خادمان مساجد و مابقی را نویسندگان، باربران، زنبورداران و مربیان مهدکودک شامل شدهاند.
شعبانی با بیان اینکه یک درصد از بیمه شدگان اصلی تحت پوشش تأمین اجتماعی اسدآباد را زنان سرپرست خانوار تشکیل دادهاند، خاطرنشان کرد: تأمین اجتماعی شعبه اسدآباد از تیرماه سال گذشته تاکنون افزون بر ۵۱۵ میلیون تومان کمک هزینه ازدواج به افراد تحت پوشش پرداخت کرده است.
وی در ادامه از پرداخت بیش از ۲۹۹ میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان به بیمهشدگان و مستمریبگیران تحت پوشش این شهرستان از تیرماه سال گذشته تا خردادماه امسال خبر داد و گفت: این میزان پرداختی در زمینههایی چون ۲۵۳۳ بازنشسته تأمین اجتماعی، ۲۵۰ ازکارافتاده، ۱۱۸۹بازمانده، ۲۲۴۴ عائلهمندی، ۱۴۹۸اولاد، ۷۲ کمک هزینه ازدواج، ۸۳۹ مورد مقرری ایام بیکاری، ۲۵۰ مورد غرامت دستمزد ایام بارداری، ۲۶ کمک هزینه کفن و دفن و ۱۰۳۵ غرامت دستمزد بیماری، اروتز، پروتز و هزینه سفر بوده است.
شعبانی با بیان اینکه افزون بر ۲۸۶ میلیارد تومان پرداختی به بیمهشدگان در زمینه بازنشسته، از کارافتاده، حق اولاد، عائلهمندی و بازمانده داشتهایم، افزود: واحد بازرسی شعبه تأمین اجتماعی اسدآباد از تیرماه سال گذشته تا خردادماه امسال از ۲۵۹۶ کارگاه فعال و شرکتهای تابعه شهرستان ۳۶۶۰ مورد برای یک تا سه بار مراجعه و بازرسی انجام داده است.
وی میزان پرداختی عیدی به بیمهشدگان تحت پوشش شهرستان را طی مدت فوق افزون بر هشت میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان اعلام کرد و یادآور شد: رسیدگی به ۶۶ جلد پروندههای کارفرمایان در هیأت تشخیص مطالبات با حضور نمایندگان، کارفرمایان و کارگران، تقسیط بدهی ۱۷۴ نفر از کارفرمایان و ۸۰ نفر از بدهی رانندگان، ۵۰ مورد بیمه عوارض ساختمانی، دریافت ۲۸ هزار و ۴۶۱ مورد معادل ۹۸ درصد لیستهای اینترنتی و ۳۰۴۹ مورد معادل ۸۵ درصد ابلاغ الکترونیک را نیز میتوان از اقدامات انجام شده واحد درآمد طی یکسال گذشته دانست.
رئیس اداره تأمین اجتماعی شهرستان اسدآباد با اشاره به سامانه تلفنی و پیام صوتی ۱۴۲۰ و سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۴۲ به عنوان سامانههای ارتباطات و نظارت مردمی تأمین اجتماعی بیان کرد: ثبت سؤالات، ثبت شکایات، رضایتسنجی، ملاقات با مدیران، راهنمای خدمات و اطلاعات مراکز بیمهای و درمانی از جمله خدمات ارائه شده سامانه تلفنی و پیام صوتی ۱۴۲۰ تأمین اجتماعی است.
وی در ادامه بیان کرد: تمامی صاحبان حرف و مشاغل به عنوان کارفرما و صاحب امتیاز و بهره برداری از یک فعالیت اقتصادی، خدماتی و تولیدی که دارای پرونده مطالباتی در شعب سازمان هستند و حق بیمه کارگران خود را در مهلت مقرر در قانون به موقع پرداخت میکنند، از نظر سازمان خوش حساب محسوب میشوند.
شعبانی خاطرنشان کرد: شایان صنعت کانسار، مجتمع فرآوری سنگ آهن صبانور، ذوب فولاد مفید اسدآباد، معدن امیر زرین، استخر سرپوشیده آزادی از جمله مؤسسات و کارفرمایان خوشحساب شهرستان در راستای پرداخت به موقع حق بیمه کارگران خود طی یکسال گذشته بودهاند.
وی در ادامه با بیان اینکه از یکم اسفندماه سال ۱۳۹۹ تمدید، چاپ و صدور دفترچه درمانی حذف شده و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی برای اینگونه موارد نیست، اظهار کرد: هر یک از بیمه شدگان تأمین اجتماعی میتوانند با استفاده از روشهای شماره گیری کد #۱۴۲۰*۴*و #۱۶۶۶۶* و یا مراجعه به سایت es.tamin.ir و یا سایت medical.tamin.ir استحقاق درمان خود را به صورت آنی استعلام کنند.
شعبانی در رابطه با تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰ نیز گفت: در این طرح تبدیل ۳۰ خدمت حضوری به ۳۰ خدمت غیرحضوری برای کاهش سالانه ۷۰ میلیون از ۹۶ میلیون مراجعه حضوری به تأمین اجتماعی با مراجعه به سایت فوق (مرکز ارتباطات و نظارت مردمی ۱۴۲۰، پاسخگوی شبانهروزی) انجام میگیرد.
وی بیان کرد: پرداخت هدیه ازدواج، حذف مراجعه حضوری فرزندان اناث مستمریبگیران، ابلاغ الکترونیک، ابلاغ مفاصا حساب، استعلام وضعیت دریافت مستمری و بیمه شده، نامنویسی غیرحضوری افراد تبعی توسط بیمه شده، درخواست غیرحضوری تکمیل سوابق، انعقاد قرارداد بیمه اختیاری، دریافت غیرحضوری تعهدنامه و حذف ابلاغ غیرالکترونیک، مشاهده جزئیات محاسبات و گردش حسابها، دریافت غیرحضوری اعتراض کارفرما، درخواست غیرحضوری حوادث، احتساب سوابق دوران سربازی، درخواست و صدور هوشمند و ابلاغ مفاصاحساب، ارتقاء سامانه دریافت لیست و ارائه میز کار برای اصلاح لیست قبل از ارسال، انعقاد قرارداد مشاغل آزاد، درخواست کمیسیون پزشکی، حذف کاغذ از درآمد، پرداخت کمک هزینه مراسم ترحیم، بیمه بیکاری و درخواست کفالت و بازرسی، برقراری بازنشستگی، پیگیری مطالبات و تقسیط بدهیها از جمله خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی به افراد تحت پوشش خود با مراجعه به سایت است.
انتهای پیام
نظرات