• شنبه / ۲۳ تیر ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۶
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403042316001
  • خبرنگار : 30114

رئیس هیات فوتبال استان کردستان:

دود اختلافات در چشم جامعه فوتبال کردستان فرو می‌رود

 دود اختلافات در چشم جامعه فوتبال کردستان فرو می‌رود

ایسنا/کردستان رئیس هیات فوتبال استان کردستان گفت: اختلافات در فوتبال باعث عدم توسعه و عقب ماندگی می‌شود و تنها دود آن در چشم جامعه فوتبال خواهد رفت.

رضا رحمانی شامگاه امروز (۲۳تیر) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان ضمن اشاره به اینکه انتخابات مجدد هیات فوتبال تا ۱۰ روز دیگر فراخوان آن صادر می‌شود، اظهار کرد: انتخابات هیات فوتبال استان کردستان مقرر بود در آذر ماه ۱۴۰۲ برگزار شود که این مهم به دلایلی به تعویق افتاد.

وی گفت: در انتخابات پیش رو بنده شخصاً بەعنوان کاندیدا ثبت نام کردم که به دلایل نامعلوم رد صلاحیت شدم و این مهم را چندین بار بەعنوان یک حق شخصی مطالبه کردم ولی تاکنون هیچ جوابی از سوی اداره کل ورزش و جوانان داده نشده است.

رئیس هیات فوتبال استان کردستان، تصریح کرد: در زمان فرا رسیدن انتخابات به دلیل حضور رئیس فدراسیون در جلسات مختلف و بنا به نامه اعضای مجمع فوتبال کردستان به فدراسیون مبنی برگزاری انتخابات مجدد، این مهم به زمان دیگری موکول شد.

رحمانی با اشاره به اینکه مجمع انتخابات هیات فوتبال استان کردستان ۲۴ عضو دارد، بیان کرد: اساس نامه فدراسیون فوتبال کشور حسن ختام در برگزاری مجمع است و ما نمی‌توانیم خلاف آن فعالیتی انجام دهیم  و در آن دقیقا اعلام شده است چه افرادی با چه ملاک‌هایی می‌توانند رای بدهند ولی متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان استان این اساس نامه را قبول نمی‌کند.

وی عنوان کرد: طبق اساس نامه فدراسیون فوتبال رئیس هیات تا زمان برگزاری انتخابات و مشخص شدن رئیس جدید می‌تواند به کار خود ادامه بدهد.

رئیس هیات فوتبال استان کردستان در ادامه بیان کرد: بعضی از دوستان معتقد هستند که رئیس فدراسیون حامی بنده است و نمی‌خواهد بنده تغییر کنم ولی باید به این دوستان گفت آقای تاج رئیس فدراسیون حامی اساس نامه‌ای است که به تصویب رسیده است و نمی‌خواهد غیر آن غیر قانونی کاری انجام شود.

رحمانی با بیان اینکه انتخابات مجدد هیات فوتبال تا ۳ ماه دیگر برگزار می‌شود، عنوان کرد: ما در این مدت تا انتخابات با تمام توان فعالیت خود را انجام خواهیم داد ولی متاسفانه اداره کل ورزش و جوانان با برگزاری مسابقات استانی مخالفت می‌کند و این اختلافات باعث می‌شود دود آن در چشم اهالی فوتبال فرو رود.

وی افزود: در حال حاضر ۲ ماه از برنامه مسابقات عقب هستیم و ما باید لیگ برتر بزرگسالان استان را برگزار بکنیم و اگر این مهم اتفاق انجام نشود تیم‌ها متضرر خواهند شد.

رئیس هیات فوتبال استان کردستان در خصوص حواشی فوتبال استان کردستان، گفت: در تمام دوران همیشه حواشی در خصوص این رشته ورزشی به دلیل نبود اسپانسرهای مالی و زیرساخت‌های ضعیف بوده است و این مهم به گونه‌ای است که طبق اساس نامه هیات فوتبال وظیفه تیم داری ندارد ولی با این توجه در حد توان خود حمایت‌های مادی و معنوی انجام داده‌ایم.

رحمانی در خصوص نقدهای غیر منصفانه‌ای که هیات فوتبال کردستان را نشانه گرفته است، گفت: متاسفانه افرادی هستند که در فوتبال کردستان اصلاً ذی نفع نیستند و اداره کل ورزش و جوانان نباید به این افراد اجازه بدهد که در این خصوص اعتراض کنند.

وی ادامە داد: در یک ماه گذشته وزیر ورزش و جوانان به استان کردستان آمدند و اداره کل ورزش و جوانان حاضر نشد از دست اندرکاران فوتبال یا نماینده باشگاه‌های فوتبال دعوت کند تا در خصوص کمبودهای  این رشته صحبت کنند و بتوانند درخواستی داشته باشند.

رئیس هیات فوتبال استان کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: در سفر وزیر ورزش و جوانان که باید درخواست‌های بزرگ ورزشی مطرح می‌شد، افرادی را به استقبال می‌برند که تنها درخواست و دغدغه آن‌ها برای فوتبال برگزاری مجمع انتخابات بود و آیا چنین درخواستی از یک وزیر جایز است؟

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از ۱۲ هزار نفر بەصورت بیمه شده در فوتبال کردستان فعالیت دارند، یادآور شد: استان کردستان از لحاظ زیرساخت‌ها ضعیف است و نبود اسپانسر باعث توسعه نیافتگی ورزش شده است و متاسفانه مکان‌هایی که توان حمایت را دارند از جمله پتروشیمی و شهرداری‌ها هیچگونه اهمیتی به ورزش این دیار نمی‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha