• یکشنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403042416101
  • خبرنگار : 71299

معاون عمرانی استانداری:

اربعین دریچه توسعه ایلام است

اربعین دریچه توسعه ایلام است

ایسنا/ایلام معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و همه مسئولین استان ایلام است و ما آماده برگزاری این نهضت بزرگ در استان هستیم.

«سعید هژبری» امروز یکشنبه ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳، در جلسه استانی تفاهم نامه احداث مسکن محرومان با حضور فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام و سایر مدیران عنوان کرد: کار برای محرومین و ساخت مسکن نیازمندان هم وظیفه قانونی و هم باقیات الصالحات است و در قالب تفاهم‌نامه بین سازمان نظام مهندسی، بنیاد مسکن، بسیج مهندسین و متخصصین و کمیته امداد منعقد شده و پیگیری خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از نقش‌آفرینی موثر مسئولان، نیروهای مردمی، گروههای جهادی، نیروهای نظامی و انتظامی بویژه سپاه استان در برگزاری اربعین افزود: اربعین نماد وحدت و همدلی بین مردم و همه مسئولین استان ایلام است و همه با لباس خادمی فارغ از هر مسئولیتی در خدمت زائران و برگزاری اربعینی در خور شأن امام حسین (ع) و محبانش هستند.

معاون عمرانی استاندار ایلام اربعین را دریچه توسعه استان و یک برنامه کلان با برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت دانست و گفت: چهاربانده کردن مسیر مهران دهلران  اندیمشک در قالب ۶ قطعه در حال انجام است.

هژبری افزود: بسیاری از نقاط حادثه‌خیز استان از جمله مسیر مهران دهلران رفع شده و یا در حال اتمام هستند و سال گذشته در اربعین ۱۵ مورد فوتی داشتیم که ۱۳ مورد آن به خاطر خواب‌آلودگی راننده بوده است که برای حل این مشکل علاوه بر ایجاد محل اسکان و استراحت اضطراری، فرهنگ‌سازی لازم هم باید انجام شود.

وی در خصوص مشکل حمل و نقل و اتوبوس عنوان کرد: خرید ۲ هزار اتوبوس تصویب شده و بایستی در اسرع وقت خریداری شوند که تعدادی خرید شده و در گمرک منتظر ترخیص هستند و برای حمل و نقل زایرین خصوصا در پیک برگشت نیاز مبرم به بکارگیری این تعداد اتوبوس هستیم.

به موجب تفاهم‌نامه یادشده، هزینه‌های مربوط به خدمات سازمان نظام مهندسی محرومان و مددجویانی که توسط نهادهای حمایتی معرفی شوند، رایگان منظور می‌شود.

این طرح مشمول ساختمانهای ویلایی تا زیربنای ۳۰۰ متر مربع و در آپارتمان‌ها تا ۱۰۰ متر مربع به ازای هر خانواده می‌شود.

به منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر در ساخت مسکن، انجام آزمایشگاه ژئوتکنیک تا دو طبقه و پیلوت بر اساس اطلاعات پهنه‌بندی و مجاوران انجام می‌شود و در سه طبقه و پیلوت فقط یک گمانه محاسبه می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha