• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403042416192
  • خبرنگار : 50180

امام جمعه سنقروکلیایی:

هیئت‌های عزاداری پیام عاشورا را برای مردم بازگو کنند

هیئت‌های عزاداری پیام عاشورا را برای مردم بازگو کنند

ایسنا/کرمانشاه امام جمعه سنقروکلیایی گفت: هیئت‌های عزاداری باید تلاش کنند پیام عاشورا را برای مردم بازگو کنند.

حجت‌الاسلام الله‌رضا اکبری در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری باید اهداف و فلسفه قیام عاشورا را برای مردم تبیین کنند، اظهار کرد: بازگو کردن فلسفه قیام عاشورا که در برگیرنده فرهنگ ایثار، مقاومت، از خودگذشتگی، ظلم‌ستیزی، دشمن‌شناسی، اخلاص در عمل و آزادگی است، باید ملاک اصلی برپایی عزاداری‌های حسینی باشد.

وی تاکید کرد: عزاداری‌های حسینی باید زمینه ساز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تبیین‌کننده اهداف قیام امام حسین(ع) باشد تا کارایی لازم را در جامعه داشته باشد.

اکبری با بیان اینکه در عزاداری‌های حسینی باید فرهنگ اباعبدالله(ع) احیاء شود، گفت: امام حسین(ع) با شخص یزید مشکلی نداشت، ایشان با تفکر یزید و یزیدیان که نابودی اسلام بود، مشکل داشت و برای مقابله با تفکر آنها در روز عاشورا مقابل دشمنان اسلام سینه سپر کرد و جان عزیزش را در طبق اخلاص گذاشت.

وی تاکید کرد: شاخص حسینی بودن این است که باید مقابل یزید و یزیدیان به هیچ عنوان ساکت ننشست و برای مقابله با آنها از نثار جان خود و عزیزان هم دریغ نکرد و اگر عزاداری‌های حسینی بتواند مخاطبان خود را به این نتیجه برساند، می توانیم مدعی باشیم عزاداری‌های ما در تراز عزاداری‌های اسلام ناب محمدی(ص) است.

اکبری ادامه داد: زمانی عزاداری‌های حسینی می‌تواند تاثیرگذاری لازم را در جامعه داشته باشد که در این مجالس از روحانیون توانمند و عالم و اهل مطالعه استفاده کرده تا اهداف امام حسین(ع) از قیام عاشورا و وظیفه نسل امروز را به خوبی تبیین کنند.

اکبری افزود: خروجی مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید منجر به پرورش چهره‌های برجسته‌ای همچون امثال حاج قاسم سلیمانی و شهید رئیسی و شهید حججی و... شود.

وی با اشاره به اهمیت انتخاب متون و اشعار مناسب از سوی سخنرانان و مداحان در عزاداری‌های حسینی، عنوان کرد: متون و اشعاری که در عزاداری‌های حسینی استفاده می‌شود باید مبین رویه و سبک و صیاق زندگی امام حسین(ع) و یارانشان باشد و از حیث محتوایی با واقعه عاشورا و رخدادهای آن تطبیق داشته باشد.

 اکبری از سخنرانان و مداحان خواست تا متن سخنرانی‌ها و مداحی‌های خود را از منابع مستند استخراج کنند و به هر منبعی اعتماد نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha