• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403042416163
  • خبرنگار : 50659

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی:

حسین(ع) برای نشان دادن راه و رسم زندگی آمده است

حسین(ع) برای نشان دادن راه و رسم زندگی آمده است

ایسنا/اردبیل مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حسین(ع) برای نشان دادن راه و رسم زندگی آمده است و تابلوی رنگین و پرشکوه عاشورا برای نشان دادن ابعاد مختلف زندگی ترسیم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مصلح نیا در گفت‌وگو با ایسنا گفت: امام حسین(ع) در بلندای معرفت قرار گرفته است و حسین(ع) برای نشان دادن راه و رسم زندگی آمده است و تابلوی رنگین و پرشکوه عاشورا برای نشان دادن ابعاد مختلف زندگی ترسیم شده است وعزاداری ، گریه و اشک هم برای حفظ ارتباط با حسین(ع) طراحی شده است. عزاداری برای حفظ ارتباط با بزرگ معلم زندگی، حسین(ع) ترسیم شده است.

وی ادامه داد: باید تکرار محرم ها، عزاداری ها و بزرگداشت عاشورا باعث تعمیق و گسترش زوایای مختلف زندگی باشد که حسین(ع) از ما می خواهد. اگر بخواهیم قرآنی مسیر زندگی ابا عبادلله الحسین را ترسیم کنیم  سوره فجر را باید اشاره کنیم که متعلق به امام حسین(ع) است که در انتها می فرماید یا ایتها النفس المطمئنه ارجعی الی ربک راضیه مرضیه.

حجت الاسلام مصلح نیا افزود: در سوره فجر آمده است که تربیت انسانهایی که به ساحل اطمینان رسیده اند و نفس اماره و لوامه خود را در یک فرایندی به تربیت حسینی و نفس مطمئنه رسانده اند و خودشان را به آرامش رساندند، نتیجه آن بازگشت رضایتمندانه و عزتمندانه به سوی پروردگار است که قله توفیق انسانی است و ورود به جنت الهی و بهشت الهی هست.

وی افزود: امیدواریم که عزاداریها و منبرها به اندازه باشد و جایگاه نمک و غذا معکوس نشود. شعور و شور به اندازه باشد. عزاداریهای ما نباید از بحث های معرفتی خالی باشد و فقط عزا و سینه زنی باشد. عزا و سینه زنی خوب است اما همراه با گسترش و عمق دادن به معارف حسینی مطلوب است. آنها برای تعلیم و نشان دادن راه و رسم زندگی به ما آمدند تا ما بتوانیم شبیه آنها باشیم.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: ما می گوییم السلام علی الحسین یعنی سلام بر بزرگ معلم بشریت که زندگی را در همه ابعادش نشان داد. ایثارو عزت را معنا کرد. حسین(ع) نشان داد که عزت و عزیزی فقط و فقط در بندگی خداوند متعال تحقق پیدا می کند و نه در کاخها و درهای سلاطین و....

حسین(ع) برای نشان دادن راه و رسم زندگی آمده است

حجت الاسلام مصلح نیا اظهار کرد: عزت فقط در گرو بندگی خدای متعال محقق است ولی متاسفانه ما این عزت را در جاهای دیگر می طلبیم و خداوند قسم خورده که به غیر از این باشد به جایی نمی رسد. ابعاد مختلف زندگی اعم از امر به معروف، ایثار، گذشت، فداکاری  و وفاداری و غیرت و حیا  را این معلم بشریت به ما نشان داده است.

وی در ادامه بیان کرد: سپس می گوییم السلام علی علی بن الحسین که در ادامه به استمرار این راه تاکید می شود و گسترش مکتب حسینی در ادامه آن است. و بعد از آن می گوید و علی اولاد الحسین (سلام بر فرزندان حسین) که بعد از امام زین العابدین می آید و  تا قیام قیامت این مکتب را گسترش می دهد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی افزود: امام زمان می گوید من فرزند امام حسین هستم و ظهور می کند تا مکتب حسینی را به بشریت عرضه کند. در پایان سلام برای اصحاب و یاران حسین است که به یاران ۷۲ نفر محدود نمی شود بلکه مسیر برای یار و یاور شدن حسین(ع) تا قیام قیامت باز است و امام حسین برای فراهم ساختن زمینه ظهور فرزندش امام زمان همیشه یارگیری می کند.

حجت الاسلام مصلح نیا اظهار کرد: مشعل هدایت در برابر دیدگان بشریت همیشه روشن است تا این مشعل چراغ راه بشریت باشد. امام حسین زنده است کما اینکه خداوند در قرآن فرموده شهدا زنده هستند.

کربلای فعلی ما فلسطین است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی بیان کرد: کربلای فعلی ما فلسطین است و مظلومان غزه و فلسطین همان کسانی است که امام حسین(ع) راه و رسم و دستگیری آنها را برایمان نشان داده است.

حجت الاسلام مصلح نیا اظهار کرد: شمر و عمر سعد و .. محدود به سرزمین کربلا نیست. تقابل حسینی‌ها و شمریون و یزیدی‌ها ادامه دارد و مهم ایسنت که  بفهمیم در کدام سمت تاریخ قرار داریم  و جایگاه ۲ تا بیشتر نیست  یا مهره سیاه شطرنج خواهیم بود و یا مهره سفید شطرنج. یا در سمت اولیای خدا هستیم و یا در سمت شیطان و اولیا و یاران شیطان هستیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: خداوند دست ما را بگیرد تا با عمل به تعالیم حسینی زندگی کنیم و حسینی هم بمانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha